Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
*Miranda*, vad kul att vi ska operera oss på samma klinik! Ja, jag ska också vara där kl. 7. Bor i Uppsala, så det blir en väldigt tidig uppstigning. Är supernervös, men försöker göra grejer hela tiden, så jag inte ska ha tid att stanna upp och tänka på det.
Har narkosläkaren ringt dig? Inte mig, jag trodde att de gjorde det...men, men...
Hjälp, jag har ännu inte bestämt mig för vilken storlek..inte bra, inte bra, men nu lutar det åt de större...
Då ses vi i väntrummet på morgonen antagligen då! :)
Hej tjejer! Vill önska er lycka till i morgon. Gå på de större inläggen, jag tror inte du kommer att ångra dig. Det blir inte lika stort som man tror.
Men den första månaden kommer ni att tro att ni är Dolly Parton! Sen mjuknar dom med tiden och känns som era egna bröst.
Jag funderade på om det hela tiden "kändes" på något sätt, att man har implantat, men det gör det inte. Dom är mina egna nu och jag är bara lycklig över dom!
Jenny77
Ja, jag bor i en liten by ca 30 mil ifrån sthlm (kan ej skriva vart, då jag har vänner här o vill vara anonym), så det blir en väldigt tidig uppstigning för mig med. Vi åker hemifrån vid 02.30...
Nej, ingen narkosläkare har ringt mig, visste inte ens att/om de skulle göra det.
Ja, då ses vi imorron bitti då!
Snacka liten värld!
Undrar hur många fler som ska opereras samtidigt. De sa till mig att alla som ska opereras den dagen kommer vara där på morgonen, för han ska först rita på alla, sedan börjar han operera när alla blivit ritade på...
Oj, vad vi ska titta misstänksamt på alla i väntrummet imorron bitti. *fniss*
"Undrar om DET DÄR är hon?"
*ler*
Jag har en allmän förfrågan till alla er som blivit opererade!
En vecka efter min operation, har de på jobbet planerat in en personalfest.
Jag vill väldigt gärna gå på den.
Kan man köra bil ordentligt en vecka efter operationen?
Och orkar man gå på fest (utan att dricka och dansa förstås) så tidigt?
Jätte tacksam för svar snart!!
Hej miranda
Jag körde bil efter 5 dagar lite svårt man är rädd för häftiga rörelser.
Svårt att växla svårt att göra stora rattrörelser.Men det går.
Ta det lugnt på festen man tycker inte heller om trängsel man går typ med armarna över brösten för att skydda sig mot stötar.
Jag kände mej rätt så asocial första tiden.
Med bandage över brösten svårt att klä sig snyggt.
Du får se hur du känner dej det märker du.
Lycka till imorgon !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mår SÅ illa och har världens spänningshuvudvärk nu ! Tror jag är skit nervös inners inne. Vaknade med förkylning och feber (!!!!) Men dock bara 37,7 (jag kallar det bara förhöjd temperatur, inte feber egentligen). Ringde kliniken och berättade, men hon sa att hon trodde att det var OK så länge det var så lite. Steg tempen under dagen så fick dom se. Förkylningen var inga problem. Bara man inte har hosta (och det har jag inte).
Nu ska jag åka iväg och förhoppningsvis opereras, men säker är jag inte. F-n vad jobbigt !!!
Håll tummarna då tjejer !
Sannavanna: Jag skulle nog rekommendera geléhallon, mina har blivit så mjuka och det är ändå bara 7veckor sen jag gjorde dom, Jag opererades på Viktoriaklinken.
Han gör med både anatomiska och runda geléhallon, så jag valde dom runda.
Boka in en tid där coch jag kan garantera att du blir nöjd.. han e supersnäll!
Ska skicka blommor till dom imorgon för att alla var så trevliga o goa!
Lycka till!!
*Miranda*
Jag läste någonstans att narkosläkaren brukar ringa, men jag kanske har fel.
Oj, vad tidigt du måste stiga upp, jag får sova några få timmar mer (hur mycket man nu kommer att kunna sova i natt...) :)
Jag undrar också hur många som ska operera sig, önskade jag kunde paxa att vara först..*skratt*, jag kommer bli så nervös om jag får vänta...Vad jag vet är att det är många som ska operera sig, de ville egentligen flytta mig till en annan dag, eftersom de hade så många operationstimmar den dagen, och jag var den näst längsta (ska göra ytterligare ett ingrepp). De hade med andra ord bokat in för många...men, nu verkar det som de bytte någon annan, eftersom jag inte hade någon möjlighet att byta dag...
Om du vill veta vem jag är så du kan känna igen mig, så är jag lång och kommer ha gråa byxor på mig....du behöver inte förklara hur du ser ut om du vill vara anonym, men om du vill kan du ju komma och säga hej i morgon bitti om du ser mig, skulle kännas skönt att ha någon att vara nervös tillsammans med...:)
Tack Swing för rådet, jag tror nog att det blir de större implantaten som jag kommer att ta. Jag kommer dock lägga dem framför bröstmuskeln, och då försvinner det ju inte så mycket som det gör om man lägger bakom, som jag förstår det. Men när jag provar rispåsar, så ser det ok ut, eftersom jag är ganska stor i kroppen...Det blir nog snygg med de större, så dem får det nog bli....
Håller tummarna för Mamma till 2!!! :)
*Miranda* : Hej på dig!
Saken är den att det beror på hur ont du har, själv så hade jag inte,ont alls, det spännde bara lite men nå värk eller ngt annat hade jag inte. Men vissa av mina vänner har klagat att det har haft så ont att det var tvungna o åka tillbaka till kliniken för att dom har så ont för att få starkare tabletter. Så det med smärtan är Väldigt inviduell. Vissa kan få jätteont i stygnen 3-5dagar efter op:n.
Såg att du ska opereras imorgon på Viktoriakliniken, jag blev opererad där för 7veckor sen, och jag är supernöjd med resultatet. Vad blir det för implantat och hur mycket? Själv så har jag runda geléhallon hög profil 460cc. Är du nervös?
Du kommer o känna dig jättelugn när han ritar på dig o så, han har en tendens o föra över det där lugnet han har på andra ;)
Lycka till imorgon :)
kram på dig!
Hej, några frågor till er som opererat er.
Har fått utslag precis ovanför brösten dvs ovan bandaget. Ser ut som finnar o kliar. Fler som har haft så?? Man blir ju orolig att något är fel! Har ju inte tvättat mig ordentligt på ett tag, ska ta bort bandaget på fredag, det beror kanske på det. Eller att man reagerar på bandaget. Skulle kännas skönt om någon visste!
Sen är vänster bröst mer uppsvällt än höger. Har som sagt bandaget kvar, o det trycker kanske lite olika på brösten, så jag har inte set dom utan bandage ännu. Är orolig att de är olika stora??? Har även haft mer ont i vä bröst. Någon som vet??
Enormt frustrerande att inte fått se dom ännu, tänk om de ser hemska ut o helt olika?? Men min otur blir det väl så. Man vill ju att det ska bli bra när man äntligen gör detta, o haft fula bröst hela livet...
Usch vad jag längtar o få av mig detta, det sitter enormt hårt o jagkan inte röra mig ordentligt!
Nu klagar jag ordentligt! Skönt att ni finns!
Mamma till2: LYCKA TILL!
Och ni två som ska till Victoriakliniken i morgon: LYCKA TILL!
Tänker på er o hoppas det går bra!