• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • ISLA

Izadora:Jag har för närvarande 75 B, och jag ska lägga in 375. Det "ska" enligt vad jag har hört bli en full C-kupa utav det. (Jag är 169 lång och väger 55 Kg) Man hör så mycket olika så man vet inte längre vad som stämmer.(?)

• *Miranda*

Jenny77
    Jag fick vänta till lunch tid ungefär innan det blev min tur. Oj oj vad nervös jag var! Skakade som ett asplöv när jag lade mig på operationsbordet :S
    När jag vaknade var jag hur trött som helst, tittade genast ner under tröjan.... och blev liiite besviken. Av någon anledning trodde jag att brösten skulle bli MYCKET större (de ligger bakom muskeln och ristestet visade dem betydligt större). Men nu såhär ett par dagar efteråt så börjar jag vänja mig. Men jag säger som många andra att om jag visste vad jag vet nu och kunde vrida tillbaka tiden, så hade jag tagit större implantat. Men, maken är mkt nöjd och tycker de är stora (jämfört med innan).
    Jag har haft ganska ont, det är först idag som jag känner att det blir lättare och lättare. Fast jag har fortfarande ingen känsel på bröstgårdar/vårtor eller under brösten, har du full känsel?
    Hur kommer det sig att han lade implantatet ovanpå din muskel?

Resten:
    Jag har en konstig känsla i brösten, det lixom stramar och spänner, som om man hade muskelkramper (fast utan smärta). Förstår ni hur jag menar? Ska det vara så? Någon mer som känt så? Det käns jätte knepigt.

• Jengirl

Miranda!

Får jag fråga hur mycket du la in?

• *Miranda*

Jengirl
    Jag lade in 350cc gelehallon o vänstra och 375cc i högra.
    Jag var aldrig osäker angående storleken, tyckte de var på gränsen till för stora med ristest, så hörde jag att lite försvinner under muskeln, så då tyckte jag att det skulle bli perfekt...
    Men, de kunde ha varit liite större tycker jag nu...

• Jengirl

Hade du små innan, eller lagom stora bröst.? Det kan ju kanske bero på lite hur man såg ut innan, vad man är van vid när man ser resultatet

• *Miranda*

Jag hade knappt en A kupa. Är 170 cm o väger ca 65.
    Hade väldigt små innan, men tycker de ser ut idag (med kläder o utan behå) som de såg ut innan operationen (med kläder och med de behåar jag använde då, gele).

Krångligt o förklara, men hängde du med?

• KickanF

Hej, följer tråden fortf och velar fortf om storleken trots att det imorgon kl 9 är en vecka kvar. Men tydligen är det sant som min läkare sa att om man kommer fram till att tex 350 i ristest är ok, ska man MINST lägga till 50 till för att det ska bli samma resultat i verkligheten. Sen det där med om det blir full C el liten D är nog inte så lätt att fär honom att säga eftersom det skiljer väldigt mkt om man har t ex 75 C eller 80 C då BH-storlekar är en djungel o skiljer mkt för olika tillverkare dessutom. För min del blir det nog 500 (ca knappt 425 i ris). Som sagt o skrivet så vänjer man sig snabbt vid sin större byst o som man brukar säga "mkt vill ha mer". Det krävs nog ändå minst 700 för att komma upp STOR storlek.

41:an.
    Kul o höra att det är fler som har haft ris i på jobbet också. Har testat det en gång men ska nog ha det nästa v med, sista innan op.

• Jengirl

mmm... Men något måste det ju märkas.?

• *Miranda*

Jengirl.
    Jo visst, det syns en ordentlig skillnad, utan kläder...
    Jag kan ju inte riktigt avgöra helt o hållet än med kläder, eftersom jag knappt vågat mig på att dra tröjor över huvudet...

• Jengirl

Jag ska bara ha 300, tänk om det blir för lite.. men det är ju såå olika. på dig kanske det blir jättelitet och på nån annan jättestort! Svårt det där..

Svar på tråden Bröstförstoring