• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • algit

Hej lain
    Jag tror det blir lagom till dej du är ju smal passar inte ihop att ha jättebröst då.Lagom är bäst .Många som har stora bröst tycker ju bara att det är jobbigt.

Klart att det kommer vara skillnad.
    Jag hade b cupa innan la in 350 har nu d.
    Jag är 163 väger 57 .
    Lycka till och ät alla dina värktabletter o vila dej efter en vecka är du människa igen.

• Bröllopstokiig

Hej!
    Nu är det bara 24 dagar kvar tills min operation som ska göras hos plastikkirurgerna i Örebro.
    Jag har valt 450 ml. runda ca.6cm höga och 12cm breda silikon implantat.
    Jag ser verkligen fram emot att ha det överstökat, men är lite harig för själva operationen. skulle gärna vilja att någon berättar , det kommer att ske under lokalbedövning.
    Hälsn. 41:an

• Mamma till 2

Hej 41:an !
    Ska själv opereras om 13 dagar så jag kan inte berätta om operationen (än)tyvärr, men här finns ju massor med tjejer som säker kan

Men ska du verkligen göra det med bara lokalbedövning ? Hur fungerar det ? Det är ju trots allt ingen liten operation. Jag har visserligen gjort 2 k-snitt vaken, men det är ju inte alls samma sak. Berätta gärna, för jag är så nyfiken.

Lycka till !

• algit

Hej 41.an
    Jag tror att de allra flesta operationer görs under narkos.
    Varför ska du inte sövas?
    Så det kan inte jag berätta nåt om ,själva operationen alltså.
    Men när jag vaknade kändes det som någon satt på mitt bröst ,hade svårt att andas.
    kunde inte använda mina armar (har inplantaten under muskeln o snitt i armhålan).
    Men det blev bättre tills nästa dag .Jag sov över och fick mycket smärtlindring rakt in i kanylen de hade satt när jag sövdes.
    Ska du åka hem samma dag?
    Sen var problemet mest att det var svårt att röra sig för att armarna fungerade inte ,hade svårt att ta mig ur sängen ,fick ont i ryggen för att jag kunde bara ligga på rygg.
    Klart att jag hade ont mest de första tre dagarna men ät tabletterna du får så är det ok tyckte jag allafall.
    sen blir det sakta bättre efter en vecka rätt ok.
    Nu efter en månad mår jag hur bra som helst.

• blåsippa

41:-an jag har aldrig hört talas om att någon gjort bröst op i lokalbedövning utan det har alltid skett i narkos.

Endast om man därefter drabbats av kapselbildnig el liknande kan det ibland ske i lokalbedövning.

Så är du säker på att det ska ske i lokalbedövning?

• Mamma till 2

En fråga !
    När ni var och pratade och provade ut implantat, hade ni med er en riktig behå eller en sportbehå ? Jag tänkte ta en sportbehå, men börjar fundera på om implantatet kommer sitta lika bra i en sportbehå som en vanlig.

• loppalina

Hej mamma till 2!

Jag hade med mig en amningsbh. Det blir lätt konstigt att prova implantat med byglar i bh:n.

41:an menar du att du skall opereras under lokalbedövning :o Jag har aldrig hört talas om det tidigare!

Men efter min op mådde jag ganska pissigt men erbjöd mig (konstigt nog) att byta säng själv mm. Tänk vad konstig man blir efter att ha varit sövd :)

Efter ett par timmar hade jag jätteont hade jättesvårt att sätta mig upp, jobbigt att kissa :( Ville helst bara sova bort dem första timmarna men kunde ju inte låta bli att snegla ner på mina nya bröst :)

Jag låg kvar på sjukhuset så det var ju bara att ringa efter mer smärtstillande och om man var hungrig :) Snacka om att man blev uppassad :D

Jag åt receptbelagd medicin i 5 dagar och åt sedan vanlig panodil.

Ja ont vill jag lova att det gör men jag tycker absolut att det var värt det :D

• algit

Mamma till 2: När jag var på konsultation så hade han bh där i olika storlekar.
    Det var ju oxå på citadell även om det var i Malmö
    Har aldrig träffat en man som var så kunnig på bh torlekar hahaha.
    Men om du har en bh som du vill fylla ut så ta med den.

Det finns en läkare i Malmö som opererar med lokalbedövning ,det blir billigare då.
    Han har varit på tv sliskig som .......
    Menar inte att han är det i örebro för det. Det har jag ju ingen aning om men det är en kostnadsfråga,behövs ingen narkosläkare då.

• Kexet

Åh...
    Nu har jag äntligen bokat en konsultationstid (Victoriakliniken)! Yeay! :)

Efter år av hemska komplex och efter att ha extraknäckt varje ledig dag i över ett halvår för att kunna göra det här, kommer det snart att bli av. Det är sagolikt och ofattbart. Jag svävar på små moln. :)

• Mamma till 2

Visst ska man betala när man är på konsulation ? Har hört ett par säga att konsulations tiden är gratis.

Svar på tråden Bröstförstoring