Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Tur att jag inte behöver mina rispåsar mer. Min 3-åring och 1½-åring fick tag i en av dem inte när jag inte såg det o lyckades ta sönder den. Jag kan säga att utsrpitt över hela golvet ser det ut som mkt mer än 5 dl. Tur att jag just bytat dammsugarpåse. See you later girls.
Xite! Vad kul att det kommit in en mkt debattsugen person här på BT! Jag har följt dina inlägg och dom svar du erhållit och jag tycker det hade varit jätteroligt att få diskutera med dig! Jag är en plastikopererad, högutbildad feminist (låter tvetydigt eller hur!) som skulle ÄLSKA att diskutera kroppsideal med dig och andra här på bröllopstorget .
Jag hade nyligen en mkt intressant diskussion med min plastikkirurg om detta med ideal och fick en del saker jag funderat på, bekräftade av denna mkt eminenta man. Så Xite, öppna en ny tråd där du accentuerar dina funderingar på kroppsideal, plastikoperationer och samhällsansvar. Jag hoppar på debatten direkt och hoppas att andra gör likadant!
41:an
Hej igen!!
Ser att vi har precis samma kropps storlek... Är oxå 160 och väger 50kg.
Fick du möjlighet att välja mellen hög och låga? Vi har inte alls pratat om det, jag visste inte ens om att det fanns förräns jag gick ut på en annan kliniks hemsida.
Jag har opererat näsan tidigare på samma klinik, men av Morten. Då strulade de med min tid två gånger...
Men jag är JÄTTE nöjd med resultatet!!
Har ringt dem och sagt att jag ska ha 260ml silikon, men alla verkar att ha tagit mycket mer, så jag är riktigt osäker!!
Vill ju inte att de ska bli för små!!
Skulle vilja ha en c-kupa! (Har en liten a idag)
Hej alla!!
Har varit bortrest 4 dagar så jag har nu läst 20 sidor.
Kul att höra om alla hur ni mår.
Jag fick akut halsfluss i Slovakien, 40 i feber värsta halsontet.Ordnade pencilin som jag reagerade mot vaknade med uppsvällt ansikte.
Usch fy!!!!!!!!!!!!!
Mår bättre nu ville bara beklaga mej lite.
ISLA : Visst är han bra dr Cosmo han opererade mej med.Jag är supernöjd.
Dina: Du undrade för ett par dagar sedan om dr Sanden i Malmö.Min syster o flera av hennes vänner har op.sig där och varit mycket nöjda.
Alejna; längesen du skrev ,synd att du inte är nöjd måste vara jobbigt att vara så missnöjd.
Måste oxå blanda mej i cup disskusitionen.
Det är ju så med cup storlekar att de blir större ju större mått under.
Så man kan ju egentligen inte bara säga att jag har en d cupa, för den är ju mycket större i 85 än 70.
Jag menar när vi jämför oss vad det blev efter.
Jag kan ha 75 d men egentligen passar 70 mej bättre men då måste jag ha dd eller e .Det är så svårt att hitta bara.
Och varför heter det ibland dd ibland e?
Izadora: Tack för det du skrev att jag gav kloka svar.
Kom hem här helt slut efter min resa (jag menar som kvinna biter man ju ihop för att inte förstöra resan för andra gör allt med feber), sonen gick till farmor och jag satte mig ensam vid datorn för att läsa o de är det första jag läser är det tack det värmde.
Visst, jag ska göra det 'the normal chaos of love'. Är lite trött just nu bara, så det blir en dag när jag har ork. Håll utkik! :)
Har fixat vigselförrättare och lokal idag *nöjd, men trött* (har lite fobiska drag för att tala med folk ibland, så det tar på mig.)
Hej Vaxad!
Jag hade läst om hög och låg profil, så jag sa vad jag ville ha,Jag sa tom. vilket implantat nummer eftrsom jag varit ute på eurosilicons hemsida. Har du provat med ris vad det blir för storlek med 260ml, tänk om det blir för lite. Skulle du ha koksalt eller silicon? koksalten ser tydligen större ut.
Jag velade mellan 400 & 450ml och jag är glad att jag valde 450, för jag tycker att det ser mindre ut än jag hade förväntat mig. Men jag är ju långt ifrån slutresultatet, det är ju bara 4 dagar sedan.
Börjar känna mig så förvirrad o har ångest!!
ska som sagt på mitt första möte med min doktor på tisdag..känner mig nervös inför det! (hur ska jag då känna på operationsdagen!?!)
vet varken ut eller in nu..o så nu när man läser om hög o låg profil..vad e det liksom? har ja inte hört talas om..
Känns som om ja måste veta exakt vad ja vill ha när jag går dit på tisdag o veta exakt hur d ska bli när jag går därifrån!
men det e så svårt ju! tänk om ja får värsta paniken när ja e där o väljer fel storlek på implantaten?
usch nu fick jag ont i magen!! =(
känns som om nästan alla här har fått barn o gör d pga att brösten har blivit tomma efter ammning osv..men e man helt "puckad" om jag gör det som inte har fått barn än?
hehe kanske skriver lite osamanhängande men börjar få lite ångest!
ville bara skriva av mig lite! =)
Jojjsan.
Varför ska du vara puckad som gör det fast du inte har fått barn? Du har säkert en anledning att göra det som "vi" har.
Jag vet inte hur gammal du är, eller varför du vill göra en bröstop. Innan jag fick barn hade jag absolut ingen tanke på att göra en op. Jag var hel nöjd med mina bröst då, inte särskilt stora el så. Utan lagom och fasta och fina. Jag älskade dom helt enkelt. Sen när jag fick barn så försvann dom helt bara. Har hatad dom rent ut sagt i flera år nu, och mått väldigt dåligt över mina fula utammmade tuttar. Så jag bestämde mig för att göra en op, och det ända krav jag hade var att dom blev fina och fasta. Vill inte ha stora bomber som står rätt ut. Så nu sitter jag här med fina bröst igen. Och dom är fasta å fina.. . Alla har vi olika skäl till att vi gör det. Men sen finns det ju dom som gör det för att vara extrema och synas, som lägger in typ 800 och det är där tyvärr "vi" dras med som gör det här för att vi bara mådde så dåligt över våra bröst innan.
XITE! Vad kul att du läste mitt inlägg! Jag är upphovskvinnan till en annan tråd här på BT som heter "MISSLYCKAD BRÖSTFÖRSTORING" och jag har sett att du skrivit ett inlägg där! Jag har precis lagt in ett lååååååååååångt inlägg där som handlar om rådande ideal och det hade varit kul om du läste igenom detta innan du öppnar en ny tråd! Hoppas du får vila ut lite innan vi börjar vår debatt. Ha det så bra så länge!
Hej Jojjsan
Skriv ner alla frågor du har, du blir garanterat tom i huvudet när du kommer dit.
Be honom förklara om det är nåt du inte förstår.Gå inte därifrån med tusen frågor.
du betalar en massa för detta så fråga.
Prova storlek länge, ta tid på dej.
Har du en tajt tröja syns det bättre .
Samtidigt syns det mer.så en lagom tajt är nog bra.
Jag önskar jag hade vetat allt jag vet nu innan jag gick dit.Men så är det ju inte.
Det är ju oxå olika vad för implantat de olika läkararna använder.
Det finns oxå mellanprofil för det har jag ,det är formen på implantatet.
Fråga om det.
Som du märker när du läser här vet ingen hur det ska bli tyvärr.
Och du är inte puckad som gör detta.
Ta det lugnt stressa inte när du är där.
Lycka till imorgon Kickan