Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Jaha så du ska ta bort det överflödiga då. Det är synd när det blir så, själv gick jag upp 28 kg när jag var gravid, men jag hade turen att gå ner allt igen, och fortfarande vara fast å fin. Förutom mina bröst, som bara försvann. Usch gillar inte dom alls nu.. Hoppas dom blir fina på tisdag..
Hej mamma till 2
Jag kände oxå sticningar säker helt normalt och mina läkte oxå olika.
Hade ondare längre i vänster och det högra var hårdare längre.
ISLA: jag opererades oxå på citadell.
Det är jätte bra där alla så gulliga.
Algit!
hur kändes det första gången du såg dina nya bröst? var det en märklig känsla..? Jag undrar lixom hur det känns och vakna upp med nya. Man är ju så van med ens egna "tråkiga" bröst.
Ni som har opererat er (bröstlyft + inlägg), hur långt efter känner man sig såpass kry att man kan gå på fest eller kalas? Är nämligen bjuden på fest 10 dagar efter, barnkalas efter 11 dagar och 87 års kalas på dag 12. Vad tror ni, kommer jag att kunna gå med på de dagarna?
Känns som om jag kommer att bombadera er med frågor nu de här sista dagarna innan op !
Hoppas det är ok?
Hej Jengirl!
Jag såg ju dom första gången när jag vaknade ur narkosen,då hade jag inget på dem.
Men var så lullig då kommer inte ihåg riktigt vad jag tänkte.
Bara konstaterade att där va dom.
Men första gången jag såg dem i spegeln där på kliniken tänkte jag wow vad snygga de blev ,syntes att det blivit jättebra.
Men det är lite konstigt i början man tänker på det hela tiden.
Sen vänjer man sig rätt snabbt, det är nog därför man tycker de är sååååå stora ibörjan man är inte van vid det.
Sen när man vänjer sig så tänker man jag kunde tagit lite till ,så man velar även efter.Hahahaha
Fast nu måste jag säga att jag är helnöjd det är alldeles lagom till mej passar min kropp perfekt.
Och mina har ändrat sig väldigt lite sen operationen bara mjukare.
Fast de fortsätter att ändra sig första halvåret säger de som vet.
Jag har mätt runt om nästan hela tiden för att jag blev så knäpp på mitt funderande om de blev större eller mindre.
Var tvungen att ha nåt konkret att ta på
Och det måttet har ökat några cm.
ISLA: fråga på bara så mycket du vill. jag har inte gjort lyft så jag kan inte svara på den frågan du hade nu.
tack för svaret algit.
Jag är så orolig vad dom här på jobbet kommer att tycka. Varför bryr man sig om det?? Det ska bara dom strunta i helt enkelt. Folk tycker så mycket om sånt här.
Ja jag vill verkligen inte ha för stora, det är min mardröm.. Jag hoppas att det kommer bli lagom, men det är ju som du säger man tycker nog dom är jätte stora i början.
Hej!
Åhh det är så svårt det där med storlekar :? Men jag tycker att det syns så himla olika beroende på kläder ;)
Jag ville inte att det skulle vara så att det syns när jag går i bikini i sommar och jag är jättenöjd att jag tog storleken större eftersom att implantaten som ligger bakom muskeln blir lite mindre slutresultat på. Jag hade blivit besviken om jag tagit det som jag bestämt från början!
Men tack o lov att jag provade flera ggr:D
Min känsla efter att jag vakna ur narkosen var att jag mådde väldigt illa och var allmänt snurrig! Frågade om dem ville ha hjälp med olika saker och om jag skulle byta säng själv :D Just då tänkte jag inte på mina nya tuttar.
Självklart var jag ju jättenyfiken när narkosen helt gått ur kroppen, så jag försökte ju att titta efter själv;)
Men när läkaren kom in o visade med spegel så fick man ju lite helhetsbild över det hela och gissa om jag var nöjd :D
Sedan om vad folk runt omkring skall säga bryr jag mig inte om det är ju faktiskt JAG som skall vara nöjd! Själklart berättade jag men dem som tyckte det var negativt sa jag till att jag gjorde det för min skull och inte för att dem skulle ge massa kritik mm.
Så fråga på Jengirl vi finns här för att svara ;)
Algit roligt att du mår så bra, visst är det spännande att se hur brösten förändras :D
ISLA det är jätteolika hur man mår efter. Jag mådde ganska bra så länge jag åt mina mediciner. Jag opererades på en måndag o midsommar var på fredag o vi hade folk hemma o det gick jättebra!
Jengirl:
En sak har jag upptäckt och det är att INGEN frågar något.
Vet inte var du arbetar, om det är på ett litet ställe är det kanske svårare men jag berättade för en på jobbet. (stort ställe)
Ingen annan har frågat.
Så tänk inte på det.
Jag vet att andra har undrat bakom min rygg, men vaddå????
Hade de frågat hade jag svarat.
Som loppalina säger det är för din skull och det är din kropp.
Jag anser inte att jag har någon skyldighet att meddela min omvärld att jag opererat mig.
Inte ens mina släktingar på min mans sida vet om det.
Jag har tänkt att om någon skulle komma med negativa kommentarer hade jag sagt att jag har inte bett att få höra dem ,är inte intresserad av att lyssna .
Men det har inte behövts än så länge.
Och vad jag fattar på andra tjejer här har de liknande erfarenheter ingen frågar.