• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • algit

Loppalina : Visst är det väldigt olika beroende på vad man har på sig.
    Ibland kan jag tycka att oj de är nog lite stora ibland så tycker jag att det är tvärtom.
    Så då är de väl lagom då.
    Man kan ju trolla med olika bh oxå.
    Jag köpte en super push-up bh som jag hade härom dagen på fest med en uringad tröja en såndär som är vriden typ över brösten oj oj oj.
    Min arbetskamrat som vet blev helt till sig (hon vill oxå operera sig) sa att såååå snyggt.
    Det är roligt att kunna få till en sån uringning !!!!!!!!!!!!!!!!

• ISLA

Efter att ha gått igenom de första 30 (puh) sidorna så hittade jag bara en till som gjort ett lyft också, kan det verkligen stämma?

Lemon:Kan inte du berätta lite mer om hur du har haft det efter din op, och hur dina ärr ser ut nu? Skulle i.o.f enligt läkaren kännas likadant var man än gjorde snitten, som han sa det, det är ju inte själva snitten man har ont i. Men ändå, man tycker att det ändå borde kännas olika.

Jengirl: Hur går det med din rökning förresten?

• algit

En annan sak jag gjorde var att helt ändra frisyr samtidigt, från plattångat till stor lockigt.
    Alla bara kommenterade min frisyr, oj du ser helt annorlunda ut o så.
    Menar med tanke på vad folk ska säga ett litet tips.

Det är ju svårare att dölja nu när det blir varmare väder.
    Jag har ju inte gått i tajta tröjor precis efter.
    Fast nu när jag själv vant mej så gör jag
    det.
    Jag badar med elever på jobbet en gång i veckan skulle bli jobbigt där, jag menar i baddräkt var jag ju rätt platt.
    Till d cupa
    Haft gele bh men det kan man ju inte ha i badet haha.
    MEN så har jag haft en sån tur att badet har blivit inställt pga. sjukdom sen jag opererades bra va!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Jengirl

Jo jag jobbar på ett litet ställe.. Ett privat ställe, så det kommer bli lite svårt att dölja kanske.

Åhhh jag vill bara få det gjort nu. Jag hoppas verkligen att det inte blir några komplikationer, det är man ju lite rädd för.

• loppalina

Hej!

Algit vilken "tur" du haft med badet ;)

Jengirl Jag jobbar oxå på ett litet ställe med 5 pers så det hade varit svårt att inte berätta. Men dem är bara "qvinns" (utom cchefen) så dem kanske har mer förståelse :? Vi har pratat om både förstoringar o förminskningar (har arbetskamrater med rejäla "hyllor") men jag e den enda som vågat mig på.

Kram o trevlig kväll kanske kikar in senare !?

• Jengirl

Ja det är bara kvinnor på mitt jobb oxå, förutom två manliga chefer.
    Men dom är ju födda på 40-talet så dom förstår ju inte sånt här. Men jag kan lova dig! Hade det funnits på deras tid när dom var unga, så hade dom självklart GJORT det.

• 41:an

Hej!
    Det var en intressant sida du upplyste om Izadora,Tack.
    Det här att vänja sin omgivning vad som komma ska gör jag genom att ha mina rispåsar på mig även på jobbet , men jag har bara 200ml, så det kommer ju att bli en avsevärd skillnad mot de 450 ml som det kommer att bli den 4/5.
    Men jösses vad jag velar om storleken, jag är livrädd att det kommer att göra helvetes ont. Min läkare sa att det kommer bli stort och det kommer att göra ont, men när jag motfrågade om det skulle göra stor skillnad om jag tog 350ml istället för 450ml, så sa han att det inte var någon speciell skillnad. Så det får nog bli 450 iallafall.

• Jengirl

41:an

Vill du verkligen ha jättestora?

• 41:an

Hej Jengirl!
    Jag vill iallafall ha större än lagom, men när jag tittar på bilder med 450ml tycker jag inte det ser så enormt ut. Och när jag pratade med sköterskan som gav mej operations info, sa hon att det inte skulle se onormalt eller överdimensionerat. Tycker du att det ser för mycket ut med 450ml när du tittar på qvinna.info? Det är dessutom så himla stor skillnad från person till person fast det är samma ml. så det blir jätte svårt tycker jag.

• Izadora

Heej!

Lemon;

Hur gick det idag??? Är så nyfiken. Vad sa doktorn? Nu har du väl äntligen fått se tuttarna? Tycker du fortfarande att dom är lite för stora eller tror du att du vänjer dig?

Jag velar vidare mellan 300-325...Kan INTE bestämma mig. Egentligen är det väl knappt nån skillnad att prata om. 25 ml...

Men om 300 blev stort på dig som är 80 runt om o jag är ju knappt 75...

Förlåt alla att jag tjatar så mycket men imorgon är det bara en vecka kvar!

Idag gick jag på stan och såg massor av småbystade tjejer och då känner man sig lite larvig som ska slänga ut så mycket pengar för att skära upp mina små men friska tuttar och göra dom större.

Men jag vill...jag vill känna känslan av att ha bröst, ha dom kläder jag inte kunnat ha...ja ni vet...

Usch, det känns i magen nu att det börjar närma sig. Tanken finns på att dra sig ur men då tror jag ändå att jag kommer att fortsätta önska mig större bröst...

Svar på tråden Bröstförstoring