• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Jengirl

Är det någon som röker av er som ska göra bröstop?? Jag har blivit uppmanad att hålla upp 2 veckor innan operationen... Jag ska opereras den 3 maj, jag håller på att dööööööörrr av röksug. Varför måste man sluta??? snusa å så verkar man ju få göra.. eller?

• ISLA

Jengirl: Jag rökte, men slutade för 2 månader sedan och tänker inte börja igen.
    Det är verkligen jätteviktigt att man inte röker, det försämrar blodcirkulationen avsevärt! Så håll ut, du kommer snart tappa röksuget helt och hållet.

• Ostbågen

Nu kommer lilla jag med en liten fråga till experterna här

Man har ju hört talas om folk som åker till de baltiska länderna för bröstoperationer, vilket inte alltid är så lyckat. Dock billigare.

Jag började då fundera på hur det är i USA? Är det billigare med bröstförstoringar där än i Sverige? Eftersom det är så vanligt där menar jag. Om man bortser fårn vad resan och sånt kostar är själva operationen billigare?

• Jengirl

Isla!

Jahopp men snus och nikotintuggumi lär man väl få ta??

Annars går det INTE!

• ISLA

Jengirl: Det är klart det går!! Håll ut, ta chansen och bli nikotinfri! Börjar du snusa så kan jag garantera dig att det blir 100 ggr värre när du ska sluta med det. Och plåster, nej kom igen nu, du klarar det. Det är ju bara ett litet tag det är jobbigt, men tänk vad skönt det blir sen (jag vet, det kan vara svårt att inse de nu), jag lovar.

• Jengirl

Ostbågen!

Är det inte lika bra att betala det lilla extra för bra och säker vård här i Sverige? Än att åka utomlands att göra det?
    Jag förstår att det kan locka om det är billigare, men tänk ett steg längre.

• Ostbågen

Jengirl

Jag ska inte operera brösten, det var bara en allmän fråga.

Var väldigt inne på att göra det ett tag men så gick jag upp lite i vikt (från väldigt smal till normal) och då ökade brösten i storlek.

Har för mig att jag tidigare läst om folk här på BT som opererat sina bröst i USA, eller är jag helt ute och cyklar nu kanske.

• algit

Hej kexet!
    För mej funkade det bra med ristestet.
    Expertisen säger att slutresultatet blir lite mindre.
    Jag har 350 blev alldeles lagom till mej.
    visst är det skönt att kunna skriva av sig här man behöver det både innan o efter.Ens omgivning tröttnar ju lätt på att prata bröst hela tiden.
    500-600 verkar stort ,de flesta kvinnor med så stora bröst upplever ju det som jobbigt,så varför skaffa sig ett nytt problem.
    Men smaken är ju som baken..... finns väl de som är lyckliga och trivs med det oxå.

Ja visst blir man löjligt lycklig vänta du tills du fått dem på plats och du inte har ont längre.Mycket speglande blir det.

• jinna

Hej Algit
    Var någonstans har du blivit opererad?
    Har man väldigt ont under armarna.
    På en konsultation som jag va på rekommenderade dom inte den typ av insättning utan sa att de var mycket bättre att lägga undder bröstet. För det blir lättare att lägga in implantatet där. Hur mycket lade du in? Det känns på nåt vis att det blir ett mindre ingrepp att gå genom armhålan

• Izadora

Hej tjejer!

Ni som är opererade; Hur snabbt efter op kunde ni börja lyfta? Alltså även om det gjorde ont hur snabbt kunde ni klara av ett ca 8-kiloslyft?

Svar på tråden Bröstförstoring