• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • KickanF

För det första vill jag bara säga att jag inte alls menat att tracka ner på koksalt. De flesta jag känner som har implantat har koksalt o de är helnöjda (med undantag av någon som ångrar att hon inte tog större). Tyvärr är det väl så att man kanske blir lite påverkad av läkaren som då talar för sitt.

För det andra är det ju skönt att höra att man inte behöver oroa sig för att man inte ska kunna göra mammografi. Det som gör att det väger över till gelehallon för min del är nog mest att det inte vore så kul om implantatet går sönder o man står där med bara ett bröst helt plötsligt. När det gäller allergi o dylikt så är det ju trots allt så att implantaten har samma hölje, d v s silikon.

För det 3:e hade det varit fräckt att kanske ha någon "Bröstoperationsträff" i Skåne. Vi är ju några stycken som ska få nya meloner här, både mindre o större kanske. Kanske lite långsökt, men.....

• KickanF

Izadora: skönt att du bestämt dig. Det har jag också gjort några gånger för att sen ångra mig igen....

Men om 19 dagar så är det dags. Läääängtar !

• ISLA

Om 13 dagar är det dags för mig, tror jag, har inte kunnat bestämma mig till 100% ännu. Har en del frågor som jag vill ha svar på först, så jag ska ringa och boka en ny tid för konsultation imorgon tänkte jag. Jag både längtar och vet inte om jag törs p.g.a att de ändå är en rättt stor op. som jag ska göra.

• loppalina

Hej på er :D

Sharkie: Roligt att du bestämt dig, du skall se att dagarna springer iväg nu när solen äntligen kommit. Snart är det den 2 maj Lycka till!

ISLA: skriv ner alla frågor på papper! Jag var själv jättenervig när jag låg på britsen på väg ner till op. Men självklart måste man ju få vara nervös oxå. Man får ju lugnande så nervositeten ger sig ;)

Izadora: Denna tråden är ju här för att vi skall få "tjata" om våra funderingar ;)

Kexet: Var skall du på konsultationen?

Tycker det är så roligt att sitta här och bara "tjöta" implantat. Här blir ju ingen irreterad iaf när man babblar om sina nya bröst ;)

Tjingeling från mig o mina boobisar ;)

• jinna

Jag har funderat på att lägga implantatet under bröstmuskeln och genom armhålan . och funderat på gelehallon. Är det nån som har någon erfarenhet av de?

• algit

Hej alla!!!
    Izadora Här kan man inte tjata för mycket,det är de som är sååååå underbart.
    Man behöver ju prata prata om detta när man ska operera sig och skönt att kunna göra det med likasinnade eller hur?

Jinna jag har gelehallon under bröstmuskeln med snitt i armhålan. Vad vill du veta?
    För mej har det hitills fungerat bra (6veckor sen)

Kickan det hade varit kul med en skånsk bröstträff.

• ISLA

Skulle vilja ha med lite bilder när jag ska på nästa konsultation, men hittar ingen sida med många olika bilder. Vet någon nån hemsida eller nått med en massa olika bilder på bröst?

• loppalina

Trist med tutträff för min del:( Jag bor ju i Göteborg! Finns det nån mer här från Göteborg? :?

• loppalina

ISLA:

Sök på qvinna.se så kommer du att hitta mycket info och bilder :)

Svar på tråden Bröstförstoring