• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Denna där

KickanF:
    Jag är 1.68 och väger 58 kg. Men jag ska försöka sluta oroa mig nu och lita på att storleken som jag bestämt mej för blir bra.
    Allt är småsaker!

• KickanF

Tack algit:
    Har precis duschat o tagit farväl av mina "nuvarande bröst". Jag har aldrig tyckt illa om dem. Hur ska jag kunna det, de har ju fött upp 3 barn ! Just därför tycker jag att de förtjänar detta lyftet.

Nä, nu ska jag gå o lägga mig o åtminstone försöka sova. Tänker ligga på sidan o njuuuuta. Men jag måste erkänna att i duschen så kom ändå de där tankarna som jag läst om att andra haft kvällen innan. - Ska jag verkligen göra detta ! Gud, vad har jag gett mig in på... osv. Men vadå, om man nu skulle ångra sig så in i norden så kan man ju faktiskt ta ut dem, även om jag tror att det är en minimal risk att det skulle hända.

• vaxad

Hej 41:an!
    Jag ska ha silicon.
    När jag provar med ris så tycker jag att storleken ser bra ut. Jag provade även med 300ml och tycker inte att jag ser sån jättestor skillnad.
    Blir det mycket mindre än med ristestet?
    Undra om det är för sent att ändra storleken? Har op tid om två veckor...
    Vet du vad han brukar använda hög el låg profil?
    Är det stor skillnad mellan dem?
    Blir hög mer "toppig" än låg?

Varför ska det finnas så många val?
    Man blir ju galen av det här!!!!
    Nääää nu vill jag ha det gjort!!!

• Izadora

Heej Vaxad!

Jag är 164 cm och väger 52 kg. Jag har precis lagt in 325cc geléhallon. Jag var livrädd att det skulle bli för stort på mig. Funderade nästan på att ställa in operationen för jag var väldigt orolig över att jag valt fel storlek.

Det första jag konstaterade när jag såg dom var att dom inte alls var för stora. Skönt! tyckte jag då...

Nu sitter dom ju högt uppe och jag hoppas att dom blir större när implantaten sjunker. Som dom är nu så är dom mindre än när jag gick med stoppad BH.

Jag kommer att få en C-kupa sa läkaren på op-dagen. Nu känns det bara som en stor B. Men som sagt, jag kan ju inte säga nånting nu egentligen för jag är ju långt ifrån slutresultatet.

Det är bara det att doktorn sa att först skulle jag tycka att dom var jättestora, men det tycker jag alltså inte. Jag hade A-kupa innan. Jag är verkligen tacksam över att jag inte la in mindre.

Jaja, det tar väl ett par månader innan jag ser slutresultatet någorlunda. Som det känns nu så tänker jag att jag borde lagt in lite mer. Men doktorn rekommenderade mig 300-325.

Trots allt så är jag glad och jag tror att jag kommer att bli nöjd. Jag var inte ute efter stora bröst :)

• Jengirl

Isadora.

men hjälp, hur kan det vara sån skillnad....

• Dina

Hej algit:

hur fungerade det att operera sig i Malmö? Hur ont gör den metoden, hur länge tar det innan man fungerar som vanligt?
    Var det trevlig personal och sist men inte minst, blev det snyggt?
    Nervös

• algit

Hej Dina!
    Det är alltså min syster o vänner till henne som opererat sig där så andrahandsinfo.
    Men min syster är väldigt nöjd tyckte läkaren var trevlig verkade kunnig på det han gör .Han gör ju i princip vad jag förstår bara koksalt med snitt i armhålan.
    Och hennes bröst blev jättefina tycker jag.
    Hur ont man har är nog mycket individuellt,hon tyckte att det gjorde mindre ont än hon trott.
    Hon sov över o alla var hur gulliga som helst.
    När man fungerar normalt ? Jag nu pratar jag om mej ,kände mej nästan som en människa efter en v. två v. började jag jobba gick sådär (har lyft på jobbet)
    tre v. då kändes det ok.
    Men helt normalt tar längre tid som att ligga på mage på hårt underlag, att styrketräna bröstmusklerna tex.
    Jag känner ju av det efter nu även efter 9v om jag gör en häftig rörelse tex.

• Izadora

Jengirl!

Jag tror att huden och även bröstmuskeln kanske är så pass stram först och lixom pressar in implantaten mot revbenen och uppåt. Sedan blir tuttarna större efter att huden och muskeln har tänjt sig så att implantatet får bättre plats.

Jag vet inte om det ÄR så men kanske. Den gode Algit skrev en gång att hon trodde att det kunde vara så, och det tror jag med. Men som sagt det varierar från fall till fall ser man ju...

• Jengirl

Hmmm

Mitt ena bröst känns mera, mera kuddigt på nå sätt.Jag har ingen känsel i det bröstet heller.. . Märklig känsla, det känns mer, men har ingen känsel i det samtidigt. Hur går det ihop? Nån som känner igen sig?

Svar på tråden Bröstförstoring