Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Jenny77
Jag ska kolla om jag ser dig imorron bitti då.
Mitt utseende är nog lättare att känna igen då.
Jag kommer att komma dit med min sambo, jag har kortklippt, rött hår ;) så mig kommer du nog inte att missa. Om jag inte känner igen dig, så kan ju du komma o säga hej om du vill ;)
Vad knepigt det där med din tid. För jag hade egentligen tid på torsdag, men så ringde de mig och undrade om jag kunde komma på onsdagen istället...
Hej!
Lycka till imorgon tjejer och vi får hoppas att det gått bra för Mamma till 2.
Många lycko kramar :D
Ville också önska er lycka till imorgon tjejer!
För mig är det nästa tisdag som gäller, huga....jag börjar bli nervös.
Heeej!
Lemon;
Jag har ju inte opererat mig ännu men jag har läst på flera ställen att ena sidan ofta läker fortare än den andra.
Jag förstår verkligen att du är frustrerad över att inte ha fått se brösten ordentligt! Vad jobbigt att vara lindad så länge! Men du har iallafall ditt gjort nu och frånochmed fredag så får du väl gå med sport-BH eller? Det måste väl kännas som en befrielse jämfört med bandaget iaf!
Det börjar att dra ihop sig till min op. Jag har inte riktigt bestämt om jag ska ta 325 el om det ska få räcka med 300.
Idag var jag och provade BH på skoj med mina rispåsar och då fyller jag ut en BH i 75C så det blir nog bra. Gud vad kul att kunna köpa BH sen som sitter bra! Men tyvärr är det ju sportBH som gäller typ hela sommaren ;)
Har du köpt sportBH? Jag antar att man ska ha med sig det till "bandageavtagningen" så att man har nåt att gå hem i.
Usch ja! Jag önskar att jag oxå hade operationen överstökad.
Hur går det att sova nu då? Är det ryggläge som gäller? Dum fråga kanske...;)
Hej IZadora!
Jo det stämmer att brösten kan läka helt olika. Jag mailade Kratz igår o han sa att allt verkar normalt! Det är oxå vanligt att man får klåda av bandaget, så bli inte orolig om du får det.
Två dgr kvar, sen får jag se brösten o gå med sportbh! Jag råder dig att köpa en innan op, för sen har man för ont att prova, i allaf jag.
Ja sen blir det sprtbh dygnet runt i 2-3 veckor, vet inte exakt. Sen räcker det om man har det dagtid i tre (?) månader, tror jag. Men man kan säkert ha en finare bh om man vill va fin vid enstaka tillfälle.
Det är skönt att op är över, det värsta onda har lagt sig. Nu har jag fruktansvärt ont i ryggen i stället! Men igår kunde jag liga en stund på sidan, jippie! Men annars halvsitter jag fortfarande o sover, kan inte ligga ner för det gör för ont.
Sen har jag numera slutat med Ipren, känns oxå bra. Ska ta sista tabletten antibiotika ikväll, så det känns som det finns en ände på detta nu!
Men i morse var jag deppig o arg för att jag inte klarade av att köra bil utan att det värker överallt.
O igår kväll då! Min minsta son sover med mig i dubbelsängen, min sambo jobbar natt. Han ramlar ur sängen o gallskriker. JAg flyger upp ur sängen o lyfter upp honom snabbt utan att tänka o tröstar. Sen när jag lugnat ner mig, fy fasen vad ont jag hade! Det gick som en reflex när han skrek! Snacka om instinkt, glömde bort att jag var nyopererad! Huga.
SKa försöka jobba idag, men det är svårt när det gör ont.
KRam på er! Tänker på er som nyss/håller på o opererar sig!
Hej allihop !
Kom hem för 3 minuter sedan !! Allt har gått jätte bra, men det göt ont att bli fin Brösten är SÅ fina, men svullna. Opererades igår kl 17:00. Känner mig lite trött så jag ska gå och vila lite nu. Sedan ska jag gå en promenad med familjen.
Skriver mer ikväll !
Tack för alla tumhållningar !
Mamma till 2;
Jag blir så avundsjuk! Önskar att jag får känna mig lika nöjd om drygt två veckor!
Gå på promenad redan?! Du ger mig hopp! Skriv mer så fort du orkar!!!
Lemon;
Huga, du verkar ha haft det väldigt jobbigt och ont längre än andra. Man blir ju en aning nervös men det är ju lika bra att vara förberedd...
Är nog dags att börja leta efter en bra sportBH då! ;)
ja snart är det dags.. på tisdag, på tisdag på tisdag..
Hej mamma till 2
Kul att det gått bra .Redan på promenad yrar du?????hahahah
Verkar vara olika vad man ska ha för bh efter op, vet någon vad det beror på? Kan det ha och göra med om man går in i armhålan eller runt bröstvårtan, eller vad? Jag ha blivit tillsagd att ha en bygelbh, vad ska ni ha?