Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Nån mer som har utslag/finnar på brösten samt ovanför? Tror att det är mindre, borde det inte försvinna snart? Det kliar o ser inte så fint ut!
KickanF
Jo jag har en son som är 6 år.
Ha en skön vilstund.
ISLA: Jo, jag opererade mig på Citadell. Vilken läkare och ssk hade hand om dig så att säga ? O vad är det som du tycker skiljer sig ? Den ssk jag hade mkt kontakt med är rätt ny där. Har jobbat lite ihop med henne innan på psyk klin på lasarettet här i stan.
Trodde att man skulle haft ett typ utsrkivningssamtal, men får väl ta frågorna när jag ska dit 25/5.
lemon.
Nope inga finnar här, du har inte fått eksem av nå slag då?
KickanF:Jo för det första för att de sagt till mig att de inte ger Citadon till sina patienter längre p.g.a att det kan ge så många biverkningar. Och sen för att du skrev att du hade vanlig(tror jag det var) bh och något slags band ovanför bröstet för att trycka ner dem. Sen lite andra småsaker. Men det finns ju Citadell på olika ställen, så vi kanske har varit hos olika läkare på olika ställen?
Hej!
Oj vad ni har skrivit idag när en annan arbetat.
Kluckljud är luftbubblor för det frågade jag för det bubblade som f när jag skulle klä på mej och åka hem .
Luft som kommit in det försvinner rätt snart inget farligt.
Lemon: jag har tränat sen 14 dagar efter op.
Spinning ,body step, step up det har gått bra.
Jag är oxå en stor body pumps fan fick av min man en skivstång o en träningscykel innan op.(han vet att jag blir galen när jag inte får träna).
Jag fixade en bodypumps skiva har tränat allt utom bröstmusklerna här hemma.
Började efter 4 v.tror jag.
Provade lite igår med nästan ingen vikt gick nästan bra.(bröstmusklerna alltså)
Så jag ska nog prova på gymet nästa vecka.
Det är 9 v, sen min op.
Jag är säker på att det är bra att röra sig man känner när det inte går bra inga problem.
En sak till jag tror att ni två Kickan o ISLA opererades på citadell men av olika läkare de är ju två olika eller hur?
De har nog bara lokalerna tillsammans.
Jag fick inte heller citadon där ,men som nån av er ett band med kardborrband att trycka ner brösten med istället för tejp,mycket smidigare tycker jag att det verkar.
Algit:
Det var Johan N som op mig. Du hade nog den andre P Cosmo. Jovisst, jag fick också ett resårband med kardborreband som min sambo får hjälpa mig att spänna till. Har det rätt hårt för jag vill att brösten ska neeeer.
Så du började träna så tidigt efteråt ! Själv har jag siktat in mig på att börja på SATS den 1/6 för nu är min minsta så stor att jag kan lämna in henne där på barnstugan. Tränat mkt förr o simmat på Nautilus på söder, men träningen har legat på is de senaste åren då jag fått två små i princip på löpande band. Promenerat mkt, men det är inte samma sak. Sätter inte igång endorfinerna så mkt. Saknar min träning.
(ja det blev en liten parentes i ämnet).
algit:Jag har inte fått något att trycka ner brösten med, ska bara ha bygelbh. vilken läkare opererade dig?
ISLA: P. Cosmo och det var mycket noga med det för att brösten inte skulle hamna för högt uppe.Hade det dygnet runt i 3v. sen på natten 2 v. till.
Istället för tejpen alla klagar på ett elastiskt tygband ,bra för det kunde man ta av för att duscha eller kika på brösten haha.
Konstigt att du inte har samma med samma läkare men han varkar ju veta vad han gör så.
Tänkte på en annan sak han sa till mej första gången.
Med tanke på er som tycker att brösten ser konstiga ut. Att man skulle vara beredd på att brösten kunde se mycket konstiga ut första tiden men att de rättar till sig.
Mina har nog varit ovanligt "färdiga" redan från början det sa han oxå att de blev fina medetsamma.
Så jag har nog haft tur med det.