• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • algit

Hej !
    I mina papper jag fått från kliniken står det att man kan sola bara man täcker ärren.
    Så sola på bara.

• Jengirl

algit

Åå tack, blev lite skraj..

• KickanF

OJ, OJ, OJ,.... mina bröst ser helt blåslagna ut nu. O halva är gula. Ringde klin o de trodde att jag hade haft någon liten blödning. Är mest rödbrun (el. hur man nu ska beskriva det) nere mellan brösten också längs med undertill. Tycker fortf att de ser ut som i PamelaA-storlek, men när jag mätte enl beskrivn på Qvinna.info så blev det 24 cm, d v s full C på gränsen till D. Men hoppas att de kommer att minska lite. Så blir de precis som jag ville ha. Inatt låg jag ändå o räknade på ifall jag skulle behöva göra om det hela !

En sak till, undras hur hårt man vågar ha de där resårbandet. Försöker spänna det så hårt som möjligt för att de ska sjunka ner. Det är väl viktigt nu i början innan implantaten "fäster fast" sig.

• KickanF

Förresten ni som blev opererade på Citadellklin i Landskrona. Fick ni något utskrivningssamtal med info om just de sakerna som jag frågat om här ? Tycker att man nog borde fått det. Kändes som om man bara blev hemskickad vind för våg på egen hand. Fick den där "löpande-band" känslan när jag skulle åka hem. Men jag sätter ett stort plus i kanten på en av ssk, Mona, hon uppväger det andra o ger alltid en tid när man ringer. Ingen stress där inte. Tycker läkarna skulle ta efter där lite, även om de är stressade.

• Marran05

Hej Lindina!
    Jag har gjort en full bukplastik för ca 2 veckor sedan och jag skulle gärna vilja höra hur du mådde efteråt? Jag kan inte räta på mig fullt ut idag, men känner att det blir lite lättare för varje dag. Sedan tyckte jag för några dagar sedan att jag började få som ett stort blåmärke över större delen av magen, är det normalt? kanske tillhör läkningsförloppet?!? Är fortfarande svullen på magen, men det har jag hört att det tar tid att få bort. Kan inte du berätta om dina erfarenheter vore jag jätte tacksam eller om det är någon annan som vill göra det som gjort samma ingrepp.
    Hälsn Marran

• Jengirl

KickanF

Jag tycker lite synd om dig, om du inte är nöjd med strl. Det är ju kanske värre om dom blir för stora än för små.
    Jag hoppas att det lägger sig lite så att du kanske blir nöjd sen. Synd om du ska behöva göra om det..

• ISLA

Marran05:Jag gjorde en full bukplastik för 9 dagar sedan. Jag kan inte heller sträcka på mig ännu, man ser rätt rolig ut när man går.
    Jag har blå, gul,lila, vinröda-märken på insidan av låren och allra längst ner på magen, undr ärren, mina ärr har jag fått för att jag har haft en massa vätska som runnit ner där. Ena dagen är det jättesvullet av vätska, nästa dag mindre och sen mer igen. Har du också haft det så?
    Jag har inte haft några smärtor efter operationen förrutom att det verkligen känns där det är svullet om man inte går böjd.
    Hur tycker du att det verkar, blir det som du hadde tänkt dig tror du? Själv måste jag säga att jag blev lite nere när jag lossade på gördeln idag, där är bristningar idag som inte har synts de andra dagarna, jag fattar ingenting? De kan väl inte försvinnaoch sen plötsligt komma tillbaka igen heller!

• ISLA

skrev lite fel såg jag, ska naturligtvis stå: mina blåmärken har jag fått för att jag haft en massa vätska som.....

• Plastgroda

Kickan F:
    Man skulle kunna säga att Citodon är en sorts metadon, eftersom kodeinet i Citodon är släkt med metadonet i Metadon. Däremot undrar jag om inte läkemedlet på O någon letade efter kan vara Onsenol? Någon som känner igen det?

• ISLA

Plastgroda:Jag tror att det hette oxycontin.

Svar på tråden Bröstförstoring