• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Jengirl

Du vet, man ska gå dit det känns bäst för en själv..

• Jengirl

nån som röker av er?? Som blivit uppmanade att sluta.. ??
    Hjäälp jag vet inte hur jag ska klara av att sluta.. Min läkare garantera ett måste för att sluta röka,pga läkningen

• loppalina

Hej Jengirl!

Min läkare sa att det hade stor betydelse för läkningsprocessen att man inte rökte. Men jag vet dem som höll upp just före och kort tid efter op. Det har inte haft någon betydelse för dem iaf. Så om du kan dra ner på rökningen eller hålla upp iaf 1 mån efter så är ju det bra!

Håller tummarna för att du skall lyckas sluta med rökningen o hejar på dig. Du kan om du vill :D

• 41:an

Hej igen !
    Rökningen är inget problem , slutade för 18 år sedan, men däremot äter jag treo dagligen och det måste man sluta med 2 veckor innan operationen, så onsdag är sista dagen.

• Lindina

Hej!
    Ja, nu har även jag hittat hit, ett jättebra forum tycker jag.
    Någon frågade förut om bukplastik, och jag gjorde både bröstförstoring och full bukplastik vid samma tillfälle för ca 3 år sedan, de flyttade naveln och dessutom fettsög de även midjan och inte bara överflödigt fett i buken, vilket jag inte vet om det egentligen "hör till", men allt blev iallafall jättebra och det känns som att jag har världens plattaste mage och ihopsydda muskler nu, vilket känns helt underbart efter att ha fött tre barn.
    Är det nåt särskilt som någon undrar så fråga gärna, jag har nog svar på det mesta.

• algit

Hej
    Vilka prisskillnader jag betalade 36.000 för gelehallon och allt som hör till med efterkoll övernattning mm.
    Men det är väl så kan de ta betalt för att de är ensamma i stan så gör de väl det.
    vi har nog rätt många kliniker här runt Malmö.
    Mamma till 2 jag fick både tabletter o smärtstillande trior det var morfin in i kanyl men de har säkert nåt annat till dej då påminn dem igen när du är där .

• ISLA

Lindina:Hej. Äntligen hittar jag någon som gjort både bröst och full bukplastik. Det är det som jag också ska göra, och ja jag har nog tusen frågor!
    Hur lång tid efter hade du smärtor utav bukplastiken? Och sen undrar jag också hur lång tid efter känner man sig som vanligt igen?
    Enligt vad jag har hört så ska man kunna både sola, bada och röra sig som vanligt efter 1 månad, kan det stämma? Hur länge var du svullen efteråt? Berätta gärna mer.

• Izadora

Hej!

Lemon; Hade ju tänkt önska lycka till men nu är du nog färdigopererad! Hoppas att allt gick bra!!! Skriv jättegärna om hur det var sen när du orkar!

Tre veckor kvar för mig nu!!! Ska ta 350cc geléhallon. Har haft storlekspanik men nu tror jag att jag äntligen har bestämt mig!

• algit

Ja, just det det var Lemons tur idag.
    hoppas allt gått bra när du läser detta .Det är så kul att följa alla här före o efter så skriv när du orkar.

ISLA ska du göra det samtidigt?
    Men det är kanske smart har man ont så kan man ju lika gärna ha överallt en gång istället för två.
    Jag är oxå nyfiken på det efter tre barn och viktnedgång är skinnet för stort för mej liksom. Jag har inte mycket fett utan bara "löst"skinn.
    Och det kan man inte träna bort eller banta bort det har jag försökt i många år .
    Läste någonstans att har man varit hos plastikkirurgen en gång så är det mycket vanligt att man kommer igen.

Så berätta gärna mer lindina.

• algit

hej igen tittade på bilder om bukplastik kom på att jag har inget att klaga på när det gäller min mage.
    Och på de bilderna har de ett stort ärr över magen får man det?
    Verkar vara en svårare operation sjukskriven 4v och lindad lika länge.
    Är det så?

Svar på tråden Bröstförstoring