Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Kvarnkullen finns!
Se länk om artikeln idag i aftonbladet om just bröstförstoringar inför bröllop..
www.aftonbladet.se/vss/kvinna/story/0,2789,631180,00.html
Hemma igen !
Det lutar åt att det bli 300 silikongele. Annars blir det 250 koksalt. Fick höra idag att koksalt ger större bröst, därför man tar mindre koksalt än silikongelen. Han sa också att eftersom jag är så smal så kan koksaltsprotesens veck synas igenom brösten (inte alls roligt om det skulle hända !)
Ett steg närmre nu !
Hej mamma till 2!
Hua :? att protesen syns vill man ju inte!
Fick du svar på alla dina frågor och vilka olika proteser provade du?
Hej Mamma till 2
Då gick det bra kändes bra eller?
Tänk vad mycket det är att veta om detta tex. att koksalt ger större bröst varför undrar man ju då om mängden är den samma.
Men några veck vill man ju inte ha .
Var ska du ha snittet vilket sa han var bäst.Med tanke på smärta efter o lyft o så är nyfiken.
Hej Loppalina !
Jadå, han verkade vara super bra ! Han tog sån tid på sig att berätta om precis allt, gav mig råd och tips och vi bollade tankar. Känner mig SÅ trygg med honom och det känns yoppen. Jag provade faktist bara 250 cc gelehallon och jag blev helt förälskad. Dom satt helt perfekt, ville knappt lämna tillbaka dom
Han sa att lite kommer försvinna bakom bröstmusklen så han tyckte att jag skulle ta 300. Man får väl lita på honom även om jag gjorde klart för honom att dom INTE fick bli för stora !!!
jag har 275 koksalt o är jätte smal!
48kg o 162 lång.Väldigt smal över bröstkorgen.jag hade små utammade a-cupor innan o har nu stor b-cupa.Inga veck eller så syns.Enl min dr så var det risk för det om jag skulle ta större implantat eftersom de då är större i diameter o då fanns risk för attt det kunde bli så.
Därför blev det 275 (vacklade mellan 250-300).
Med andra ord tar man koksalt o är smal är det nog viktigt att man inte tar så stora implantat o lyssnar vad ens dr rek.
Själv är jag jätte nöjd. De är nu mjuka o som vanliga bröst. Möjligen lite fastare.
Algit !
Eftersom jag har lite hängbröst så tyckte han att jag skulle lägga snittet under bröstet. Då hade han lättare att göra det så bra som möjligt eftersom han kunde använda fingrarna att lägga implantaten rätt. Det var lite svårare att gå genom armhålan med instrument och få det fint när man har häng.
Han trodde inte annars att det spelade någon roll var man la snittet just för lyft, men han trodde att man kunde ha lite svårare om man la det i armhålan för att armarna påverkades mer då.
Jag blev rekommenderad att bära bygelbehå de första 2 veckorna + något förband över brösten som skulle trycka ner dom. Efter det skulle jag gå utan något fram tills 3 månader efter. Tänk vad olika det är !!
Ni som har opererat brösten, hur lång tid efter op kunde ni ta i och sporta och röra er precis som vanligt igen?
Hej ISLA
Jag opererade mig för drygt en månad sen.
Min största tvekan inför operation var att inte kunna träna då jag är ett riktigt träningsfreak.Jag tränar i princip varje dag ,styrketräning plus olika konditionsträningar.
Jag kan inte träna som vanligt men "sjuk" som jag är började jag cykla lite smått hemma på dag 5 efter och 2v. när jag varit på återbesök började jag med step-up utan att vifta för mycket med armarna o skippade styrkan efter o spinning.
har styrketränat hemma allt utom bröstmusklerna.
Jag tar det lite lugnare än vanligt men det går hur bra som helst.
Ska vänta 2 mån innan jag börjar styrketräna bröstmusklerna (enligt läk.)så smått plus min älskade boxning.
Jag var sååååå nojad för detta men det har gått hur bra som helst om man lyssnar på sin kropp ,man känner ju precis när man gör något som inte känns bra.
Jag tror att det är bara bra att röra på sig.
Hej!
Algit: Man får lokalbedövning + Lugnande medel, det är så dom gör iallafall med bröstförstoringarna. Och ja , jag åker hem samma dag på eftermiddagen, ska in kl.8 på morgonen.
Blåsippan: Jag är helt säker, har ffått min 2:a konsultation och genomgång av operationen. Läkaren sa till och med "Det kanske låter barbariskt med lokalbedövning" men jag kommer att vara bortdåsad mycket av tiden, men kan säga till om det börjar göra ont och det behövs mer bedövning.
KickanF:Jag berättade precis som det var för min chef direkt när jag fick reda på operations datumet, och det var inga som helst problem, inte ens mina 40 talist arbetskamrater har sagt något negativt, en sa till och med att hon också hade velat gjort det om hon varit yngre.
hälsn. 41:an