• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • loppalina

Hej Mamma till 2!

Vad tråkigt för er :( Jag är verkligen hemskt ledsen. Jag har oxå varit med om en del tråkigheter så jag vet vad det innebär.

Men ibland behöver man faktiskt tänka på sig själv oxå. Bara för att orka gå vidare i livet.

Ta en dag i taget så skall du se att det kommer att fungera även om det inte är lätt.

Många tröstkramar

• KickanF

Mamma till 2:
    För det första så tror jag inte att du skulle må bättre av att ställa in op även om den inte känns så viktig längre. Du kanske inte kommer att glädjas så mkt över den just nu, men kanske sen när livet blivit ljusare igen, för det blir det ju alltid.

Sen tänker jag på det du skrev om HUR DU ska kunna komma fram till rätt beslut? Nu vet jag ju klart inte vad problemet handlar om, men det låter som du har en för tung börda på din axlar som du ska bära o som låter som om allt ansvar ligger hos dig. HOppas att du har någon som kan dela bördan med dig. Låter inte bra att behöva gå o bära på nåt sånt själv.

Vad gäller cancer förstår jag vad du menar för det är just vad som hände vår svärfar. Men som tur var hade läkarna fel i detta fallet o cancern hade inte spridit sig (trots att de först sa att den hade spridit sig till skelettet). ???

• lemon

Hej på er!

Nu har jag gjort min efterlängtade op! Det har nu gått 5 dygn och jag börjar sakta men säkert återvända till livet igen! Idag var första gången jag var hemifrån, kan dock inte köra bil själv.

Jag måste säga att det har varit det jävligaste jag varit med om. Första dygnet spydde jag av narkosen, trots att jag inte kunnat äta nåt. Andra dygnet gjorde det ännu mera ont, och trots de starka smärtstillande jag tog så hjälpte det inte. Tredje dygnet fortsatte jag med de starka tabletterna, men mådde nu illa av dom hela dagen. Fr o m fjärde dygnet tar jag bara Ipren, o det funkar lika bra o jag slipper illamåendet! Nu är jag inne på sjätte dygnet o börjar känna mig som en människa igen. Men det har varit riktigt jobbigt. MEN det går snabbt o det läker fort ändå. Har ännu ont , men det spänner mest o de är jättestora! Har lagt in 300 cl gelehallon, runda, men nu är de svullna oxå.

Har dock inte fått se dom ännu! Ska ta bort bandaget nästa vecka på fre, två veckor efter op. Det ska bli spännande o nervöst!

Mamma till 2: Tråkigt med cancern, sänder en tröstande tanke. Endast du kan bestämma om du vill genomföra operationen.

Ha det bra allesammans. Går in o läser när jag orkar!

• loppalina

Välkommen tillbaka Lemon :D

Roligt att du är på benen. Vad synd att dina tabletter funkade så dåligt. Ajajaj stackars dig :( Vad fick du för tabletter? Jag har själv erfarenhet att må illa av vissa smärtstillande tabletter, men jag fick Tiparol som funkade när jag opererade tuttisarna :)

Ja vi höres väl när du orkar nästa gång och det var roligt att höra av dig igen ;)

• lemon

Hej Loppalina!

Jag fick Citadon. De tog ju bort det värsta av smärtan men biverkningarna var hemska för mig.

När kunde du sova på rygg igen? Det gör fortfarande för ont så jag halvsitt o sover på nätterna. Tro det eller ej, men det går att sova så! Är stel i nacke o axlar bara!

KRam!

• loppalina

Hej Lemon!

Citodon tyckte jag oxå var hemska med biverkningarna, usch o fy vad illa man mådde :(

Trodde aldrig att man som vuxen kunde lära sig att sova på rygg hahaha men tänk vad jag bedrog mig ;)

Jag har vattensäng så jag hade nog lite lättare men efter ca 1 vecka så gick det bra :)

Det är bara att bulla upp riktigt med kuddar i sängen o härda ut snart kan du sova som vanligt igen. Men att ligga helt på mage dröjde ganska länge iaf på hårt underlag.

• Jengirl

Man blir lite rädd! lemon o loppalina!
    Gör det så himmllla ont?? Att inte få sova oxå, hur klarar man det. Hjäällpp!

• loppalina

Hej Jengirl!

Om det gör ont? Det vill jag lova dig att det gör! Man får verkligen veta att man lever Ajajajaj.

Men jag låg kvar på sjukhuset över natten så jag ringde efter mer smärtlindrande. Dagen efter när jag skulle hem hade jag ett recept i handen o fick lösa ut mina dunderpiller som verkligen hjälpte. Men det känns (beroende på var du har snitten) som eld i såren :( Men det går ju över som tur är.

Jag kan lova att det var värt att kräkas efter narkosen och all smärta nu när jag mår bra och är nöjd o gla :D

• algit

Hej
    Kul att höra av dej lemon ,trist att du mått dåligt,men nu går det bara framåt jag lovar.
    Jag kunde sova på sidan efter 10 dagar sååååååååååååå underbart det var.
    Var har du snitten ?
    Verkar som man har mer ont när man har dem under brösten ,jag har ju mina i armhålan.
    Jag mådde inte alls illa av mina tabletter, kommer inte ihåg vad de hette men inte citodon de verkar alla må illa av.
    Så olika det är jag hade bygelbh o ett elastiskt band som höll dem nere jag kunde titta på mina hela tiden ,du måste vara nyfiken så du kan dööööö.

Och jengirl jag hade inte alls så ont det är nog väldigt olika.
    det är klart att det känns vore konstigt annars men jag tyckte det var jobbigare att inte kunna använda armarna ,men det är tydligen värre när man har snitt i armhålan.
    Jag har aldrig i förr kunnat sova på rygg jag trodde de skulle vara omöjligt men det gick,fast jag fick jätteont i ryggen.

• Jengirl

Du hade 300 va? Du skrev att dom blev stora. Jag ska också ha 300 gelehallon, men jag vill inte att dom ska bli så däärr jätte stoorra... Men det kanske bara är nu i början när du är svullen.
    Min tur den 3:e maj. Jag har fullt sjå att bli rökfri nu.. jobbigt jobbigt

Till Lemon!

Svar på tråden Bröstförstoring