• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Sharkie

Hej Algit!
    Ja, det är nog bara jag som är lite nojig. Jag får tänka som du, att man bara slappnar av och glider bort. Det låter inte så hemskt då.

• ISLA

KickanF, Algit och loppalina: Hänger gärna på på en träff i södra sverige, hade varit jättekul!

• loppalina

Hej!

Sharkie: Lycka till idag. Bara slappna av och njut av lugnet, du skall se att det går bra;)

Efter op bara njut av att bli uppassad!
    Du kommer att ha ont men blir ompysslad som en prinsessa ;)

Kram

• lemon

Go morron!

I fredags tog jag bort bandaget o fick se mina bröst för första gången! Jag fick en chock! De såg enorma ut (la in 300) och sitter högt uppe! Volymen är nu upptill i stället för rundning nertill. Men, de kommer falla ner o bli naturligt runda o svullnaden kommer gå ner. Men det kan ju ta ett par månader innan de är "färdiga".
    Däremot ser de perfekta ut med kläder på, ¨så jag antar att det blir en bra storlek. Nu har jag börjat vänja mig vid dom o de ser bättre ut för varje dag tycker jag. Tänk vilken skillnad mot mina "taxöron" innan! HAr testat en tröja som jag var för liten til bysten i förr, nu sitter den perfekt!

Ni andra som gjort op, satt era bröst högt uppe? Ni verkar tycka att era bröst är fina på en gång men det kan inte jag säga om mina. De ser lite konstiga ut, men det kanske är för att jag gjort ett lyft oxå? I alla fall sa läkaren att det ser ut så här i början, sen gör tyngdlagen sitt.

ISLA: Jag har inte sett ärren ännu, är bara två veckor sen op. Men det gör inte ont i själva snitten, bara om man trycker där. Det gör mer ont i hela brösten, ajaj. Sen sitter det tejpar på alla snitt, o de får jag inte ta bort, de ska falla bort själva när man duschar tex. Är lite rädd för att se snitten..

Jag skulle inte kunnat gå på fest så snart efter, men det är ju så olika hur man mår. JAg fick problem med rygg o axlar, men det var för att jag rörde mig för lite o blev stel. Men jag kunde inte gå långa sträckor!

Till er andra som ska operera sig: Jag trodde man skulle bli bättre för varje dag, och det blir man. Men ibland får jag bakslag, som igår värkte det i vänstra bröstet hela dagen! Hjälpte inte vad jag än gjorde! Kan bero på att vi var o handlade hela lördagen, tog väl ut mig. Så ibland känns det som om man går tillbaka ett par steg i läkningen.

Ni som op er, har ni kännt er fruktansvärt deprimerade o frustrerade efteråt? Jag känner det nu, är enomt frustrerad över att inte kunna göra allt man vill. Igår kväll var jag deppig o jätteledsen o var tvungen att grina ur mig rejält. Konstigt nog så släppte det i vä bröstet sen, skumt!

De första dagarna, den första veckan är värst, o andra var oxå jobbig. Nu är jag inne på tredje veckan o nu känns det betydligt bättre. Sen de tog bandaget har jag oxå kunnat röra mig bättre!

Det blev långt, hoppas ni orkade läsa ända hit!

• lemon

Izadora!

Jag känner igen dina tankar före op! Veckan innan tänkte jag att jag är knäpp som gör det här mot mig själv! Är utseendet så viktigt mm mm. Men sen tänkte jag på alla gången jag inte kunnat hitta en bh som passar, alla klänningar man inte kunnat haft, att hälften av min kropp saknas på nåt vis! För mig är brösten hälften av en kvinnas kropp, brösten ÄR en stor del av en kvinnas kropp! Jag vill känna så för en gångs skull. Dina tankar är helt normala, men jag garanterar att du kommer inte att ångra dig!

Hade med mig mamma på återbesöket, o det kändes toppen. Hon var med in o pratade med läkaren hon med. Jag frågade henne efteråt om hon tycker jag är knäpp som gör det här. Nej men hade du rökt skulle jag tyckt det! Mamma har varit jättegullig hela tiden! Hon tyckte denna storlek passade mig jättebra, o inte alls för stort! Själv är hon ganska rund o har gigantiska, så hon har alltid haft bröst! Klart du ska ha bröst, sa hon när vi gick därifrån!

Kram på er alla!

• ISLA

Imorgon vid denna tiden så har de satt igång för fullt med mina operationer. Känns mer och mer nervöst nu. Både för att det ska gå bra, och för hur det kommer att kännas efteråt både i magen och i tuttarna.
    Har stämt träff idag med den enda person som har haft negativa åsikter om att jag ska opereras, kanske inte sådär smart dagen innan op.

