• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Mamma till 2

Lemon !
    Jag gjorde inget lyft, läkaren tyckte jag var ett gränsfall och jag ville gärna undvika det om brösten kunde bli fina ändå. Det gör mig inget om bröstgårdarna sitter lite längre ner på bröstet. Bara dom inte sitter i nedankanten ;.) Läkaren sa också att om jag inte blev nöjd så kunde han justera bröstgårdarna för en billig peng. Hon jag låg bredvid gjorde ett bröstlyft samtidigt och hon fick ett sådant bandage med tejp som du säkert också har. Förstår du är nyfiken, men dom är säkert jätte fina ! Mitt bandage sitter uppe på brösten och trycker ner dom. Jag kan ta av mitt bandage och lufta dom + duscha. Det är en väldig lättnad då det kliar jätte mycket av bandaget !

Kram

• lemon

Mamma till2

Skönt att kunna ta av bandaget! Här kör vi med tvättlappar på allt ovan bandaget! Sista gången ikväll min sambo behöver hjälpa mig med det!

Vad kul att redan få se brösten! Jag längtar!

JAg vet inte om jag är nojig, men man har ju aldrig gjort nåt sänt här förr. Men igår hade jag verkligen panik! JAg var nära att köra till Linköping o bryta mig in o kräva att de kollade att allt är som det ska! Sen pratade jag med min läkare o jag tog bort nästan all tejp på sidorna o ryggen, så då kändes det bättre.

Det är säkert inget fel, men man vill ju gärna kunna röra höger armen. Mest ledsen över att jag inte kna ta upp min yngsta son o gosa med honom! Kan inte ens lyfta upp honom i matstolen! Blir väldigt beroende av min sambo. Vi bor dessutom i hus med två våningar, så jag kan inte lyfta upp honom för trappen. Äldsta grabben är inga problem med, han gör ju det mesta själv nu. Skulle va skönt att vakna upp i morgon o inte ha denna brinnande känsla längre.

Skönt att prata med nån!

• algit

Glömde fråga mamma till 2:
    Är du nöjd med storleken?
    Jag hade ett bandage med kardborrband är det sånt du har?

• *Miranda*

Nyopererad här!
    Opererades igår runt lunch tid. Hemma idag.
    Har precis samma värk som mamma till 2 beskriver. Ont som f-n vid de nedre revbenen, precis som om man fått en kraftig smäll eller nått. Och extrem träningsvärk. Nästan brännande känsla vid stygnen (som sitter under brösten).

Jag är i övrigt nöjd med operationen, men måste ju, som många andra oroar sig över, få säga vad jag tycker om storleken...
    Jag har aldrig tvekat över min storlek 350 i vänster o 375 i höger, var mest rädd för att det skulle bli för stort... men nu? Nu kan jag känna att jag kanske borde/kunde ha tagit lite större...
    Hoppas inte att de krymper för mkt när svullnaden gått ner... :(

Men annars är jag nöjd, det är ju lite svårt att avgöra HUR stora de egentligen är nu när man är tejpad o så.

Jenny77:
    Kul o få ett ansikte på dig! Hoppas allt gick bra för dig gumman, och att du är nöjd med ditt resultat, jag tänker på dig!!

• lemon

Hej Miranda!

Kul att höra att allt gick bra! Nu ska du bara vila och läka!

Tänkte på det där med storleken. Jag lade in 300 cl geléhallon, och tycker nästan det blev för stort... JAg har ännu inte sett mina bröst för jag är helt tejpad, men i morgon får jag se dom. Men tittar jag från sidan ser de enorma ut! O sitter högt upp! Visst, jag är van vid ingenting, men min sambo säger oxå att de är stora. Men det är kompresser o sånt oxå, men jag hoppas att de blir lite mindre. Känner dock inte att de är i vägen eller nåt.

Konstigt hur annorlunda man tycker! Jag är ganska bred runt bröstkorgen, 80 cm, så det kanske ser stort ut pga det?

Krya på dig o du ska se att de värsta smärtorna snart försvinner!

• Mamma till 2

Grattis till nya tuttisar Miranda. Vad skönt att allt gick bra och att vi har samma besvär ! Ja, då vet man att allt är som det ska

Lemon !
    Jag la också in 300 gelehallon och tycker dom är jätte stora ! Hoppas verkligen att dom blir mindre. Jag här ganska liten runt bröstkorgen 73-74 cm. Jag ser ut dom Dolly Parton (nästan). Min sambo tycker också dom är jättestora. Men nu står dom ju rätt ut så svullna dom är, tror säkert att dom blir mindre om några dagar. Men jag är glad över att inte ha tagit ännu mer. Så olika det är.

Algit !
    Ja, jag har också ett sånt bandage med kardborr. Det är jätte bra då det trycker ner över brösten och att man kan ta av det och titta på dom ibland

• lemon

Hej!

Snart slut på arbetdagen som tur är!

Kunde inte låta bli...har lossat lite mer på bandaget så jag ser lite av tutten på sidan! volym har jag i alla fall, o de ser inte blåa ut! Vågar inte ta bort nåt där fram där kompresserna sitter när de skurit så mycket i mig, men jag är bra sugen!

Hej hej!

• loppalina

Hej tjejer!

Grattis! Vad skönt att allt gått bra för er allihopa :D Har tänkt på er!

Jag känner oxå igen känslorna ni skriver om: ömheten i revbenen och den brännande känslan i snitten :( Ajajajaj. Men som tur är så går det ju över så småningom.

Sömnen var ju ett stort problem men jag vande mig ganska snabbt eftersom vi har vattensäng. Det underlättade en del ;)

Så kämpa på, snart kan ni sova lyfta armarna och vara som vanligt igen :)

• algit

Hej alla kämpar!!!!
    Skrev ett långt inlägg innan o när jag skulle skicka la internet ner grrrrrrrr.
    Jag skrev lite uppmuntrande heja rop till er.
    Jag känner igen allt ni skriver.
    Ni tror inte det just nu men tiden går snabbt.Varje dag känns det lite bättre ,varje dag kan man göra lite till ,varje dag gör det lite mindre ont.

Jag opererades för 7 v. sen kan inte fatta det.Tiden har gått så snabbt.
    Ibland tänker jag inte på det långa stunder de har sakta blivit en del av mej.

Är så glad för mina nya bröst, hade tagit smärtan flera ggr om.
    Är så kul att klä sig allt ser såååå mycket bättre ut på.
    Jag känner mej som en ny mycket kvinnligare människa.
    Det är helt underbart att gå och handla nya bh.
    Så flickor kämpa på, ät era piller o vila .
    Så ska ni se att helt plötsligt känner ni er som människor igen.
    Och visst är det underbart att kunna gnälla här.
    Det behövs.

• algit

Hej lemon!
    Jag har oxå en skum höger arm vet inte om det kan vara samma.
    Jag kan inte fortfarande sträcka armen helt rakt upp.Det är inte det bara att det gör ont ,det går inte att sträcka den rakt upp.

Det har blivit mycket bättre innan kunde jag knappt få den över huvudet.
    När jag sträcker armen stramar det som hårda senor ända från armhålan ner tll underarmen.
    Läkaren förklarade att det var nervtrådar som måste hitta tillbaka till varandra igen.
    Jag skulle stretcha mycket o det har jag gjort och det är mycket bättre.
    en tjej skrev här att hon haft liknande under bröstet.
    Kanske nåt sånt med din arm?

Hoppas du blir nöjd imorgon när du får se underverken.

Svar på tråden Bröstförstoring