• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Jengirl

hej alla rara!

Nu är jag hemma, jag mår relativt bra. Har ganska så ont. Opererades i morse kl 8,och har varit fullproppad med smärtstillande sedan dess, men nu börjar jag komma tillbaka. . Jag är verkligen nöjd med resultatet. Lite större än jag trodde, men man är ju som sagt ganska mördbultad, så det lägger sig nog efter tiden. Tjo hopp! Tänker på dig Isla! Hoppas att allt har gått bra för dig.

• KickanF

41:an. STORT Lycka till imorgon. Hoppas du blir nöjd med storleken. Själv ska jag ha 500 gelehallon, men är 165 och väger för mkt. (60 kg). Om 5 dagar är det min tur. Har hållt igång som attan den senaste veckan med kalas och dubbelarbete på jobb, ser nästan fram emot att vara lite handikappad o "sjukling" ett tag (gör nog inte min sambo förstås). Smärtan ser jag dock inte fram emot, men man får ju visualiera sig själv i en snygg 3-kantsbikini på stranden. Ska bli skönt att slippa push-bikinis. Tänk att det bara är 5 dagar kvar tills man ska göra något som man velat göra i 10 år. Håller med om att det är tur att denna tråden med medsystrar finns där man kan ventilera sig. Ingen här tycker att man är knäpp för att man går runt med rispåsar i BH:n. Imorgon ska jag ner på stan o inhandla en kanonsnygg BH i 80 C som jag ska hänga på väggen o titta på när jag har ont sen.

• Jojjsan

åå Jengirl du opererades idag alltså??
    Hur känns det? =) vad hade du för känslor o funderingar innan du sövdes??

Jag e själv så j*vla nervös för sekunderna innan man ska sövas..tänk om man ångrar sig liksom vad gör man då..har aldrig blivid sövd förut heller så d här kommer bli första gången.

KickanF..om 5 dagar alltså..mycket nervös??
    hoppas allt går bra! =)

• algit

Hej Jengirl!
    Välkommen tillbaka !!!!kul att allt gick bra.
    Nu har du tre tuffa dagar sen vänder det sakta ät så mycket piller du kan o vila dej.
    Du kommer att vänja dej vid storleken det är bara ibörjan man tycker det är såååå stort ,och det är ju inte konstigt eller hur?

Kickan : visst är man knasig jag såg också framemot att "bara" tänka på mej förengångs skull.
    att nån skulle ta hand om mej som omväxling.
    Jag håller alltid igång, är aldrig typ ,hemma från jobbet.
    Fast sen så fick jag lite panik för att jag inte kunde hålla på som vanligt hahahah aldrig nöjd.
    Bra att tänka på vad man ska shoppa sen det gjorde jag med.

Idag har jag shoppat en svindyr Chantelle bh 70 dd !!!!! kan inte fatta att det är den storleken jag har.
    Man får nog en lite knasig bild av sej o sina bröst.Jag iallafall.
    Vissa dagar att tycker jag de är jättestora andra dagar tänker jag att jag kunde tagit lite till sjukt!!!!
    Måste sluta med det. De är jättefina o alldeles lagom.
    Tyckte när jag höll i bhn att den är nog för stor, men den satt som ett andra skinn och brösten blev skitsnygga i den.
    Det är kul, kommer att bli utfattig på kuppen hahahahaha.

Lycka till alla som det är dags för vi är så mpånga nu så det är svårt att hålla isär alla.
    Någon frågade om priser min kostade 37 000 ,gelehallon ,övernattning ,två besök efter o medeciner ingick.

• algit

Hej Jojjsan!
    Det är det sista du behöver oroa dej för du får lugnande medel, innan så du bara "flyter med" så var det för mej allafall och de jag känner som gjort det.
    Att sövas märks liksom inte ena stunden pratar de med dej (alla är såååå gulliga på såna ställen) sen är du bara borta rätt skön känsla tycker jag.
    Sen fattar du inget förrän du vaknar och knappt då man är rätt drogad.
    De tel samtal och sms jag hade den kvällen var väldigt lulliga .
    Jag tyckte jag var kristallklar hhahah men de jag pratade meed tyckte annat.

• ISLA

Detta är inte ISLA som skriver utan hennes blivande man, Jag skall hälsa er att allt har gått bra och att hon inte har behövt ta någon smärtlindring på hela dagen efter operationen, då hon har varken haft ont i magen eller brösten. Hon kommer hem i morgon och får fortsätta skriva till er då. Ha det bra!! //Den blivande maken

• vaxad

Hejsan "Denna där"!!
    Jag ska operera mig den 23:e maj... i Örebro... Var ska du operera dig någonstans? Är fortfarande inte helt 100 på vilken storlek jag ska ha.
    Här verkar det som om de flesta ska ha minst 300ml. Själv hade jag tänkt 260ml, men efter att ha läst lite här, börjar jag att bli osäker på det. Vill ju inte att de ska bli "försmå"
    Har du bestämt dig för material och storlek ännu?
    Idag är jag en liten 70A och vill gärna bli en stor 70B eller liten C-kupa.
    Vill ju heller inte att det ska bli för stort heller.
    Åhhhhh det är så mycket tankar som snurrar runt i mitt huvud.....
    Tur att det finns någonstans att vända sig, blev jätteglad när jag hittade hit!!! (igår)
    Kramar till alla er här som delar med er av era erfarenheter och tankar!!!!

• vaxad

LEMONE
    Jag bor i västmanland...
    Hos vem har du opererat dig?
    Hur mycket har du lagt in??

• Jengirl

Algit!

Ja tre tuffa dagar, hoppas att det inte blir några fler. För det spänner och värker rejält, mer tycker jag när man har legat ner en stund och sen ska gå upp. Usch tycker det är lite läskigt att kliva upp ur sängen,är lite rädd för att stygnen ska gå upp.. . Har lite ondare i det ena bröstet. än det andra. Undrar varför det är så.. ?

• 41:an

Hej!
    Håller nu på att förbereda mig för sänggående om det nu går att somna inför min stora dag i morgon. Tack Vaxad och KickanF för lyckönskningen.
    Vad roligt Vaxad att det är fler än jag som ska opereras av Per-Erik,jag har däremot inte hört någon annan som gjort det ,men jag har fått reda på att han fått 4 anmälningar på sig som han inte fälldes för. Jag har fått ett stort förtroende för honom men jag har inte rådgjort med honom om storleken utan provat mig fram själv med nylonstrumpor fyllda med ris.
    Gör det innan du bestämmer dig.
    Ha det nu gott och snälla håll tummarna.

Svar på tråden Bröstförstoring