Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Kom på en annan sak. Vad ska jag säga till jobb !!! Att jag redan nu vet att jag kommer att vara sjukskriven en vecka eller två. En väninna tyckte att jag skulle säga att jag skulle göra ett kirurgiskt ingrepp ! Så kommer de o fråga... vad för ingrepp ! Men det lär väl ändå synas efteråt. Har funderat på att gå med rispåsar på jobb för då kommer det inte att märkas skillnade efteråt. Men tänkt om man får ett skrattanfall mitt under en fikarast... eller ännu värre. En rispåse går sönder. Kan ju tillägga att på mitt jobb är det inte läge att berätta sanningen. Skulle bli mkt snack o lite förståelse. De är 40-talister. NÅgon som har nåt tips hur man ska tackla sanningen i detta fall. Isåfall emottages de tacksamt. Natti natti.
tja, äntligen hittade jag hit! :)
Jag har börjat att få lite ont i mina bröst igen :(...tror att det är svårt att inte göra det man brukar så fort man mår "bättre"...
Angående storleken..visst blir man lite blind av sej, ena dagen tycker man att bröten kunde blivit lite större, andra dagen tycker man att de är super-bra...Aj blir man aldrig nöjd?
Men trots allt så är jag faktiskt helt ok nöjd med dem.
Algit: Har du börjat träna än? Jag längtar att börja igen!!!
Ha det gott tjejer :)
Hej på er.
Jag ska på konsultation idag. På Victoriakliniken. Ska bli spännande. Har ett papper med massor av frågor som jag ska ta med. Hoppas jag kommer ihåg att använda det oxå ;)
Har op. tid den 28/4 så det börjar dra ihop sig nu, är jätte nervös inför själva operationen och rädd att de ska bli för stora... :(
Samma probelm här, vad ska jag säga till jobbet? Behöver ju oxå vara hemma i en vecka, men vill verkligen inte berätta för dem...
Dessutom har jag så små nu (och går oftast i tajta tröjor) vilket gör att det med största sannolikhet kommer synas :(
Usch vilka problem ;)
Hej tjejer!!
Ingen har frågat mej har visserligen gått med typ tshirt-linne under kofta sweatshirt jacka.
Idag premiär för bara en tröja lite tajtare.
det blir ju svårare för er när de blir varmare väder ute.
Jag tror att man själv måste vänja sig sen är det ok.
Och gå till er själva hade ni gått fram o frågat?
Hade nån frågat mej så hade jag sagt ja det har jag.
Och kommer någon med negativa tankar så behöver jag inte lyssna har inte bett om deras åsikter om min kropp.
Jo om man känner personen mycket men då är det ju ok.Jag sjukskrev mej en v. för feber plus att jag var ledig påsklovet.
Jo jag har börjat träna och där känner jag många och där syns det verkligen från tillplattat b till d i träningslinne.
Ingen har sagt något ,ingen har frågat.
Jag har börjat med step-up body step, spinning.
Jag har vikter hemma som jag tränar med allt går bra utom bröst muskler går inte att göra armhavningar o sånt det gör jag
inte.
Hej alla!
Nu har även jag hittat hit! Läste att några undrar vad man ska säga till jobbet. Det är jättesvårt det där. Beror nog på var man jobbar.
Jag valde att berätta, först för min chef. Vi är bara fem st så det märks nog ändå. Dessutom ville jag tala om varför jag skulle vara ledig och om jag inte var i form när jag kom tillbaka. Sen berättade jag för de andra, och åsikterna är olika. De känner mig och jag kommer vara densamme efter op, men valet är mitt. De tycker inte jag gör rätt, men jag respekterar deras åsikter och de mina. ibland känns det jobbigt o jag önskar att jag inte sagt nåt. Men det känne ändå bäst att vara ärlig, i alla fall på mitt jobb.
Sen beror det nog på vilken ålder de är i. Mina är från 42 och uppåt till 63. Mina jämnåriga vänner har mkt större förståelse. Endast ni själva kan bestämma hur ni vill göra!
Jag ska op mig på lör den 16 april! Jag är så nervös!!! Någon som såg Uppdrag granskning igår?? Missade det, men mina arbetskamrater hade sett det o blivit oroliga för mig.
Nån annan som snart ska op sig? Känner ibland att jag ångrar mig, än är det inte för sent. Men samtidigt är det detta jag vill! Nån anna som känner så?
Kram
Hej Lemon !
Eftersom jag är mammaledig tills aug behöver jag inte tänka på om och hur jag ska berätta det på jobbet. Dom har knappt sett mig på 18 månader så det kommer nog inte märkas. Men JAG kommer berätta det med tiden helt klart. Jag kommer vara jätte stolt åt mina bröst. Jag såg det som min bästa chans att göra min op innan jag börjar jobba just för att slippa förklara mig + att undra vad chefen ska tycka (Jag har varit mammaledig i 2 omgångar direkt efter varandra, så det hade nog inte varit jätte poppist att vara ledig för en bröstoperation den närmast tiden) På mitt jobb jobbar 40 tjejer mellan 18-65 + 2 killar så DÄR skulle blivit snack
Har tänkt precis som du med att tänka om man ångrar sig, gör jag det rätta osv. Har tänkt så varje dag den sista månaden. Tror nog att jag kommer vara super nöjd. Jag, liksom du har tänkt på detta länge, flera år. Man har ju inga garantier för det blir som man har tänkt sig eller att man kommer bli 100% nöjd, men jag hoppas att jag blir det. Jag "lider" med brösten som jag har nu. Känner mig okvinnlig och vill knappt visa mig naken för min sambo.
Jag är mest rädd för att dom ska bli för stora (!!) Hjälp om det blir för stort !
