• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Jojjsan

Vaxad: med 260 ml blir det en B kupa då eller?
    ok..jag trodde att med gelehallon så blir det mjukt(?) men jag har ju inte ens vart på nån rådgivning än så jag vet ju inte hur dom känns =)

ååh den 23.e då e det inte så jätte långt kvar för dig då =) jag ska göra en månad efter dig..så jag får fira min midsommar till sängs.. =/
    Men jag hoppas verkligen att det e värt det!! e jätte nervös men jag känner mig ändå säker..
    ja det hade verkligen varit skönt o se resultatet i förväg! e jätte rädd för att dom kommer bli heel konstiga

• Denna där

Jojjsan: Jag ska åxå åka på utlands semester typ en månad efter att jag opererat mig . det ska gå bra, huvudsaken du skyddar dina ärr riktigt mot solen och bär bra stöd åt tuttisarna!

• algit

Jojjsan:
    Du kan ligga ,halvsitta på rygg efter.
    Det var det jobbigaste tyckte jag att man knappt kunde ta sig ur sängen fast man halvsatt .Mot smärtan kan man ta piller.Men en v. sen gick det bra.
    armarna fungerar inte man har ingen kraft i dom.
    Man kan inte lyfta dem heller så högt jag kunde inte ta saker ur köksskåpen.

Mina gelehallon är efter 2 mån hur mjuka som helst.Känns helt naturligt.
    Och Izadora det ser helt naturligt ut på mej jag tror inte att nån skulle kunna se att de inte är äkta.
    Jag kan fixa världens snyggaste urringning ser helt naturligt ut.
    Jag är oxå rätt tunn har nog iofs. starka bröstmuskler pga styrketräning.

• Mamma till 2

Hel alla !
    Mår ganska så bra nu ! Kan ligga lite på sidan igen *skönt*, men halvsitter fortfarande mest om nätterna. Spänner inte alls så mycket i brösten längre , men dom är ganska hårda nertill. Det går sakta men säkert framåt !! Efter hur lång tid kunde ni köra bil ? Det känns som jag inte har kraften ännu att växla och vrida på ratten. Det har idag gått 8 dagar efter op.

• Jengirl

Första natten gått. Har knappt sovit någonting, har värk i ryggen och revben. Äter citadon men jag tycker att det inte är så hjälpsamma faktiskt.Det stramar å spänner, trodde jag skulle dö i morse när jag gick upp då gjorde det riktigt ont. Men det verkar vara bra att röra på sig för det gör mindre ont då och spänner mindre. Men jag tror att den här dagen kommer att gå bättre än i går. Man får titta under tröjan, så står man ut. Fan vad snygga dom är

• lemon

Go morron!

Hej till alla nya! Vad många vi är här nu, jättekul! Vi som gjort op kanske kan bidra med hjälp?

Jag op 16 april på Plastikakademin i Linköping hos Gunnar Kratz. Gjorde ett lyft samt lade in 300. Betalade 36.000 för alltihop med en konsultation o återbesök.

Tycker nu att det är väldigt stort men börjar vänja mig o de börjar bli riktigt snygga nu!

Jengirl: Kul att höra ifrån dig!

Det är jobbigt första dagarna efter operationen, men 4:e dagen blir det mkt bättre, kan jag lova dig! JAg tyckte andra dagen var värst, då hjälpte igenting. Citodon slutade jag med tredje dan o tog bara Ipren i stället. Mådde illa av Citodon, MEN jag blev slö o kunde även sova. Fick oxå ont i ryggen o axlarna, man blir liksom stel. Men det är bra att du rör på dig!

Jengirl o Vaxad: Kul att fler är från Västmanland! Jag bor norrut från Västerås! Finns det fler härifrån el i närheten? Visst vore det kul med en träff i sommar?

• lemon

MAmma till2

Kul att höra att det bli bättre! Tänk på att du lämnat det värsta bakom dig nu! JAg körde efter en vecka, men det var knappt at det gick. Så länge det var rakt fram gick det bra, men svårt att parkera ajaj. Men jag började ju jobba efter en vecka så det var bara att bita ihop. Efter två veckor gick det väldigt bra, o nu tredje veckan är det mkt bättre.

Är du mammaledig nu eller ska du börja jobba snart?

Krya på dig!

• Jengirl

Lemon!

Jag blir oxå lite konstig av citodonen, men jag tog två st halv sex imorse, sen kunde jag somna om. Så dom kanske är bra att sova på ialla fall.. . Mot värken hjälper dom knappt. Jag tycker att mina är lite föörr stora, är det som dom säger att dom kommer att bli mindre sen. Dom är bra fasta å fina i alla fall. . Nu väntar jag bara på att få bli människa igen. Hur lång tid tog det för dig innan du var tillbaka riktigt?

• Jengirl

lemon!

Jag bor i västerås..

• Mrs R

Denna där:
    vad kul att se fler som ska opereras där. Det har jag med gjort. den 28/2. Jag kan bara säga att lita på kirurgen, hon är superduktig att se storlekar. jag var med lite skeptisk till storleken. jag har 500 i mina och hade faktiskt kunnat ta lite till. Lycka till! De är supergulliga de som jobbar där.

Svar på tråden Bröstförstoring