• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • ISLA

Man hör så många som ångrar att de inte tog större, ett bra tips är att ta med bilder på bröst till läkaren, så vet han vad det är ni är ute efter, och då kan han hjälpa er att komma fram till rätt strl.

• *Miranda*

Ja, det är ju så det är. Jätte tråkigt att man inte kan hitta "facit" nånstans. Så att man vet att "såhär stort blir det på mig och såhär litet blir det".

Min syster har 375cc på båda, dock koksalt och jag tycker hennes är MYCKET större än mina... och då skiljer det sig ju bara 25 på ena...

Jag var, som jag skrev, aldrig osäker på storleken. Men då trodde jag ju inte att det skulle vara SÅÅ stor skillnad på ristestet och när de verkligen är på plats...

• Jengirl

mm.. to late! ska operera mig på tis. men jag tror det kommer att bli priimmmmaaa på mig!

• algit

HejISLA!
    Du skrev att du har 75 b nu ska lägga in 375 och det skulle bli full c.
    Jag hade innan 75 b la in 350 har nu full d.
    Jag kan absolut inte ha c cupa.
    Men det vekar ju bli så olika på alla.

Kan de bero på hur "villig" bröstmuskeln är på att ge efter för implantatet.
    Jag har samma bh som jag gjorde ristetet i den är tvätom på gränsen för liten.

Fast det viktigaste är tycker jag att brösten blir snygga.
    Det var mycket det jag var efter ett par snygga fasta bröst.
    Istället för de tomma påsar jag hade.

• KickanF

Mirande:
    att din syrras ser större ut beror nog på att hon har koksalt. Enl läkare så blir koksalt större. Det kan man även se på före- och efterbilder.

• KickanF

Algit:
    det låter ovanligt att det blir en D på 350. Men du hade kanske en stor B innan. O kollar man på före- och efterbilder så kan det skilja väldigt mkt också. Tycker man blir förvirrad av dem bilderna. O resultatet kan alltså bli större än ristestet då ! Men det finns alltid undantag. Är du säker på att ha la in rätt storlek ? (nä, skoja bara).

• Jengirl

Nån av er som har anatomiska inplantat här?

• algit

Hej kickan!
    Jag har faktiskt oxå tänkt det att han la in större hahaha.
    Han tyckte jag skulle bli fin i 400 nämligen hahaha.
    Men jag hade nog en rätt stor b innan köpte jag 70 som egentligen passar mej bättre så hade jag c.
    Köper jag 70 nu måste jag ha dd.
    Finns inte så många av dem kan jag berätta.
    Har oxå tänkt att eftersom jag innan styrketränade hårt minst 3ggr i v. Och nu tränar jag inte bröstmusklerna alls, kanske det händer annat med min kropp.
    Mina bröst försvann mycket när jag började styrketräna så hårt ,vet inte en teori bara.
    Vad jag vill säga oxå att det är så svårt att jämföra oss med varandra vi har alla olika kroppar olika förutsättningar eller hur?

• algit

Hej igen!
    Jag har oxå töjt mycket på bröstmusklerna på alla håll flera ggr om dagen.
    För min ena arm blev konstig sånt med nervtrådar o sånt.
    läkaren sa då att jag ska stretcha den men det är även bra att stretcha bröstmusklerna för att hjälpa dem att ge efter.
    Och att undvika att musklerna blir för korta o han menade att då kan man liksom falla ihop lite framåt så han sa sträck på dej o töj.
    Jag tyckte det lät logiskt så det har jag gjort flitigt .
    Och det kanske oxå gör att inplantaten inte "förvinner lite" bakom om det får bättre plats en annan teori.

• the normal chaos of love

Hej alla tjejer som har gjort eller ska göra bröstförstoring! Jag har inte själv gjort någon bröstförstoring men har öppnat en tråd som heter "Misslyckad bröstförstoring" läs gärna igenom den=)

Jag tycker det är oerhört sunt av Er tjejer att verkligen begrunda, fundera och tänka igenom Era beslut på era protes-storlekar, det är ju trots allt något Ni ska leva med i resten av era liv. Vad jag har förstått så blir resultaten oerhört olika beroende på material, storlek (givetvis), kroppsbyggnad, hur mkt bröst man har naturligt själv och var man lägger protesen. Min väninna som jag skriver om i min tråd, har lagt in 350ml och på henne ser brösten gigantiska ut och dom blev verkligen inte naturliga utan ser väldigt articifiella ut. Men hon är väldigt smal och "deffad", dvs har inget underhudsfett och är späd över bröstet. Men kollar man in andra tjejer som har samma inlägg så ser det inte alls så stort ut. Jag tror att längd, vikt och bredd på bröstkorgen är avgörande för hur naturligt/stort resultatet blir. Så diskutera vidare tjejer, det är det bästa Ni kan göra!

Kolla in denna länken för storleksguidning.
    www.brostkliniken.se/

Svar på tråden Bröstförstoring