Ska på konsultation imorgon och hoppas på att bli lite klokare. Jag har så många frågeteckan att reda ut. Opererar mig den 26/4.
Lycka till hur du än gör. Bara du vet vad som är rätt eller fel för dig.
Heej Lemon!
Jo, jag såg uppdrag granskning. Man måste ju vara medveten om att det är en risk man tar. För dom flesta så går det dock bra och dom flesta blir nöjda och ångrar sig inte vad jag har lyckats läsa mig till.
Det dom sa var att många kirurger informerar inte alls om riskerna vilket dom enligt lag skall göra. Risk för blödning, infektion, inkapsling(som var det vanligaste)
Då tänkte jag på Dr Kratz när han rabblade upp alla risker, så han informerade ju iallafall ;)
Men som en Dr sa i programmet; "-Det är ju inte lycka vi opererar in!"
Man får försöka att inte lura sig själv att tro att allt kommer bli så mycket bättre bara för att man får nya tuttar.
I mitt fall så tänker jag att det blir iallafall roligare att köpa kläder som kommer att sitta bättre plus att jag kommer att känna mig snyggare och mer bekväm.
Vi ska ju ha samma Dr du och jag! Och jo, jag vaknar precis varenda morgon och funderar på om jag verkligen ska göra det. Varje dag är ju en dag närmare operationsadgen oxå så det börjar ju bli dags att bestämma sig.
Fast jag har ju redan bestämt mig att jag ska göra det, men visst finns tanken där att jag skulle kunna skita i det och göra nåt annat för pengarna...
Många skulle nog avråda från operation då man tänker så här men jag är samtidigt så nyfiken på hur det blir. Tänk om jag blir lika nöjd som så många andra jag läst om...isåfall är det ju värt det!
Vem vet? Det kan ju bli ett dyrt misstag...
En sak jag har tänkt till lite på är storleken. Jag vill nog inte ha så stora längre. Tänker nog nöja mig med 325. Jag har superångest över storleken och har inte kunnat bestämma mig. Har velat mellan 325, 350, 375 och tom 400. Jag vet inte riktigt vad jag har för kupa nu. 75A eller 70b tror jag. Ibland känns dom pyttesmå o ibland lite större.
Det skulle nog räcka med en normal eller full c. Vill inte få för små för då kunde ju op kvittat om man ändå får bulla upp med inlägg, men ännu jobbigare vore att jag får för stora.
Då kanske man inte vågar gå i tajta toppar längre för att man tycker att folk stirrar och man själv tror att det syns att det är silicon...
Jaja, det var lite av mina tankar idag...
Idag ska jag skicka in hälsodeklarationen till kliniken. Känns som ett steg närmare op...huga...
Jag funderar dagligen på hur jag ska berätta det för mamma... Och då är jag ändå 31 år!
Hon tror kanske att jag har stora tuttar eftersom jag gått med inlägg sedan tuttsen krympte.
På jobbet tänker jag nog inte säga nåt om ingen frågar. Har oxå äldre jobbarkompisar som antagligen inte fattar varför jag gjort det. Dom flesta har dessutom stora pattar. Är säkert dom som skulle klaga mest! Orkar nog inte med det i början.
Jag tror som någon skrev att man måste få tid att vänja sig vid sina tuttar först.
Det är nog lättare att ta kritiken sedan när tuttarna känns som sina egna och om man är helt nöjd med sitt eget beslut.
Inte kul att få kritik innan man ens gjort dom...
Ha en bra dag!:)
Jag kan inte bestämma mig om jag ska lägga snittet i armhålan eller under bröstet. Eftersom jag har en väldigt liten mammasjuk flicka hemma som bara vill bli buren undrar jag om jag blir fortare "bra" om jag lägger snittet under bröstet ? Tar jag snittet i armhålan så påverkar det väl mer armarna ? Förstår att det dröjer ett tag innan jag får bära henne, me vill veta om själva läkningen påskynads av att lägga snittet under bröstet.
En fråga till. Runda eller anatomiska implantat ? Kan inte riktigt bestämma mig där heller, men det lutar åt runda. Men. . .de anatomiska kanske ser mer naturliga ut.
Hej mamma till 2
Att man inte kan röra armarna är för att de lägger under bröstmuskeln och att allt det hänger ihop, DET känner man efteråt tydligt att bröstmusklerna används till mycket.Och musklerna fungerar inte ibörjan man har ingen kraft alls kan inte styra armarna.
Snittet under armhålan har jag knappt märk, då tror jag det gör ondare att ha det under bröstet.
Jag tänkte mycket sista dagarna innan op. om jag gjorde rätt ,typ är jag helt galen som gör detta mot min kropp.
Men nu efteråt ångrar jag mej inte älskar mina nya bröst.
Är stolt över hur min kropp ser ut bryr mej inte ett dugg om ifall någon skulle ha en åsikt om det.
Det är isåfall deras problem.Jag tror inte heller att det är en sån stor grej nuförtiden.
Och som jag skrev innan jag oroade mej för "snack" men ingen har sagt något.
Många av mina närmsta vet inte det ens.
Jag har haft sån gele bh sista året.
Min syster har liknande erfarenheter att ingen har sagt något.
Jag anser heller inte att jag har någon skyldighet att berätta det för hela min omgivning.Är det någon som undrar får de fråga.
Hej igen
Ett jättebra tips jag ändrade frisyr helt från plattångat till jättelockigt.
Får många komplimanger om att jag ser så snyggt annorlunda ut i min nya frisyr .Att jag ser helt olik ut hahaha.
Mest av män faktiskt jobbar på en stor arbetsplats med blandat folk.
Kvinnlig list.
Och jag tror att vi kvinnor tittar mer på hur andra kvinnor ser ut än vad män gör.