Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Mamma till 2: Min konsultation kostar 300 kr, så det brukar nog inte röra sig om några jättesummor.
Mamma till 2:Jag betalade 300 på citadell ,du skulle väl dit med.
Hej!
Jag betalade oxå för min konsultation. Kommer inte ihåg exakt pris men tror det var 300-400 kr.
Ingen här som har gjort bukplastik?
För några år sedan talade man en del om macrolane, ett slags gel som skulle injiceras i brösten. Som jag minns det skedde tester av detta på Victoriakliniken, och det skulle komma ut på marknaden kanske förra året eller i år. Någon av er som hört något om detta?
Hej hej!
En liten fråga:
Blev opererad för en månad sedan och har legat på rygg sedan dess. Eftersom jag har problem med ryggen så har jag tyvärr ännu mer problem just nu :) sjukskriven pga ryggen :(
När började ni ligga på sidan? Försökte göra det i natt men det kändes som om implantaten skulle flyta till midjan :) kanske inte så allvarligt men det kändes konstigt.
Algit !
Kan ju inte vänta att få svar på alla mina frågot tills på torsdag . Så jag frågar dig istället
Vad har dom för garanti på citadell ? Någon försäkring man ska köpa till ? eller någon garanti ?
Hoppas att du orkar svara.
KickanF !!!!!!!!!!!!!!
Lycka till i morgon. Du får skriva och berätta hur det har gått.
Kram
Hej mammaa till 2
Jag är lite osäker där men jag tror att hände det något inom en viss tid så fixade de allt.
och implantaten har någon slags garanti länge då betalar man bara för operationen.
Jag kommer inte ihåg detaljer men jag tyckte det lät ok när jag var där.
nu tänker jag skulle jag inte fått nåt papper på det???
Det får jag kanske på sista återbesöket.
Jag vet oxå att någon här hade ringt o kollat hos dom och försäkring var onödig för de hade någon slags garanti.
Undrar om det inte står på deras hemsida.
Stackars Filippa jag kunde sova på sidan efter 10 dagar,hade ont i ryggen innan dess.
Har du nåt på brösten ?jag sover med mitt elastiska band och har en kudde framför mej som jag "kramar" som stöd för annars känns det konstigt.Prova det eller en kudde under armen det tipsade de mej om på kliniken.Eller nåt stöd bakom ryggen.
Hoppas det funkar
hej igen
Sitter här och funderar ,kanske arbetsskada (arbetar inom skola) men de
kliniker alltså borde ha papper med all information man får när man är där ,som man kan läsa i lugn o ro.Man är såååå stressad på nåt sätt när man är där oavsett om det är konsultation , operation eller återbesök så man glömmer att fråga o man kommer bara ihåg hälften av vad läkaren säger.
Tänk så enkelt för dem o så mycket det skulle underlätta för oss.
Just nu undrar jag hur länge han sa att jag skulle ha mitt elastiska "spännband" på natten har ingen aning om vad han sa om det.
Ska bli kul att höra från er Kickan F o Mamma til 2 hur det var på konsultationen.
Lycka till!!!!!!!!!!!!!!
Det har du rätt i algit, att man skulle kunna få det viktigaste "svart på vitt". Som före o efter en förlossning då man får massor med broschyrer om allt, t ex får bra info om hur man ska sköta barnet efteråt, det är ju även här viktigt hur man ska sköta sina "new babies". Man har ju inte råd att göra om det i första taget. Imorgon ska jag dit. Får nog läsa mina frågor innantill , blir nervös, nackdelen med en manlig läkare.