• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • loppalina

Hej!

Jag velade oxå jättelänge. -Är det jag som är schåpig eller skall jag operera mig? Jag vet inte hur många ggr jag ställde mig den frågan!

Till och med när jag rullades in till operationen funderade jag om jag gjorde rätt.

Gissa om jag gjorde rätt???

Såklart att jag gjorde rätt!! :D :D :D (för mig iaf) Jag är verkligen supernöjd!

Izadora: Vilka är dina mått idag med längd o vikt ? Själv ville jag ha slutresultat 350 så jag tog str över.

• ISLA

Tjejer tänk bara på att de blir mindre än vad de ser ut när ni provar implantaten. Om man väljer t.ex 375 så kommer det att se ut som när man provar ett implantat med 325. Så ta inte för små, har hört ett par tjejer som ångrat att de inte valde större. Och det e ju inte så skoj.

• algit

Hej Izadora!
    Gå på det större ,jag tror heller inte att det är nån jätteskillnad på 25 ml.
    Och det är nog fler som ångrar att de inte tog större än tvärtom.
    Man vänjer sig snabbt vid storleken.

Jag är nöjd med min storlek,
    men om man "tänker sig" att jag skulle göra om det och med vad jag vet nu så hade jag tagit det större om jag hade varit osäker.

Men detta är ju så svårt för vad som känns stort för en kan nog kännas för litet för en annan
    Och man vet ju inte hur slutresultatet blir ,vi har ju alla olika förutsättningar innan.
    Du blir säkert fin i båda storlekarna.

• Mamma till 2

Hej tjejer !
    Hoppas att allt är bra med er. Här blir det liite bättre för varje dag som går, men det är tråkigt att inte kunna/ orkar göra något om dagarna. Brösten har mjuknat lite, men är ganska hårda fortfarande. Det spänner och sticks massa i dom. Svårt att hitta en ställning att ligga i. Känns nästan som att man aldrig bli bättre. . .MEN det BLIR man Jag gör små framsteg för varje dag, men jag är så otålig. Vill bli helt bra nu !!!

Hur länge dröjde det innan ni inte hade mer känningar i brösten ? Alltså spänningar och värk ? Bara så jag vet om det är 1 vecka till eller en månad. Då kan jag liksom förberda mig lite.

Låter väl som jag är världen gnällspik. .. ja, lite är jag väl. Men jag är SÅ GLAD för tuttisarna !!

• algit

Hej mamma till 2!
    Jag började jobba efter 2v. då kände jag mej sådär fortfarande ont när jag gjorde nåt "tungt".
    Det var hemskt att jobba för mycket folk omkring mej vile bara vara hemma och "läka" typ.
    Men sen efter 3 v. kändes det stor skillnad för mej allt blev mycket lättare.

Du kommer dit, sakta men säkert.
    Gnäll så mycket du vill det är ok.
    Jag tyckte oxå att det var eländigt ibland ,kändes svårt just som du säger att inte kunna göra som vanligt.

Bra att du är nöjd annars .
    Blev storleken som du tänkt dej ?

• Mamma till 2

Hej Algit !
    Skönt att det kommer ett slut iallafall
    Jag tyckte brösten blev större än väntat. Vet ju inte hur mycket dom kommer gå ner i svullnad, men jag har en full c kupa nu. Jag ville "bara" ha en full B kupa eller en liten c. Men dom är ändå super fina
    Jag kommer inte gnälla på läkaren om de inte blir mindre, men jag står fast i att det hade räckt med en liten C. Blev chockad när jag fick se dom första gången. Tänkte för mig själv - Blev dom SÅ stora !!
    Men dom blir säkert lite mindre. Jag är nöjd, jätte nöjd iallafall !!

Kram

• Gwenie

Igår var det en månad exakt sen jag fick mina gulliga bebisar :)
    Mamma till 2: Jag började att må bättre efter en vecka, efter 2 veckor kunde jag till o med små-springa! Tredje veckan...ligga på sidan och glömma att jag ens har opererat mig...Och nu inne på fjärde veckan så kan jag till o med sova lite på magen. Kul vad?
    Det ska bli bra ser du ;)

• Jenny77

*Miranda*, det var kul att få ett ansikte på dig också, synd att vi inte träffades någonting efter operationen. Fick du vänta länge på operationen? Hur känner du dig nu? Har du mycket ont? Såg att du var inne när du kom hem och skrev, starkt, den dagen mådde jag inte så bra.

Själv mår jag sådär. Brösten stramar lite och är lite ömma, men inte så farligt. Jag har ju inläggen över bröstmuskeln, så jag har nog det lite lättare än ni som har dem bakom. Men visst känns det, men jag trodde nog det skulle vara värre...Däremot har jag jätteont under hakan (fettsög hakan också, till dem som inte vet...), och det är väldigt jobbigt.

Och idag fick man duscha för första gången på mååånga dagar, det var härligt..men vågade inte duscha fullt ut, utan det vart mest en avvaskning...är lite skraj att blöta ner tejpen än...

Till dig som undra om någon gjort ett lyft, jag har gjort ett lyft, på ena bröstet. Men jag opererade mig i onsdags, så än kan jag inte yttra mig hur det kommer att se ut. Men det bröstet gör inte mer ont än det bröstet jag inte lyfte, i allafall inte än.

• Izadora

Heeej tjejer!

Nu ska jag tjata lite igen;)

Nu har jag bestämt mig tror jag...det får bli 325. Eftersom alla säger att man ska gå på det större o så mycket skiljer det ju inte med 25 ml extra.

En sak undrar jag oxå; Två veckor exakt efter min op så är det en fest med dans jag jättegärna vill gå på. Tror ni att man klarar att dansa ordentligt eller är det rent av farligt?

• Izadora

Loppalina;

Jag har 75A i BH sitter ganska perfekt. Med 325ml geléhallon skulle jag enligt min Dr få en full C o testar jag med ris i en 75C BH jag köpt så passar det precis.
    Jag är 164cm o väger 50 kg.

Min värsta mardröm är att dom ska bli fula efter op. Att jag inte ska tycka om dom och genast ångra mig något förfärligt.

Alla här verkar ju ha blivit så nöjda med en gång. Jag är rädd för att implantaten ska hamna för långt ner eller bli för plufsiga och stora...

...Usch ja, vem vet, kanske är jag på väg att göra mitt livs misstag. Tänker på om jag får komplikationer el nåt. Mina bröst är ju kanske inte ens färdigbetalda innan man får kosta på en ny op.

Usch, jag önskar att man inte tänkte så mycket. Man skulle ha en tidsmaskin nu och åka fram några månader så man visste hur det blev...

Svar på tråden Bröstförstoring