• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • blåsippa

ja det är ju det viktigaste men det är ju även jätte viktigt att kolla upp läkeren via patient ansvarsnämden i varje fall. DEt gjorde jag med min läkare trots att jag tyckte hon verkade toppen.

• pillan6

I så fall måste både jag OCH min sambo missförstått både läkaren och konsulatorn och det har vi inte.
    Ni har rätt att tycka precis vad ni vill, och det verkar ju som att alla tycker att jag verkar knäpp. Trodde att man skulle få lite tips och stöd men icke.

• blåsippa

Kolla om kirurgen är prickad. Ring Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd, tel 08-783 19 00. Där kan du få veta om din kirurg har några anmälningar på sig och om de har lett till några disciplinåtgärder.

• Jengirl

pillan6

Det är ju det precis det du får, alla reagerar för det låter konstigt. Bli inte arg, utan lyssna på dom som vet. Det är ju för ditt eget bästa.

• blåsippa

Absolut ska du få stöd o så i denna tråd. Vi vill dej bara väl tro inget annat. Men om det är ett implantat man kan fylla upp så är det ju troligt att man kollar ut storlek men som sagt det brukar ju dr göra innan o man får prova sig fram. Att krångla ut ett gele implantat o prova olika storlekar måste väl även du tycka låter lite konstigt när man tänker efter för de kostar ju mkt per styck o inte kan han väl tvätta av de man inte ska ha o ge till nästa patient...Då kan ju även du få ett implantat som någon annan provat!

• ISLA

Pillan 6: Men det är väl ingen här som har tyckt att du är knäpp? Anledningen till att vi reargerar är inte för att vi vill klanka ner eller nått på dig. Vi tycker bara att det vekar väldigt märkligt. Och vi reargerar för att vi bryr oss och vill hjälpa. Inte meningen att du skulle missuppfatta vårt sätt. (jag har skrivit vi, för jag tror definitivt att det var så de andra också menade).

• algit

Hej pillan !Ta det inte så vi blev nog bara förvånade alla.
    Även om dessa op. vekar göras på många sätt så låter det konstigt.
    Jag har läst så mycket om detta har aldrig hört detta.
    Jag vet att de har många anmälningar på sig. Men de har aldrig blivit fällda.
    Hade en väninna hemma igår som gör ett arbete i sin skola om just denna klinik.
    Det är ju oxå bara att ringa och fråga hade varit intressant att höra.

• Gnägget

När det har gått ett halvår efter Operationen, så kan man väl träna, sola basta och sova på mage i alla fall?

• ISLA

Gnägget:Sola kan du göra redan efter en månad, bara du har tejp och bikin. Basta kan man också göra efter en månad.
    Det där med att träna och sova på mage vet jag däremot inte, men jag kan inte tänka mig att det ska ta så lång td som ett halvår.

• Jengirl

Jag har solat på balkongen idag, med linne, och sportbehå över. Hjäällp är det farligt tro?

Svar på tråden Bröstförstoring