Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Izadora!
Ja visst hade jag varit tvungen hade jag nog kunnat lyft det efter 1v men man ska ju inte det pga ärren.Det är ju fortfarande sår o ska läka i lugn o ro om de inte ska gå upp o dessutom bli så fina som möjligt!Så jag tycker nog det är viktigt att man tar det lugnt med att lyfta o väntar de veckorna som dr rek.
Annars kanske mna får komplikationer o det är ju inte kul.
hmmm.. röka röka röka... jag är så röksugeeennnn!!
Är det nån här som är rökare som har opererat sig?? som rökte ändå typ fast man inte "får"
Hej jinna
Jag har opererats på citadellkliniken i Lanskrona.Vad jag förstår så gör de oftast där snitt i armhålan verkar vara deras specialitet.Om man inte ska ha större än 400.Det verkar oxå finnas fler i skåne som gör detta oftast än på andra ställen i landet som jag fattar det när jag läst deras sidor.
Och vad jag fattar så är det tekniskt svårare för kirurgen, så man ska nog göra det hos någon som har det som "grej".
Det märker man ju när man läser deras olika hemsidor att alla talar ju för sin sak såklart.
Jag har inte haft ont under armarna alls knappt märkt det.
Men man får tydligen lite sämre rörlighet i armarna efter operationen eftersom de går in där.Men det rättar ju till sig.
Jag la in 350 gelehallon,och jag tycker det är skönt att inte ha ärr under brösten.Mina ärr har läkt jättefint(6veckor sen bara).
Men har läst här om andra som tycker att de inte vill visa sina ärr i linne eller på träningen o så.
Min väninna har gjort det för ett par år sen man kan inte se hennes ärr alls, de lägger dem i ett hudveck.
Innan min operation så kollade han när jag rörde på armarna var det blev veck liksom sen la han ärren där så att de inte ska synas sen.
Izadora :jag kände som så eller känner fortfarande att man kan inte lyfta det går inte det känns så konstigt i bröstmuskeln så jag lovar att du slutar medetsamma om det inte är ok.
Smärta är ju kroppen sätt att säga att detta är inte bra ,det ska man nog lyssna på.
Beror också mycket på hur man lyfter.
Jag har börjat styrketräna igen så smått allt utom bröstmuskeln och vissa saker går jättebra men lyft som bröstmuskeln är inblandad i känns skumt.
Och som blåsippa skrev man vill ju inte förstöra nåt när man betalat dyrt o gått igenom allt.
Smilie: hur är läget? Hur mår du efter 2 veckor sen op? Berätta! :)
Jag mår bra, skönt när smärtan började att avta, brösten är ju fortfarande ömma nu, men det är inget att jämföra med smärtan som följde dagarna efter op.
Algit: Som sagt jag mår bra i kroppen nu, tror du att jag kan börja träna spinning nu? (har gått 3 v) Jag tror du har bättre koll på sånt. Japp, det blir mycket speglande för mig med ;)
Kram på er alla.
Hej allihop!
Åååååååååååååhhhhhhh ssssssså skönt 8) Tänk en hel helg att bara njuta o shoppa :D Skulle ju vara supertrevligt ;)
Sharkie: Jag opererade mmig på Carlanderska och är supernöjd :D
Jengirl: Klart att du kan sluta röka! Go girl go ;)
Izadora: Jag lyfte våran son efer 1 v. Men jag var jätteförsiktig. Tycker verkligen att man skall lyssna på kroppens signaler så att den har en chans att få rätt läkning.
Sen måste jag bara påtala att jag kan liksom inte heller sluta spegla mig i olika vinklar för att se hur det ser ut :D :D :D ;D Betyder det att man e nöjd kanske :?
Hej Gwenie!
Skönt att höra att du mår bra.
Ja det tror jag du kan om allt känns ok.Jag tränade efter 2 1/2 v.
Du känner när det inte känns bra,då får man ta det lite lugnare.
Kändes lite för tungt i början tex. att stå länge framåtlutat över styret.
Men idag ,har varit på spinning precis kändes allt ok.
Jengirl: du klarar det, detta är väl en bra motivation.Hörde på radion att det är helt ute att röka en ny hälsotrend är på väg så då blir du helt rätt hahahahaha
Inte bara speglande jag shoppar lite för mycket nya kläder det är sååååååå kul.
Köpte en pushup bh idag ,för jag köpte en sån snygg uringad tröja igår wow!!!!
Kan inte fatta att det är så här jag ser ut numera.
Just det Jengirl lägg undan cigarett pengarna till kläder efteråt jag lovar att du vill handla lite nytt.
Roligt för er som är "klara" att ni njuter så - kan verkligen se er framför mig där ni står vid spegeln
Själv har jag vad jag behöver istorlek, men en av mina bästa kompisar gjorde sina för drygt ett år sedan, och första halvåret var hon helt "galen" i att jämföra med mig, prova kläder, och framför allt handla kläder... Men Algit, visst är det härligt att få till de där snygga urringningarna nu?
5 dagar kvar. . . och jag är SÅ nere. Inte pga op, för den har jag ju längtat efter, men det har hänt något jätte hemskt. VI (jag och sambon) har STORA problem. JAG måste ta ett avgörande beslut. Ett beslut som inte känns rätt hur jag än gör. HUR ska jag komma fram till rätt beslut ?
+ någon jag håller väldigt kär har fått cancer (som har spridit sig).
Hur kan jag glädjas över min op, när allt jag tänker på är hur mitt liv kommer bli ? Känner inte ens för att opereras längre, känns inte viktigt längre.
Livet är inte lätt. . .
Den personen som har cancer blir inte lyckligare av att du inte skulle op dej. Jag förstår vad du tänker ang op att kompisen har cancer och du har ett problem med brösten som egentligen inte är ett problem. men man kan inte tänka så. Då skulle man inte kunna unna sej någonting utan att få ångest för allt roligt man vill göra och unna sej.
Hej mamma till 2
Livet är inte alltid lätt stackars dej.Har själv gått igenom en del i mitt liv som varit jobbigt.Som krävt tuffa beslut.
Förstår att en op. just nu inte känns viktig,men du kan oxå vara lite egoistisk det är vi kvinnor sällan o tänk på dej själv BARA .Du har ju velat detta länge.
Lycka till vad du än beslutar.Man klarar ofta mycket mer än man tror.
Stor kram