Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Lemon !
Jo, tack det är mycket bättre nu. Jag är mammaledig tills den 22 Aug. Det är ganska jobbigt att ha en 14 månaders "bebis" hemma nu. Gör små, små lyft med henne och jag får SÅ ont under brösten (vid revbenen) var gång. Men vad gör man ? Längtar efter att få köra bil, gör det dagligen i vanliga fall. Känner mig så innestängd nu. Men det kommer det också.
Skönt att du också mår bra !
Kram
Hej alla
Jag körde bil efter en vecka men det var svårt, små små rattrörelser och fick hoppas att inget oförutsett dök upp så man fick göra nån häftig rörelse.
Visst är det underbart mamma till 2 att kuuna ligga lite på sidan kändes som att vinna högsta vinsten på lotto.
Jag kände mig som "vanligt " efter tre veckor,då lättade allt
Hej alla!
7 sidor att läsa igenom och flera nya som är här och skriver sen jag titta in här. Vad roligt!!
Två dagar sen op nu, jag opererades i måndags. Fick vänta till kl. två ungefär tills det var min tur. Eftersom man inte får äta något 8 timmar innan så var jag vrålhungrig tills jag råka nämna det till sjuksköterskan som gav mig dropp som dämpade hungerkänslorna. Ett tips till er som måste vänta länge: Säg till direkt när ni börjar blir hungriga. Det är inte kul att ligga där och vänta på op och magen kurrar på er.
Idag känner jag mig rätt ok. Men känner mig lite illamående, vilket jag inte gjorde igår. Någon annan som gjort det? Gårdagen var jobbig. Svårt hitta en sittställning i soffan som inte gjorde ont. Känns som man brutit revbenen eller nåt. Första natten sov jag halvsittandes och vaknade var 3:de timme. I natt sov jag liggandes och sov hela natten. Jätteskönt. Men när jag skulle resa mig upp i morse så gjorde det fruktansvärt ont! Ajajaj.
Jengirl: Strongt av dig att skriva här samma dag som du op dig! Jag kände bara för att ligga i sängen och inte röra en fena.
Jag är också orolig att stygnen ska gå upp när man reser sig. Det gör ju så ont.
Jag har 300cc är 160 och väger 54 kg. Min första reaktion är att jag skulle kunnat ta lite mer. Jag hoppas verkligen att de inte minskar väldigt mycket efter att svullnaden har lagt sig. Min läkare sa att jag skulle få en "säker C" och det var ju ändå det jag ville ha. Av det lilla jag ser och känner så är det väldigt fina.
Tack för att ni finns alla här! Det är så skönt att få skriva av sig och att läsa alla tankar som ni har. Och som är de samma som jag har. Igår började jag gråta utan någon anledning. Var varken ledsen eller arg. Tårarna bara kom. Efter ett par minuter var det bra igen. Knäppt va?!
Det blev lite långt det här. Hoppas ni orkar läsa.
Kramar till er alla!
Jojjsan
Jag hoppas att det blir en proppfull B-kupa av 260ml men jag vet ju inte.
En midsommar till sängs är det ju lätt värt!!! Eller hur? Själv jobbar jag hela midsommar helgen, jag och mina nya... Hoppas att det går, men det ska det väl göra det är ju 4v efter op.
Var ska du operera dig?
Gud vad skönt med en utlandsresa!!
Jag har oxå funderat på det här med sol och bad, eftersom man ska ha sportbh på sig i tre månader efter. Undra om det är ok att ha bikini ibland?
Men det måste d väl va?
Man ska nog vara JÄTTE försiktig med solen iallafall, man vill ju inte ha fula ärr!
Hej igen!¨
Jag har haft bygel bh hela tiden så då måste ni väl kunna ha bikini ibland.
Finns ju typ bygel bh i bikini.
Eller hur?
Hej allihop!
