• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Jengirl

Oj tryckte ENTER innan jag var klar..

Är det nån som har anatomiska? Och vet hur pass försiktig man ska vara egentligen? Eller är det bara jag som är över försiktig..

• blåsippa

ja att sova å rygg i början var en pina men tydligen blev jag van för nú mer ligger jag gärna på rygg o sover vilket jag annars aldrig gjort...

• Jengirl

blåsippa

Mmm, men om man kan variera kanske det är skönare än att bara ligga och se ut som man ber en hel natt..

• pillan6

Han kommer att "sätta" mig upp under operationen för att se bättre hur det ser ut. Det är ett "geléhallon" inlägg, kommer inte ihåg det korrekta namnet.
    Ska operera mig på Plastikkirurgi Centrum.

• Jengirl

pillan6

Jag har gelehallon, det sprutar man inte in under op. Då är det ju så att han kommer prova olika inlägg. Det låter ju märkligt. Så var det inte i mitt fall. MAn provar ut en strl, sen beställer kirurgen in det. Så får man det man har bestämt tidigare. Jag menar det kostar ju att ha flera olika. Infektionsrisken å så då, om han nu ska prova ut olika??? Nä är det verkligen så?

• pillan6

Ja, det sa både läkaren och hans konsulator som jag träffade innan. Han är tydligen väldigt noggrann och vill att det ska se så naturligt ut som möjligt, det ska se ut som om det var "gud som skapat dem".
    Jag är i alla fall inte ett dugg orolig, jag litar fullständigt på läkaren, han vet vad han håller på med och skulle inte göra något som är "farligt".
    Sen att andra inte gör så det är en annan sak.

• blåsippa

Ja inte vet jag men att sätta upp en person under op verkar ju faktiskt hel konstigt.Att lyckas få en människa som är i narkos att sitta upp, tung blir man o som en påse nötter...Nej detta kan väl ändå ej vara sant! att prova gelehallon i olika storlekar verkar inte troligt, svårt att få in impalnaten mkt pillande o tar tid att få dem rätt att han sedan skulle bemöda sig med att försöka få ut implantatet igen för att börja om på nytt nej det går jag inte på!!

Antingen har du nog missförstått det hela o han bara bedömer vilken storlkek du ska ha o tar den annars måste om det skulle stämma tycker jag personligen att han verkar skum!! Har du kollat upp honom i pateint ansvars nämnden om han har anmälningar på sig!?

• blåsippa

Dessutom en skicklig plastik kirurg ser innan precis vilken storlek som passar o behöver ej prova ut den...

• pillan6

Bara för att inte ni varit med om det så måste han vara skum???!!!
    Jag litar i varje fall på honom.

• ISLA

Håller helt med dig blåsippa i dina två föregående inlägg!
    Du måste ha missuppfattat det hela pillan6. Annars känns det som om det bara är något han säger att han gör, tyvärr.

Svar på tråden Bröstförstoring