• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Swing

Lycka till Sharkie!
    Jag jobbade efter en vecka. Lätt kontorsarbete vid datorn. Gick utmärkt. Att skynda/springa "gick inte" och jag undvek naturligtvis att lyfta och anstränga mig. Hade "stoppat upp mig" sen våren. Opererades på hösten. Har inte sagt nåt på jobbet och ingen har sagt nåt till mig.

• Sannavanna

Jag har använt mig av vanliga 1liters plastpåsar att fylla med ris i brist på annat, kanske nylonstrumpor hade vart bättre då det blir ganska spänt och hårt med plastpåsar.

En fråga, hur länge tog det för er från att komma på att ni vill ha större bröst till att ni faktiskt tog beslutet att boka tid??
    Jag bor uppe i Luleå och har ingen klinik nära mig, vilket känns lite jobbigt... Kanske ni vet någon relativt nära?

Rädd för det där med att sjukskriva sig, jag har nyss börjat påmitt jobb (butik med mycket lagerarbete)tunga lyft med andra ord, så liite rädd för hur det kommer gå. Inte så kul att sjukskriva sig en längre tid när man e ny heller...fast å andra sidan kan det ju ta ett tag innan ja bestämt datum för OP om det nu blir någon!

• Sannavanna

En till fråga!!
    Hur har ni betalat? sparade ni ihop pengarna eller lånade ni??ungefär hur mycket i månaden vill dom att man ska betala tillbaka på ett lån kring 40 lakan?

• Kexet

Sannavanna: Jag har extraknäckt med ett hemskt jobb varje helg i ett halvår för att kunna göra min operation (är student), och det kommer att bli sååå värt det. :)

Ni andra:
    Hur kan det skilja så ofantligt mycket i storlek när man tittar på bilderna på qvinna t.ex.? 310 ser jättelitet ut på vissa och enormt ut på andra, trots att personerna har snarlik längd och vikt.

Jag lutar nog åt 325 (anatomiska gelehallon). Ibland överväger jag 350, men jag är, som många andra, lite rädd för att få för stort. Enligt ristestet ser 325 jättefint ut, så man kan kanske lita på det?

• Mamma till 2

Sannavanna !
    Jag har ammat 2 barn, o redan efter första barnet så blev mina bröst tomma, slappa och små. Då började jag tänka på en ev op, men ville vänta tills vi hade fått ett syskon. Nu är min stora tjej 3 år och min minsta 14 månader. Så svaret på din fråga är ca 3 år har jag tänkt på det. Sedan var det lång kö på den kliniken jag valde (4 månader).

Jag har sparat ihop lite av pengarna, men det är mest lån.

Kexet !
    Ja, jag blir galen av att titta på de bilderna för det skiljer så mycket (fast kvinnorna ser ut att vara lika i kroppen + haft samma stl bröst innan). Någon som har a kupa och lägger i 300 får B kupa, medan någon annan som lägger i 300 får C kupa.

Tror man får lita på läkaren. Dom har sett en hel del genom åren och ska kunna se vad det är man vill ha (om man förklarar). Då ska man bara själv bestämma sig

• algit

Hej kexet!
    Vist är det konstigt att det ser sååå olika ut även om man tycker att de se rätt lika ut innan.
    Måste ju ha att göra med de bröst man har innan och det är ju väldigt olika.
    Man blir helnojad eller hur?
    Jag velade upp o ner i storlek men tog tills slut det som jag bestämt från början.
    Och vem har sagt att det är snyggare för att det är stort.Det som är snyggt tycker jag är snygga bröst som passar till kroppen i övrigt.

Sving:Har ingen sagt nåt till dej heller ?
    Ingen till mej heller.
    Har haft sån gele bh på jobbet.Nu har jag inte gått i tajta tröjor.
    Men på mitt gym ett litet ställe där man känner alla.Där har jag ju bara haft typ träningstopp som man blir ännu plattare i.
    Mycket socialt ställe alla snackar många vänner ,ingen har sagt något
    Inte ens mina närmsta ,de vet inget ingen har sagt något .En del blickar ser jag men INGEN har sagt något.
    Så det behöver ni inte tänka på tjejer.
    Jag gjorde det mycket helt i onödan.
    Så tänk inte på det.

Sannavanna:Jag tänkte i många år har fått tomma bröst efter 3 barn o ammningar.
    Men när jag väl bestämde mej gick det snabbt. Tanken har nog alltid funnits i mitt huvud.
    Men nu har jag ekonomiska förutsättningar,så då blev det.
    Vill inte låta som en kärring men du är ung tänk noga först.
    Man måste ju typ renovera dem vart 15 år.
    Det är ju inte så att man sätter in dem så är de där för livet.

• algit

Hej igen!
    Har aldrig tänkt så mycket på bh storlekar innan jag skulle operera mej.
    En förklaring kan ju va till att resultaten blir så olika, att cupstorlekarna är ju inte detsamma i 75 som 80 tex.
    Jag menar en a i 70 är ju mycket mindre än a i 80.
    Jag vet inte, blev oxå galen av bilderna har inte tittat på dem sen jag opererade mig hahahaha.

• KickanF

Kexet:
    Om tycker att 325 ser fint ut med rispåsar så ska du minst ta 350. Eftersom det blir mindre när man lägger in det bakom muskeln. Om du inte ska ha koksalt, vilket ger ett större resultat (enligt min läkare).
    Själv tyckte jag att 450 blev bra på mig o ska ta 500 istället. LÅter mkt men jag har alltid tyckt att det är snyggt med lite större bröst, (OBS! LITE alltstå). Passar dessutom till mina former för övrigt med breda höfter och 85 runt bröstkorgen, 165 cm o 60 kg. För ca 10 år sen hade jag nog en 350 i mig själv, som nu minskat till två tomma påsar som behöver fyllas upp. För att få gigantiska bröst typ Pamela A ska man nog upp i 700 minst.

Har haft en tanke på detta i ca 12 år. Har sparat pengar innan, men prioriterat resor före. Men nu kände jag att nu är det dags. Har alltså sparat ihop det o tjänat lite på aktier.

• KickanF

Sharkie:
    Det där med axelvaddarna lät ju rätt smart. Funderar faktiskt på att gå med rispåsarna till jobbet imån, men det känns ju aningen onormalt att gå runt med rispåsar i BH:n. Inte så käckt om de går sönder. Isåfall får man ju skylla på att det är det senaste inom push-ups !! Vill inte berätta det.

2 veckor kvar nu !!

• algit

Hej kickan f
    Köp en bh med extra inlägg typ gele ,då kommer man upp en storlek iallafall. Rispåsar på jobbet lät inte kul.

Svar på tråden Bröstförstoring