• Izadora

Lemon;

Kul att höra ifrån dig! Usch! Nu börjar det verkligen att dra ihop sig... Dr skulle ringa idag och jag antar att han vill veta vilka implantat jag vill ha och nu är jag osäker igen!
    En del tycker ju att massor försvinner bakom muskeln en del tycker brösten blir för stora...jag har panik just nu men det lutar åt 325...eller 300?

Men dina bröst kanske är extra svullna?? Du verkar ju ha haft det lite jobbigt och mer ont än många andra?

Jag är jättenervös nu. Hoppas att jag gör rätt.

• Mamma till 2

Izadora !
    Jag är en av dom som tyckte att jag fick lite för stora bröst på 300 cc. Jag ville ha en stor B kupa eller en liten c. Nu har jag (1 vecka efter op) en full c kupa. Jag blev / är väl lite besviken för att det blev lite för stora. Jag hade ju sakt till läkaren SÅ många gånger att det inte fick bli för stort ! Max en liten C. Han sa lugn, du måste lita på mig osv. Mina bröst är ju fortfarande svullna, men en del har släppt. Jag tror inte dom kommer gå ner så mycket till i storlek ? Någon annan som vet ? Så jag hade tagit lite mindre idag om jag hade vetat (270 cc ).

Men den stora frågan du ska ställa dig tycker jag är, är du rädd att dom ska bli för små eller för stora ? Är du rädd att dom blir för stora så ta 300, men är du rädd att dom blir för små så ta 325 ! Vilket hade varit tråkigast att vakna upp med liksom ?

För mig är svaret jätte enkelt ! Jag ville bara ha fasta bröst och INTE för stora ! Tycker små bröst eller "normal" stora (b-c) är det vackraste, men det är vad jag tycker !

Lycka till ! Du kommer älska dina nya tuttar oavsett. Det gör jag fast jag hoppas dom blir lite mindre.

Kram

• blåsippa

LEMON!

Helt naturligt att man känner sig lite deppat efter op o frustrerad. Mn akan ju inte alls bara leva på som vanligt o det är ju irriterande. Kommer ihåg andra kvällen när jag var själv o skulle göra te allt var en enorm procedur o slutade med att jag inte nådde till te påsarna o inte kunde jag ta mej upp på en stol heller för det gjorde då så ont i bröstmuskulaturen.......Å då tänker man va man ställt till det för sig!!
    Men det är bara att ta det så lugnt som möjligt o ta en dag i taget, det blir bättre o du kommer säkert att bli nöjd!

MAMMA TILL 2 !

Jag satte ju in 275 koksalt med målet att ha en b-cupa max liten c.
    De första veckorna efter op hade jag en ordinär c-cupa men sedan eter svullnaden lagt sig ordentligt o så så har jag nu en stor b-cupa. Så har förtröstan de kommer
    att minska! Det tar lite tid!

• lemon

Izadora
    Det går säkert jättebra på lördag! Kratz är proffessionell, och när han står där o ritar på dina bröst kommer du känna dig hur lugn som helst! NArkosläkaren som jag hade var oxå kanon o skämtade o var lättsam. Jag fick nåt lugnande innan jag blev sövd o det kändes som jag tagis två starka groggar!Jag har inga blåmärken alls, endast lite runt vårtgården, där de har lyft.

Jag tror att mina bröst är mer svullna än andras, de har bökat rätt mycket med dom! Men nu har jag mailat honom o känner mig lugn. De sitter högt upp nu, men kommer börja falla ner o sita där de ska inom 2-3 månader. De sitter högre upp på mig pga lyftet.
    Jag håller med mamma till 2, känn efter vad som skulle vara värst. Att ha lite för stora el lite för små! Endast du kan avgöra, rådgör lite med Kratz på telefon idag!

Blåsippa
    Tack för uppmuntran! Idag mår jag bättre. Men det kan vara besvärligt på jobbet ibland, men jag tog en promenad o då släppte det. Min dr rek mig att röra mer på mig, lätt annars att bli stel.

Mamma till 2
    Jag känner som du, att de är för stora. Men ajg tror oxå det är att ha tålamod. Det tar ett par månader innan de får sin riktiga form, tänk på att de skurit i dig o stoppat in ett implantat. Det tar tid för vävnaderna att töjas. Man vet ju när man får ett litet sår, det tar ett tag innan det läker. Men det är svårt, för man vill ju att de ska vara klara på en gång!

LYCKA TILL IDAG SHARKIE!!!!!!

Svar på tråden Bröstförstoring