Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Idag har jag varit på en sista konsultation hos min läkare. Det var tur jag gick igen eftersom jag har gått ner 7kg sen jag var där sist. På förra konsultationen så bestämde vi oss för att "bara" göra en förstoring genom att gå in i armhålan. Men nu, eftersom jag gått ner såpass så har ju brösten förändrats jättemycket, så nu blir det istället ett lyft + inlägg. Alltså ett synligt ärr istället för det dolda under armhålorna. Känns väl sådär, men jag vill ju samtidigt ha bästa resultat av operationen, vill ju inte ha taxöron efter en operation. Så nu får man väl läsa igenom hela den här tråden från början igen, man har ju bara koncentrerat sig på inlägg innan.
375 cc(eller vad det nu heter) blir det. Känns skönt att äntligen ha bestämt sig nu när det börjar att dra ihop sig, ska opereras på tisdag.
Hej ISLA!
Visst är det trist att när man går ner i vikt så är det brösten som försvinner gärna först.
Men det var väl bra ändå att du gick så får du ett bra resultat
Tisdag , det är ju snart ,så många här som opererats nu eller ska precis kul att höra allas historier.
Jag har undrat att vad händer om man går ner mycket i vikt efter att man bröstopererats?
Eller upp ?
Blir de konstiga då tro?
Nån som vet?
Min läkare frågade om jag pendladei vikt jag gör inte det därför tänkte jag inte på det då.
algit:Det blir samma resultat som det blir utan inlägg. Alltså går du ner i vikt så börjar de hänga, och går du upp så blir de större.
Miranda;
Jag vill inte inge dig några falska förhoppningar men jag har sett bilder på där brösten faktiskt inte ser så stora ut först men blir större sedan svullnaden lagt sig. Kolla in den här länken tex:
www.implantinfo.com/photocenter/visitors/52_sonja_pictures_breast_augmentation/index.html
Lemon o Mamma till 2;
Jag blir verkligen rädd när ni säger att era tuttar är så stora med 300.
Nu är ni ju antagligen lite svullna oxå men brösten kan väl iallafall inte bli större än med ristestet eller?
Ni kanske inte brukade gå omkring med utfylld BH innan så ni kanske inte är så vana vid den nya storleken?
Jag går numera alltid med extra stoppning för att vänja mig lite redan innan...
Shit vad man funderar nu...jag velar hit och dit mellan 300-325.
Ni med geléhallon som är "färdiga" tycker ni att ristestet stämde? Det blev väl iallafall inte större?
Man ska väl testa riset i en BH som sitter åt lite? Isåfall ser 325 inte för stort ut.
Jag blir galen snart! Skitjobbigt att tänka på det här hela tiden. Ibland tror jag att jag verkligen har bestämt mig men så ändrar jag mig igen.
Närsomhelst ringer min DR och frågar mig vilka implantat jag vill ha. Fyra dagar innan beställer han hem dom och jag opereras nästa lördag...
Åh, är så avundsjuk på er som är färdiga...jag brukar tänka som så nu att om en månad så är jag oxå opererad o har hunnit läka lite, förhoppningsvis mår jag bra och fungerar som vanligt *hoppas!*
Ni som har opererat er !
Känner ni också stickningar i brösten ibland ? Vad kan det vara ? Nervtrådarna kanske ? Tycker det är obehagligt och vill bara höra om fler känner /har känt stickningar i brösten.
Känns mycket bättre idag ! Mitt högra bröst har mjuknat ganska mycket medan vänstra är lika hårt som precis efter op.
Har inte lika ont heller, börjar se ett ljus i tunnlen !
Förresten dom ringde från kliniken igår och frågade hur det var med mig, och att jag skulle ringa dom så fort det var något jag undrade över.
Känns skönt !
Izadora:
Vilka hemskt fula bröst.
Det jag har upplevt är att mina har oxå blivit större absolut inte mindre.
Jag tror att svullnaden går ner visst men bröstmuskeln töjer sig också.
Fast jag var nog mer svullen runtom brösten.
Jag har stretchat mycket enligt läkarens order,för att inte muskeln skulle bli för kort.
Jag har samma bh som jag gjorde ristest i samma som efter op. samma har jag nu passar precis, ibland kan jag tycka att den sitter lite åt.
Jag har 350 gelehallon 7 veckor sen op.
hej Tjejor!
Sitter å lusläser här varje dag, ska operera mig på tis. Är sååå nervös, mest för att det ska gå fel.Och hur det ska kännas osv osv. Ni som har gjort eran operation, var ni inte nervösa när ni vaknade ur narkosen och skulle titta på era nya bröst för första gången? Det måste kännas lite märkligt, eller?
Jengirl:Var någonstans ska du operera dig, jag tänkte om vi kan träffas etersom vi har samma op-dag? På citadell i Landskrona ska jag operera mig, både lyft, inlägg + full bukplastik.
Isla!
Jag ska operera mig i stockholm, kanske lite svårt att träffas då. Men det hade varit kul. Oj vad mycket du ska göra. Bukplastik? Ska du fettsuga dig?
Jengirl:Synd, hade varit skoj om man träffat någon härifrån.
Nix, ingen fettsugning. Har inget överflödigt fett på magen, bara en massa skinn. Gick upp vääldigt mycket under mina graviditeter, vägde 34 kg mer när jag var gravid än vad jag gör nu.