Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Roligt att höra att allt gått bra för dig ISLA :) Då kan man andas ut nu då ;)
Lycka till imorgon 41:an!! Har du fixat med skjuts hem nu :?
Jojjsan: Jag hade jättebeslutsångest när jag rullades in till op men det gick över när lugnande medicinen började att verka ;)
Hej "Vaxad"!
Jag ska operera mig i lilla Ockelbo som ligger några mil utanför Gävle.
Jag var där idag och tittade lite på olika storlekar. Har 75B nu men strävar efter en 75D. Är ganska bred över bröstkorgen, därför rekomenderade kirurgen mig att stoppa in 500-575 CC koksalt för att uppnå mina önskningar.
Jag tycker det låter ganska mycket eftersom de flesta här har ca. 300-400 CC i sina inlägg/kommande inlägg!. Men det beror tydligen på så många olika faktorer eftersom vi är byggda på olika sätt.
Men jag ska dit imorgon igen och bestämma mig om det blir 500 eller 575. Eftersom lite av implantatet sjunker in under bröstmuskeln så lär man ju tänka på att ta lite extra!
Gud, jag skulle kunna skriva en novell om hur jag känner just nu! haha, man bara längtar!
Jojjsan när ska du operera dig?
Hur mycket ska du lägga in? och vad?
Denna Där Ja, visst man har hur mycket som snurrar runt i huvudet som helst just nu... Mina kompisar börjar att bli lite smått trötta på att prata bröst hela dagarna så det är tur att man har likasinnade här som man kan ventilera sig "lite" med!!!
loppalina: ok skönt att höra =)
när opererade du dig? vilken "sort" implantat har du?
Jag ska operera mig i mitten av juni typ
men ska ev åka på en utlandssemester en månad efter..hur långt efter operationen går d att bada??
man ska ju ha sportbh:n på sig dygnet runt dom första 3-4 veckorna typ..hur blir d då med bikini som man har på sig om dagarna?
måste man ha en sport liknande bikini eller?
"Denna där" hahah känner exakt samma sak..så mycket man undrar!
så himla skönt att läsa o skriva här tycker jag!
Jengirl;
Får jag fråga om dina mått och vad du hade innan? Vad har du blivit lovad för storlek med dina 300? Bara för att jämföra...Jag ska ju ha 25ml mer än dig men det är ju inte så mycket egentligen...
Vaxad: Jag vet ej hur mycket jag ska lägga in..har inte varit på konsulationen än..ska om en vecka.
men jag vill ha en full B kupa och gellehallon, anatomiska implantat..vill att det ska se så naturligt ut som möjligt.
Du då??
Jengirl: Kuddar kuddar o åter kuddar så att du kan halvsitta och sova eller så får du helt enkelt försöka rulla dig i och ur sängen. Det är inte lätt i början men det går snart över och sedan har du helt enkelt "glömt bort" hur ont det gjorde ;)
Ni med geléhallon! Ser det naturligt ut upptill eller ser man att det är implantat om man har urringat och visar lite klyfta?
Jag är ganska tunn på överkroppen och kan inte tänka mig att muskeln är särskilt tjock. Hoppas bara att det kommer att se naturligt ut...
loppalina, Jengirl: vaddå går det inte att ligga ner efter operationen?? måste man halvsitta? oj oj gör d så ont? =/
Jojjsan
Jag ska ha silikon 260 ml (tror jag) Och ska opereras i örebro den 23:e
Vill också ha ett så naturligt resultat som möjligt. Var inne på att ta gelehallon först men ändrade mig på andra konsultationen. De blir ju lite fastare än silikon.
Det är mycket man ska ta ställning till inför en operation, många val att göra. Tyvärr så vet man aldrig i förväg om man har gjort rätt val.
Tänkt om man visste i förväg, hur resultatet blir vad skönt det skulle vara!!!