• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Jengirl

Hej alla!

Här går det an, imorgon är det min stora DAG! Är så nervös. Alla tankar far å flyger fram o tillbaka. Jag har sett framemot nya bröst i flera år, så när man nu sitter här dagen innan, så är man på gränsen deprimerad. Inte alls så glad osv som man borde vara. Man bara tänker å tänker. Sov middag idag, jag drömde om att jag gjorde operationen, sen när jag gick hem så kom det två hundar som börja hoppa upp på mig och ville hälsa å så.. Redan i drömmen så skydda jag mina bröst med armarna, och tänkte att jag bara ville hem. Knäpp dröm va?? . Men varför känner man sig så negativ? Nån annan som gjorde det dagen innan eller när ni var nära operationen?

• Bröllopstokiig

Hej tjejer!

Tack för alla era svar! Min Dr ringde förut och jag valde 325. Jag hoppas att det blir bra. Jag är fortfarande osäker, tänk om dom blir för stora? Eller att det syns direkt att det är sillisar?

Min Dr sa att första tiden efter op så kommer jag uppleva att dom är väldigt stora och sitter högt upp, kanske att jag tom upplever dom som större än ristestet.

Men när svullnaden har gått ner och dom har fallit på plats, det kunde ta ett par månader, då är det nästan ingen som har tyckt att dom tagit för mycket. Snarare att många önskar att dom istället lagt i lite mer.

Jo, så tror jag oxå. Jag ska få en full C med 325. Det är maximalt vad jag vill ha.

Jag har haft mina rispåsar med 325 i BH´n när jag har varit och provat kläder och jag tyckte ändå inte att det såg för stort ut. Det ser ju så olika ut beroende på vad man har på sig oxå.

Jag tycker nog att lagom stora bröst B-C kupa är snyggast. Det är inte storleken egentligen som tilltalar mig utan mera formen på brösten.
    A-kupa kan ju vara skitsnyggt på rätt person om dom är rätt formade.

Nu längtar jag efter mina bröst! Har ju förstått att tiden efter kommer att bli jobbig. Men bara jag blir nöjd så kan jag stå ut med vad som helst en liten tid.

Det roligaste ska bli att känna sig mer proportiornerlig och "hel" lixom. Jag har varit avundsjuk på andras bröst sen jag var 14-15 ca. Nu är jag 32 snart.

Det ska bli så jäkla kul att kunna köpa toppar och linnen man vill ha. Förr har man ju stått i provhytten och tänkt; joo, den hade ju suttit bra om man hade haft lite större bröst...*besviken*

Jag kommer att göra det här nu. Man blir ju en erfarenhet rikare iallafall. Bra eller dålig.

Hoppas att det har gått bra för Sharkie idag!
    Imorgon är det ISLA´s tur LYCKA TILL!

Och på Lördag är det jag!

• Izadora

Jengirl!
    Missade dig! Lycka till imorgon!

Jag drömde oxå om mina tuttar inatt. Tom i drömmen funderade jag på storleken;).

Jag tror att det du känner är helt normalt. Jag pendlar oxå fram o tillbaka med mina känslor. Jag är inte deppad, det är mer att jag tänker att det är egentligen kanske en onödig grej jag gör. Att man är löjlig och fåfäng och nu blir man ju en siliconbrud utan hjärna som alla har en åsikt om.

Jag tror att detär mer risk att jag blir mer deppad efter op. Det är oxå normalt. I USA kallas det augmentation-blues, samma känslor som baby-blues ungefär fast nu är det ju tuttarna som föds!

Tankarna far hit och dit. Skitjobbigt! Jag orkar inte så länge till. Tur att det är på Lördag!

• Jengirl

Isadora!

Lycka till på lördag!

Jag tycker bara att den här sidan visar att det inte bara är "blåsta" tjejer som gör det. Vi har alla en och annan förklaring till att vi gör det. Jag är däremot skitskraj att det ska synas att jag har implantat. Jag vill vara så hemlig om det som jag kan. Jag vill inte bli någon blåst bimbo med silicon tuttar som alla pratar "skit" om . Vilket jag inte kommer att bli heller, men risken är ju att folk tycker det! Men det ger jag fan i!

• algit

Hej alla!
    Verkar som att vi går igenom samma faser allihopa,skönt att höra.
    hur många är vi egentligen?
    Rätt många nu eller hur.
    det är såååå skönt med detta stödet.

Nej Jengirl vi ÄR INTE blåsta tjejer.
    tycker det verkar som att vi alla har tänkt till om detta en längre tid.

Lycka till alla som det är dags för nu.

• Mamma till 2

Hej alla !
    Mår mycket bättre idag ! Men jag har ont uppe vid armhålorna (fast snitten är under brösten). Det är när jag ex sträcker upp armarna för högt det hugger till där. Säkert helt naturligt. Det spänner massor i brösten. Mest när man har legat ner och sätter sig upp. .. ajjjjjj. Fler som känner igen det ? Har väldigt ont i ryggen om dagarna. Halvsitter ju och sover om nätterna. Provade lite linne som jag har köpt nu till sommar. OJ vad SNYGGT allt satt !

Vi är väldigt många som har gjort / ska göra en operation nu i dagarna. KUL !

Hoppas att det har gått bra för Sharkie idag !
    Lycka till imorgon Isla och Jengirl !
    Izadora, håller tummarna för dig på Lördag ! Skönt att du kom fram till en storlek

• algit

Hej mamma till 2
    Känner igen allt du skriver.Till slut tror jag att det var där jag hade mest ont i ryggen ,för att man sover på rygg o i samma ställning.

Idag tänkte jag att jag känner inte dem längre innan har man hela tiden "känt" dem på nåt sätt.
    Tänkte på det när jag körde till jobbet att jag inte kände nåt sånt längre.
    De bara finns där som de gamla brösten tills man går förbi en spegel haha.

Visst är det kul att prova kläder!!!!!!!!!!!!

• loppalina

Hej tjejer!

Vad roligt att ni nyopererade känner er bättre :) Och att ni som skall operera er kommit fram till storlek.

Mamma till 2: Du skall se att brösten kommer att förändra sig en lång tid framöver, svullnaden kommer att ge med sig och brösten kommer att "falla" ner på "rätt" plats :D

Så härda ut allihop det kommer bättre dagar! Nu kommer ju våren med massa knoppar på träd o blommorna spricker upp här o där ;)

Isla o Jengirl : Lycka till imorgon!! Håller tummarna för er ;)

Kram

• the normal chaos of love

Detta ska man ju inte fråga en tjej/kvinna/dam eller vad man Nu sällar sig till för någon epitet. Men...hur långa är ni och hur mkt väger ni samt hur stora implantat har ni tänkt er/eller kanske redan har?

Jag blir tämligen nyfiken då det verkar skilja så mycket mellan Er i val av storlek och jag misstänker att alla Ni inte kan vara exakt lika långa/väga lika mkt och ha samma bh-storlek före operationen? Hoppas ingen tycker jag lägger näsan i blöt, dom som vill svara gör det och dom som inte vill, gör följaktligen inte det =)

• ISLA

Tack alla för lyckönskningarna inför morgondagen !
    Denna dag har varit jobbig måste jag säga, varit illamående och känts olustigt hela dagen......nervositet. Tusen tankar far omkring i huvudet.

the normal chaos of love:Jag är 169 lång och väger 55kg, och för närvarande har jag en "urvattnad" B . Jag ska lägga in 375 + lyfta dem. Och jag ska även göra en full bukplastik. Kommer att bli en full C när allt e klart, och svullnaden lagt sig.

Svar på tråden Bröstförstoring