• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • KickanF

Lemon och Swing:
    Nu känner jag mig lugnare efter att ha läst era svar, behöver kanske inte ens ringa till kliniken o fråga för de kommer nog bara säga samma sak. Om man bortsett från att de är hårda som sten så tycker jag redan om dem ändå, alltid nåt. Får försöka visualisera om hur de kommer att se ut om ett par mån, eller i bästa fall om en månad.

Vem vet, kanske att man kan ta nåt dopp i havet i sommar !

• Izadora

Lemon!
    Kul att höra ifrån dig! Skönt att du inte har ont längre! Då finns det hopp för mig oxå! ;)
    Förhoppningsvis har du läst igenom tråden nu så ser du hur jag har haft det. Det känns bra men jag tar mitt Citodon så känns det ännu bättre.
    Imorse var brösten stenhårda och sitter ännu högre än förut! Det vänstra är uppe ovanför armhålan nu!
    På fredag skall jag på återbesök och får se dom ordentligt. Hmmm, dom är nog inte för snygga än skulle jag tro...

Bröstmuskeln var väldigt spänd i morse oxå. Det känns som ett åtdraget band som spänner från ena armhålan till den andra. Aj, aj.

Jag prisar mina Citodon faktiskt! Är nog tur att jag har dom, fast jag brukar klara mig utan på dagen men på morgonen och kvällen när man legat en stund, då gör det som ondast har jag märkt.

Idag är det dags att försöka sig på en hårtvätt igen ;)

• ISLA

Hej Leia!

Japp man sover nästan sittandes och dessutom med en rejäl kudde undr knäna! Men som sagt har det inte varit några problem, jag som annars alltid sover på mage och helt utan kuddar. Jag har fått låna en speciell kudde att ha under rumpan och svanken av min gulliga granne, utan den vet jag inte vad jag gjort. Kan ta reda på vad den heter om du vill?
    Bara från mgen på mig, men det är tyligen nästan lika vanligt från brösten. Men det rinner alltså inuti kroppen, men det förstog du nog.
    Innan så var jag en liten och lite hängig B (200 ml el. cc el. vd det nu heter(?) ) och för tillfället är jag en nästan full D. Kommer förmodligen sluta på en full C.
    Dr. Cosmo har sagt att efter 1 månad ska jag kunna bada i havet, bada bastu, röra mig som vanligt, dricka alkohol m.m . Så det är la bara att vänta och se .
    Du kommer verkligen inte att ångra dig, det känns helt overkligt och fantastiskt att man faktiskt har fått en platt mage igen, och dessutom utan bristningar och en riktig navel !
    Ett bröstlyft + inlägg kostar 42000 kr. och en full bukplastik med navelförflyttning kostar 38000 kr. Men, när man gör 2 op samtidigt så behöver man "bara" betala halva priset för den ena . Så 38000 + 21000 (halva för brösten alltså) ,så 59000 kronor blev det.

• ISLA

Leia: Som jag ansträngde mig för dig nu ! Jag reste på mig och kollade vad det står på kudden...den heter Dyn Air, och deras hemsida stod t.o.m med , den är : www.togu.de Min granne har köpt den hos sin kiropraktor.

• Jengirl

Jag förstår faktiskt inte vad ni menar när det rinner????

• ISLA

Leia: Jag igen . Var inne på deras sida, om du går in på adults och sen scrollar ner så är det den som heter Original DynAir Ball Cushion och strl 33 cm.

• ISLA

Jengirl: Du märker om du blir svullen under brösten eller vad man nu opererat. Det är då vätska (blod m.m) som rinner ner och lägger sig någonstans, och blir det riktigt svullet och gör riktigt ont så tömmer de ut vätskan.

• Jengirl

Isla.

Ahaaaa, det visste jag inte ens om att det kunde hända. Men det är inget man behöver oroa sig för kanske om man inte har ont eller?

• lemon

TACK Swing!

Du anar inte vad de orden värmde! Det är alltså helt okej att de ser hemska ut? JAg fick en chock igår o har inte tänkt på annat sen dess! Såret ser liksom uppfläkt ut, inte blod o så, bara isär på nåt vis. Hade du oxå så? Ömmade det länge från såren?

Izadora!

Jag mår mkt bättre nu! På lör är det 4 veckor sen, vad tiden gått fort! Mins sitter oxå högt upp, min vänstra sitter högre oxå vid armhålan! Skönt att vi båda har så, det ää säkert helt normalt! På mig stramade det i två veckor, bak i ryggen från högra bröstet. Men det är nästan helt borta nu! Har inte ens ont när jag stiger upp på morgonen!

Undrar oxå vad ni menar med att det rinner från brösten???

• ISLA

Jengirl: När det är riktigt svullet som det var på mig i ett par dagar, så var det väldigt svårt att ta sig till toan (det är typ de sträckorna jag tar mig nu ) för när man blev det minsta kissignödig så började det spänna och sen när man ännu mer böjd än vanligt gick in på toan så gjorde det faktiskt rätt ont, men så fort man lagt sig ner igen så kändes det inte . Så det onda varade bara när man gick till och från toan, alltså inget man behövde piller för eller så.

Svar på tråden Bröstförstoring