Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Isadora!
Ta INTE bussen hem själv sen. Du måste tänka på att du är operarad, det tar på kroppen. Smärtan är väldigt olika har jag hört, vissa har knappt ont medan andra har jääättteoontt!!
visst kan man gå, men jag gick nästan på huk och höll i mina bröst första gången, för det gjorde onnnttt.
Hej!
gud jag blir såå förvirrad!!
fattar inte riktigt..först när man läser om nån som har lagt in 500 typ o ska få en C, D kupa..o sen läser man om nån som har stoppat in 300 o får samma storlek..I dont get it?!
Kanske klarnar för mig när jag har varit på konsulationen på tisdag..
Jag undrar hur mycket jag kommer stoppa in!
Jag e lång typ 179 väger 66..hur mucket tror ni ja får om jag vill ha en full B??
En annan sak jag tänkte på..ska som sagt på konsulationen på tis. o ja har bokat tid redan för op i juni. Men efter tisdag ska jag ha "fixat" allt då? alltså bestämma storlek, få svar på alla frågorna osv. o nästa gång man träffar doktorn e på operationsdagen??
Hur gjorde ni?? var ni bara på en konsulation o sen operation eller träffade ni doktorn flera gånger innan?
Jojjsan!
Det är nog olika, men jag träffade min doktor en gång innan operationen..
Jojjsan!
Jag har bara träffat min Dr en gång, på konsultationen för ca 1,5 månad sedan och jag opereras nu på Lördag. Jag var oxå snopen över att jag inte skulle komma dit en gång till.
Han rekommenderade 300-325 på mig då. Samtidigt sa han: "tar du 375-400 eller däröver, då blir det stort!"
Det tolkade jag som att det ändå fick plats ganska mycket om jag hade velat.
Jag fick inte prova med några implantat på konsultationen. Bara känna på ett geléhallon. Han sa att jag kunde skaffa en BH i den kupa jag ville ha och prova ut storleken med ris.
Hur mycket man blir tvungen att lägga in för att få en viss kupa beror ju på hur man ser ut från början. Tex en 80A kupa är ju större än en 75A. Alltså måste 80A lägga in mer för att bli en 80C än vad en med 75A måste lägga in för att bli en 75C.
Men visst är det förvirrande med alla före och efter-bilder. Jag har suttit och spanat i över två månader för att hitta rätt storl. Onödigt arbete för jag vet fortfarande inte om jag gjort rätt val.
Jojjsan: Efter jag varit på min konsultation var jag fortfarande osäker om jag valt rätt storlek. Därför ringde jag direkt när jag kom hem och frågade om jag kunde få komma å prova en gång till och det var ju inga problem.
Tur att jag gjorde det för jag ändrade mig då till en mindre storlek. Man är så uppspelt när man är där första gången så man vet inte riktigt hur man vill ha det. Så var det för mej iaf! Då hinner man tänka över det till nästa gång man ska dit.
Därför tror jag inte att det skulle vara några problem om du ångrar dej i efterhand och vill komma en gång till!
Izadora!
Lycka till på lördag!
Jag var också på 2 konsultationer hos min läkare, och det var tur det, för på första konsultationen så bestämde jag mig för att "bara" göra en förstoring. Det var inte förrens jag var där andra gången som jag bestämde mig för att göra ett lyft också. Så mit råd är att träffa era läkare fler gånger innan op om ni inte är 100% säkra! När ni kommer dit på op-dagen så är det för sent att ändra sig.
Hej!!
Där jag ska operera mig så kommer man två gånger innan op. (Men om man vill så får man komma fler)
Att välja storlek är inte lätt!!!!!
Är fortfarande inte helt säker på om jag ska ha 260 eller mer...
Är det någon här som lagt in 260 eller mindre?