Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej på er!
Läste att ni undrar vad man ska säga till försäldrarna. JAg talade om för mamma ca två mån innan op. Trodde hon skulle bli vansinnig, men hon tyckte inte det var nå konstigt, lite dyrt bara. Hon har hjälpt mig me barnen o körde mig till återbesöket. Verkligen ett bra stöd när man tog bort bandaget! Mormor fick veta två veckor efter. Hon är 81 år o trodde hon skulle få dåndimpen, men samma sak där. Det var inget konstigt!
Ofta tror man folk ska reagera så negativt, men jag tror inte man ska tro det om alla. I alla f har det bara varit positiva reaktioner för mig! UTom en tant på jobbet, innan op. Men nu efter såg hon ju att det inte blev Pamela Anderson, o har varit jättestöttande!
På mig ser man ingen skillnad med vanliga kläder, precis så jag ville ha det. Men det är klart, med ett tunt linne o rätt bh så syns det ju!
KRAM!
Jojsan:
Kan hålla med om att 500 och 575 låter mkt, men när man testar med 5 dl ris så blir det inte så stort. Inte på mig i allefall. Kanske på någon annan, det är ju så olika.
Det var ju som när jag sökte på Qvinna.info från A till D-kupa, det var allt från 300 cc till 550. Rätt förvirrande. Nä, man får nog gå efter "ristestet".
KickanF;
Hej, jag har koksalt i mina och har jag varit klok hade jag nog tagit aningen till faktiskt. Innan jag var på konsultation så hade jag kollat på ganska mycket före-efterbilder och tänkt mig ungefär 350cc.Hon frågade mig ungefär vilken kupstorlek jag hade tänkt mig, och jag tänkte mig en c-kupa, lite större kanske. Hon sa då att till mina proportioner skulle det behövas 500 cc. jag blev lite förvånad och tyckte det verkade mycket men jag tänkte att hon förmodligen vet bäst. Och det visade sig bli alldeles väldigt bra. Hade faktiskt kunnat ta lite till . Min vikt: 60 kg. Längd; 172 mått under byst; 75.
Lita på din kirurg och lycka till!! jag svarar gärna på frågor om du har några.
Denna där:
Jag hade en liten a-kupa, (väldigt utammad sådan), mina övriga mått har jag skrivit ovan. jag bor i Bollnäs.
Mrs R.
Även om du inte blev 100% nöjd så var det ju tur att du litade på din läkare och tog 500 istället för 350. Själv har jag också tänkt mig en lite större C. Vid första konsultationen så bestämde jag mig (i ett lite smått nervöst och förvirrat tillstånd) för 600. Det skulle enligt läkaren bli en stor C på mig.?
Är förresten 165 cm och väger 60-61 kg. 77 cm under bysten. Har rätt runda former för övrigt, har dock tänkt att lite av det runda ska bort. Provar jag med 5 dl ris (vilket enligt läkaren motsvarar 550 cc) så blir det som jag vill ha det . Lite större än medel men ändå inte Pamela A. Kanske ska gå efter det ! Jag tycker det är snyggt med LITE större byst.
Jojjsan:
Jag har 75B nu på mina bröst och jag sa till kirurgen att jag ville ha en stor C eller liten D. Då rekomenderade hon antingen 500 eller 575 CC. Jag tyckte de lär väldigt mycket jag med men jag litar på henne att det blir bra. Jag har ganska bred bröstkorg och är bredaxlad så det har nog mycket med storleken att göra hur man är byggd.
Mrs R!
Vad skönt att höra att du rekomenderar kirurgen. Jag hoppas jag inte ångrar mej nu när jag valde 500 istället för 575. Jag är så rädd att dom kommer bli fööör stora om jag väljer det större. men samtidigt är det ju inge roligt att känna efteråt att man kunde ha tagit lite till!
Jag är 1.68 och väger 58 kg så vi har någolunda lite propotioner. Vad har du för Bh storlek nu?
Attans vad nervös jag är!
Denna där:Jag ligger här med mina 2 dygn gamla tuttisar ,och är väldigt nöjd med vad jag ser
! Jag hade en inte riktigt full B-kupa innan, och jag har lagt in 375. Just nu är de en D-kupa, men de lär nog bli en stor full C-kupa när de är färdiga. Jag är ungefär som dig, 168 lång och väger 55kg.
Var nere på stan o kollade in BH: storlekar igår. Måste säga att det skiljde Mycket på t ex 75 C och en 80 C. För att inte prata om 85 C som såg gigantiska ut. Även mellan samma storlekar. För min del kommer det nog att bli en 75 D eller 80 C. Passar med 5 dl ris i allefall.
Nu har jag berättat för min mamma och hon tog det precis som jag förväntade mig. Hon förklarade med all önskvärd tydlighet vilket otroligt vansinnigt beslut jag har tagit och hur mycket jag kommer att ångra mig. Hon tillade dessutom fler än en gång att jag aldrig någonsin kan förvänta mig något stöd i den här frågan, eftersom jag gör något så korkat.
Jahapp.
Även om jag bestämde det här för över ett år sedan, och har längtat något så oerhört efter det jättelänge, måste jag erkänna att jag känner mig väldigt ledsen och osäker just nu. Förmodligen för att min farmor är döende och p.g.a. att jag håller på att separera från min sambo sedan fem år tillbaka (vilket är lika avskyvärt enligt min mor).
*tung suck*