Roligt att ni verkar må bra. Sharkie: det är lätt att bli sentimental efteråt :)Jag känner igen det;) Du vet när man äntligen har tagiit steget fullt ut och fixat tuttarna;)
Vaxad: Jag hade inga restriktioner om att jag var tvungen att ha sportbh på mig i 3 månader. Men det var jätteviktigt att ha kirurg tejpen för att inte få fula bruna ärr (solen får alltså inte komma åt ärren).
Jag var utomland 2 månader efter op. och jag kunde ha bikini ;)
Sharkie!
Verkar som att vi har samma problem just nu. Allt gör ont, vad man än ska göra. Sitter man för länge och ska resa sig gör det sååå ont. Men man kan ju inte strutsa omkring hela tiden. Jag är oxå illamående till och från.Vet inte om det är mina smärtstillande tabletter som gör det.
Ja man känner sig ganska så instabil just nu. Jag har verkligen inte alla nerver hemma just nu. Min käre pojkvän hjälper mig med allt, han är såå go. Jag är tacksam för att han hjälper mig, men ändå så blir jag arg, ledsen osv.Det går upp å ner hela tiden. Jag vill inte vara sån, hoppas att det släpper snart när all smärta och så försvinner. Man har ju trots allt varit med om någonting påfrestande för kroppen, kanske inte är så lätt att vara på topp då. Jag längtar så efter att få komma tillbaka till mitt vanliga jag.
Ursäkta att det blev långt, behövde skriva av mig lite..
Hej alla!
Nu är jag hemma igen, och jag har boobisar som sitter där de ska + en mage utan en massa överflödigt skinn jippie!!
Har varken mått illa någonting eller ens haft det minsta ont någonstans efter op! Det enda jag känner är ett svagt tryck över bröstet ibland, och att det stramar lite i magen när jag är uppe och går. Helt klart värt det!
Jag var jättenervös på vägen dit igår morse, tusen hemska tankar dök upp i huvudet, funderade t.o.m på vägen dit om jag skulle strunta i att göra operationerna, så orolig var jag.
Jag kan verkligen varmt rekomendera Citadellklniken och Dr Peter Cosmo (kallade honom för Dr Cosmos igår, ni vet han på Bollibompa), de är helt underbara allihopa!
Jengirl!
Det tog två veckor innan jag kände mig någorlunda. Men fortfarande på morgonen stramar det i ryggen. Dr sa det kan ta ett tag innan det går över. Köpte Ipren gel o det hjälper bra! Men jag har inte alls ont i brösten längre, bara om jag gör för mkt.
Mina är oxå stora men de kommer bli mindre när svullnaden lägger sig. Men det gäller att ha tålamod, men man vill ju de ä rklara nu!
Kul att du bor i V-ås! Jag bor bara fem mil därfrån, ute på landet! Har du barn, hur gammal är du, sambo? Jag har två små o bor på landet med min sambo, är 26 år!
Isla:Kul att höra ifrån dig! Skönt att du mår så bra!
Mamma till2!
Tufft att lyfta den lilla nu. Kan knappt lyft min 1,5 år nu, men det går i nödfall o korta stunder. Min sambo jobbar natt just nu så han kör barnen till dagis, hämtar dom o är hemma hela kvällarna, jättebra! Du ska se att när det gått en vecka till känns det mkt bättre! Helt plötsligt kan man göra nånting man inte kunde förut! Nu tex kan jag sätta upp håret, det fick min sambo göra i början, gissa hur det blev...!
KRam på er, krya på er alla nyopererade!
Jengirl: Min sambo hjälper mig också en himla mycket. Han är helt underbar. Han har hur mycket som helst på jobbet just nu men han kom hem igår och fixa lunch åt mig iallafall.
Jag försöker vara upp och röra på mig så mycket det går, men jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på så tillslut sätter jag mig ändå i soffan och tittar på tv. Det är frusterande att inte kunna göra allt som man är van vid! Jag längtar också efter att bli mitt vanliga jag. Håll ut! Det är värt det!