Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Nu blir jag väldigt förvirrad och orolig att jag var dum när jag valde det mindre imlantatet. Eftersom de flesta rekomenderar att lägga i lite mer än man förväntat sig så kanske jag tycker det efteråt åxå.....
Finns det någon här som har koksalt i sina bröst? han märkt att det är mycket gele hallon och silicon som gäller.
Jag ska lägga in 500 CC koksalt i mina och det såg väldigt bra ut till mina kroppsproportioner. Valde mellan det eller 575 CC. Ska jag välja det större ändå? *vela vela*
Jag är 1.68 m och väger 58 kg. VIll som alla andra att tuttarna inte ska bli föööör stora men samtidigt vill man ju att det ska synas skillnad.
Finns det någon kvinnlig själ här som har några värdefulla tips att ge mej? Vet ju att dom flesta känner igen sig angående välja rätt storlek!
Det kanske finns någom som har 500-575 CC koksalt i sina?
Jag har inte tid för op förrän 25 maj så än finns det tid att ändra sig då läkaren inte beställd implantaten ännu.
Vad gör jag?
Hej mamma till 2!
Skönt att du låter lite mer lugn nu. Det är ju en stor förändring du genomgått så det är ju inte konstigt att du tycker att dem har blivit stora :)
Jag tyckte att jag fick jättestora från början. Var helt ursugen och totalt platt och lade in 380 cc. Så nu har jag en full C kupa :) Men skillnaden från att sövas och inte ha något och vakna ur narkosen och ha stora jättesvullna tuttar var en jättekonstig känsla som är svår att beskriva.
Hoppas att att du får det skönt på eran semester och tänk på att tejpa ärren ;)
Denna där:Eftersom det är koksalt du ska ha, så kan ju läkaren spruta in mer eller mindre, jag menar det är ju inget bestämt mått på koksaltsimplantaten. Gör så här att du tar med bilder på bröst som du tycker är fina och lagom stora, och säg till läkaren att han får lägga in såpass mycket så att det blir som på blderna.
Denna där:
Här är en vele-pella till. 500 eller 550 gelehallon är det som gäller för mig o jag ska op på måndag. På min klin var de schyssta att ta hem båda storlekarna så jag kan prova o bestämma mig på op.dagen. Annars får det väl bli ole-dole-doff ! Har skrivit det innan, men är 165 cm o väger just nu 60 kg (ska kämpa mig ner till 55). Har utammad A-kupa nu.
JO, det jag tänkte säga/skriva är att enligt "min" läkare så blir resultatet större med koksalt än gelehallon. Men du kan ju kolla med din läkare el. ssk på klin. NÄr man ska betala såpass mkt så har man ju rätt att ringa o tjöta o fråga lite..... Och som ISLA skrev, när det gäller koksalt så kan du ju t ex ta 530 el nåt annat. Förstår inte varför det står mellan 500 och 575 ? Men hur slutresultatet blir beror ju väldigt mkt på vad man har för förutsättningar innan också.
Jengirl !
Var på Kreta ska du, och var flyger du ifrån ? Lite nyfiken blir jag ju !
Vi ska bo strax utanför Gerani på det nya blue village hotellet (caldera beach). Jag har ju två små flickor på 1 & 3 år så därför har vi valt ett blue village. Hoppas VI får det varmt och gott ! Första gången för mig på Kreta.
Okej. Grejjen är den att jag får betala en tusenlapp mer om jag lägger in mer än 500 i implantaten(!!). men det är ju iof inga pengar då man redan pungat ut så mycket för att göra det!
Men jag ska följa era råd att ta kontakt med läkaren igen och prata med henne. Har redan varit dit två ggr och provat!
Men som sagt, lägger man ut så mycke stålar så får man vara tjatig!
En fråga till er som har opererat sig!
Jag är jätte rädd att man kommer få värsta bristningarna på brösten..hur e det med det? någon som har fått det?
Har inte läst någonstans om det..men d känns också konstigt om det inte skulle bli det eftersom huden blir ju så uttäjmnd..
Ska på konsultation på tis för första gången..någon som har nå bra tips på vad man ska tänka på o fråga??
Ska man typ köpa en bh innan i den storleken man vill ha på brösten eller behövs inte det? (har ej gjort det)
Jojjsan:Nix inga ya bristningar, har tvärtemot blivit av med dem som jag hade !
Läkaren informerar dig säkert om vad för slags bh du ska inhandla till du ska opereras. Jag skulle köpa en bh med bygel och utan vadering i strl större än vad mina bröst skulle bli.
Jojjsan!
Eftersom jag har ammat, och gått ner mycket i vikt efter min graviditet så fick jag mycket bristnigar på brösten. Jag frågade kirurgen innan jag gjorde operationen om bristningarna kommer synas mer sen, eftersom huden tänjs ju ut när man lägger in implantaten, men huden sträcks så pass att bristningar mm syns betydligt mindre efter operationen, sa han. Och det stämmer ser jag nu efter op. , Inte tror jag du får bristningar om du gör en bröstop. Bristnigar kommer ju till när man tex, går upp å ner i vikt mycket, eller har jag fel? Jag köpte ingen behå i den strl innan konsultationen, jag fick låna en sportbehå hos läkaren och provade ut olika strl där, och implanatat innehåll, blev förälskad i gelehallon tyckte koksalt kändes hårt o konstigt. Men det är ju olika vad man känner.
Mamma till 2.
Jag ska åka till Grekland, inte Kreta dock utan en liten ö som heter Karpatos. Vi flyger från sthlm. Vilket datum åker du?