• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • blåsippa

Så farligt är det väl inte att äta antibiotika förbyggande efter op men många tycker att det ju då blir många som äter det i onödan.

Det sänker motståndskraften lite.

Men det är ju så att de bakterier vi har (allmänt i samhället)blir ju allt mer vana med den antibiotika vi använder o det finns risk för att bakterier blir resistenta. Att den antibiotika vi använt rätt som det är inte funkar, det biter inte på bakterierna.

Vi har ju redan resistenta bakterie stammar som man måste försöka hitta andra antibiotika till.
    Därför är man ju generellt allt mer återhållsam med AB vid öroninflammation, halsont mm.

Därför är det ju även så att många dr ej ger AB vid bröstop eftersom det är sälland som någon får infektion. Men ordinerar er dr det så inte är det någon större fara att äta det, men min personliga åsikt är att det är onödigt o bättre att vara vaksam o sätta in AB om det behövs. men så är jag särskilt utb inom bakterier o så så jag är väl lite arbets skadad.......

Kul att läsa om er som op nu o att det går bra för er.Man minns själv tillbaka hur det var i början med svullna bröst o det jobbiga med att ligga o sova på rygg.

Det är så skönt nu efter 6 månader då de verkligen är som mina egna o känseln är tillbaka helt i bröstvårtorna o undersidan av brösten.Speciellt undersidan tog det nog några månader innan den var tillbaka helt.

Ja ser vi inte alla mer framemot denna bad säsong än förra!? Ska bli riktigt kul att köpa en bikini o inte som annars våndas över att vara helt platt o ingen behå sitter det minsta bra...

• Gwenie

hej på länge!
    Så var man i Toulose på bröllop i helgen...första gången jag visade upp mina bebisar i en fantastisk klänning, det kändes verkligen bra :)
    Vänninorna som jag inte hade sett på länge blev väldigt nyfikna på mitt nya utseende, jag fick visa det jag hade gjort, de kände på mig och allt...hehe Allt positivt dock!
    Jag är så glad över det här, vet inte om det kan hjälpa nån som funderar på detta. Kramisar!

• loppalina

Hej!

Vad det gäller viktuppgång och vattensamlingar efter operationer.
    Så kan jag tänka mig att det hjälper till att man inte rör sig på samma sätt när man är nyopererad. Man har ju aptiten men motionerar inte lika mycket;) Så där har vi nog oxå en bov i bröstoperations dramat :D

Vad roligt att du har varit riktigt snygg Gwenie :D :D Visst är det roligt att klä upp sig och använda lite mer uringat än tidigare!

Lycka till med läkningarna o kram till er tjejer snart väntar vår bikini säsong :D :D :D

• Leiah

Är helt ny här men har tagit mig tid att läsa igenom era inlägg=) Har dock endast hittat en(!) som utfört det jag ska göra,(dvs full bukplastig och bröstlyft+inlägg) - ISLA. Så nu har jag en miljon frågor till dig och jag hoppas att du är inne och läser så du kan svara på dom=)

1. Får man något drän efteråt??
    2. hur gick det med vätskan som rann ner i dina lår??
    3. hur pass "sängliggande är man"
    4. hur sover man om nätterna??
    5. hur länge stannar man på citadell??
    6. hur lång tid tog din operation??
    7. hur mår du nu??
    8. vilka värktabletter har du tagit??

kommer säkert på fler frågor men detta är de första...
    hoppas innerligt att du tar dig tid att svara på detta...
    ska oxå opereras av dr cosmo=)

• ISLA

Hej tjejer!
    Har varit utan bt hela långa dagen. Min blivande var tvungen att ta med sig den bärbara till jobbet idag ;-( , och vid den andra datorn orkar jag inte sitta vid ännu. Det är inte klokt vad beroende man kan bli.
    Såg att ni pratade om vätska och att ni kände er svullna, det är vanligt att det rinner ner vätska när man opererat boobisarna eller magen. Håll bara uppsikt över det så att det inte blir alltför svullet. I.s.f sätter de ett dränage och tömmer, men det bästa är om kroppen tar hand om det själv.
    Har själv haft väldigt mycket vätska som rann längre och längre ner, var väldigt svullen. Men nu har det vänt, och är betydligt mindre. Var hos min doktor igår, så att han fick kika på det. Men eftersom det på tiden från att jag ringde honom tidigt på morgonen tills jag kom dit vid middagstid hade minskat rejält i svullnad, så behövdes inget ingrepp.

• KickanF

Just nu känns det motigt. Brösten är stenhårda o gör mest ont. Känns långt borta nu att de kommer till att mjukna o se naturliga ut. Har varit pigg o mått bra innan idag, men nu när jag skulle försöka sova kändes det mest jobbigt. Oh tankar kom upp som -Tänk om de alltid komemr till att vara så! Har dessutom tappat känseln i ena bröstvårtan. Många har säkert skrivit om det tidigare i tråden ,men hur lång tid tog det innan era bröst mjuknade o slutade ömma ?

• ISLA

Hej Leia! Missade ditt inlägg.

I de flesta fall så har man ett dränage på magen när man vaknar,men jag bhövde aldrig det för jag var så torr och fin sa de. Men efter ett par dagar kom vätskan, men kroppen har själv tagit hand om det. Det kändes lite otäckt ett tag, men nu är det bra igen
    Jag opererades förra tisdagen, och det är först idag som jag kan sätta och ställa mig upp alldeles själv. Om än med en massa möda och teknik. Sen går man dubbelvikt in på toa, och tillbaka till sängen igen.
    Jag sover som en stock på nätterna, och även lite då och då på dgen. Man är rätt trött.
    Man stannar i ett dygn på citadell. De har verkligen varit helt underbara allihopa där. Man blir verkligen väl omhändertagen.
    Operationen tog 3 timmar.
    På citadell har de inte de tabletterna som alla andra verkar ha, de har bytt till en morfintablett istället för metadon som kan ge många biverkningar.
    Eftersom jag inte har haft ont någonting så har jag inte behövt ta, fast de gav mig på kliniken ifall ifall jag skulle få ont. Så det kan ju i.o.f vara så att jag kanske skulle ha fått ont om jag inte tagit pillerna.
    Bara ös på med frågor, känns skönt att kunna hjälpa någon som undrar. Tyckte själv det var lite jobbigt innan op för jag kunde inte hitta någon som både gjort lyft + en full bukplastik.
    P.s Cosmo är helt underbar!

• linslusen

Kickan F: Hej Hej!!
    Vad har du för implantat? Det tar olika lång tid för olika implantat o mjukna upp vad min läkare har sagt till mig.
    Själv så har jag geléhallonimplantat, och jag gjorde min op för 9veckor sen, och dom har börjat se mer naturliga ut, svullnaden är borta, och dom har börjat mjukna upp.
    När det gäller känseln, så har jag full känsel i båda bröstvårtorna, och vid snittet som jag har under bröstet.
    Mina bröst slutade ömma efter 2-3veckor, sen så beror det ju på hur mycket man rör på sig, ju snabbare man e uppe och rör på sig desto snabbare återhämtar kroppen sig.
    Det e ju ändå en operation som man har gått igenom. Vart opererade du dig någonstans?
    Lycka till med dina nya bröst :)

Ha det bra :)

• Leiah

Hej Isla!!!

Tack för ditt snabba svar!!
    Är lite nervös för det där med vätskan... Låter otäckt att det rinner från alla håll=)
    Då har du inte tagit ngt smärtstillande alls??? Är det så lätt...??
    Hur ser dina bröst ut nu och hur ser din mage ut???
    Känner du dig mörbultad allmänt eller??
    Jag tyckte personalen verkade super och gillade dom starkt=)
    Jag var orolig för att operationen skulle pågå i timmar och att man skulle vara under narkos så länge... Men 3 timmar var ju inte farligt=)
    jag ska visserligen inte göra min operation förrän den 11 oktober pga att jag har några kilo att gå ner... fick en fin flick förra året på alla hjärtans dag och kroppen har inte återhämtat sig efter det...=)
    men jag e super nervös redan och blev så glad att se att ngn utfört det jag ska göra... Fick nämligen höra på plastikkirurgicentrum i malmö att man skulle dela upp operationerna i tre delar: bukplastik, vänta minst 3 månader, lyft, vänta minst 3 månader och sist inlägg... lät helt sjukt...
    Dom sa att man inte kunde göra så stora operationer på samma gång, men det verkar som fler än vi gör det=)

Sov gott

• Izadora

Kickan F!

Brösten verkar leva ett eget liv nu efter op! Jag har klarat hela dagen utan citodon men så somnade jag till nån timme nu efter Desperate housewifes o vaknar och då värker brösten som attan och känns som dom skall sprängas! AJ!

Bara att pillra i sig ett par Citodon då och tänka på att snart är det över! Det tar 2-3 veckor har jag läst så det tar det nog för dig och mig oxå! ;) ;) ;)

Det är så det är! Brösten jobbar ju för fullt med att läka. Det är väl krig där inne nu med implantatet som inkräktare.

Du verkar ju ha hållt igång kanske en aning för mycket? Nämde du inte IKEA förut??? Vi måste lyssna på dom som vet och som har skrivit i den här tråden.

Vad jag har förstått är att om man plötsligt känner sig bra och överanstränger sig lite grann så kan man känna av det, få lite extra ont på kvällen eller tom dagen efter. Man måste tänka på att ta det lite lugnt.

Imorgon skall jag dock försöka ta mig ut och gå en liten sväng. Men först väntar en natt i ryggläge!!! ;)

Svar på tråden Bröstförstoring