• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • KickanF

Var på extra konsultation idag. Började inte så bra, jag fick vänta i 1½ timme i väntrummet. Fördelen var att efter en timme hade nervositeten övergått i irritation o jag nästan bombarderade läkaren med frågor. Fick också bra svar på alla. Bl a om ristestet stämmer. Och han sa om man tycker att 4 dl känns bra, så ska man minst ta 450 cc. Jag har hela tiden varit inne på att ta gelehallon, men nu när jag bestämt storlek så kommer nästa beslut: koksalt/silikon. Funderar på koksalt då det för mig snart är dags för mammografi (fyller 40 på fredag). Koksalt borde ju var mkt lättare att röntga igenom. Någon som känner till nåt om detta. ???
    Mamma till 2:
    jag hoppas du inte behöver vänta så länge som jag. Nu när det börjar närma sig med op så börjar jag också tänka på hur jag ska göra med min minsta tös som nu är 15 mån. Pratade med läkaren om när man kan börja lyfta henne o han sa efter 2 v. Men får ju klart ta det lugnt. Allt får väl ske på golvplan, blöjbyten, middagar, sömn... Nä, får sätta en pall så hon själv kan kravla sig upp i sängen. Problemet är ju när man ska till dagis. Om man så tar bilen, vagnen eller cykeln så är det ju lyft. Hrm, det får lösa sig den dagen ! Lycka till idag.

• KickanF

En fråga till: läkaren sa att jag ska ha bygel-BH efteråt. Tycker det låter konstigt eftersom jag ska ha ärren under brösten. Borde ju skava. När man läst i denna tråden o andra så verkar det ju som de flesta haft sport-BH. får väl gardera mig o köpa en av varje.
    Han sa också att gelehallon ger lite mjukare bröst jämfört med koksalt.

• SYL

Helt ny har. Far man fraga snabbt o enkelt tva fragor?!
    1. Varfor brostopererar ni er?
    2. Det verkar som de flesta som opererar sig gar det med rage, typ gar fran A-kupa till C-kupa. Varfor? Varfor inte bara oka lite? Ar det for att lakaren foreslar eller vill man sjalv att det ska "synas"?

• KickanF

Hej igen flickor. Fick detta på mailen idag, men eftersom jag inte har något planerat giftermål ännu så finns det kanske någon annan som är intresserad av att ta kontakt med nyhetsreportern:( har kollat upp att han är "äkta")

Hej!

Hittade din mejladress på ett forum på Bröllopstorget.

Blev lite nyfiken på varför det fanns en diskussion om bröstförstoringar på
    den sidan, är det så att det är populärt att fixa brösten till sitt bröllop?
    Har skrivit en del om plastikoperationer och skulle i sådana fall vara
    intresserad av att skriva om någon som vill operera brösten innan de gifter
    sig.

Hoppas på svar snart.

Med vänliga hälsningar,
    Tomas Kvarnkullen
    Nyhetsreporter, Aftonbladet.

---------------------------------------------
    T O M A S K V A R N K U L L E N
    Nyhetsreporter/Newsreporter
    Aftonbladet

Tfn: +46 (0)8-725 20 00
    Mob: +46 (0)706-460 470

• Mamma till 2

Kickan F !!
    Fick du vänta i 1 1/2 timme ?! Förstår du var irriterad Jag har fått en tid precis efter hans lunch så jag hoppas verkligen inte att han är SÅ sen då. Jaha, man ska lägga på lite i ristestet. . . är det för att det inte riktigt stämmer eller är det för man lägger det bakom bröstmusklen och lite försvinner ?

Ja, 2 veckor är ju inte så länge att vänta lyfta minstingen, om man nu kan redan då. Det är säkert väldigt individuellt. Usch ja, man lyfter ju hela dagarna mer eller mindre med så små barn. Hur ska detta gå. . . Ja, det måste helt enkelt gå !

Lycka till!

• Mamma till 2

Kickan F igen !!
    Varför ska du lägga snittet under bröstet ? Jag funderar också på det nämligen, men det verkar vara lite "ute". Var det han som rekommenderade det ?
    Verkar ju lite skumt att ha bygelbehå om man lägger snittet under bröstet. Det måste ju skava !! Jag ska höra med han idag om det.

• Swing

SYL
    Storlek väljer man i samråd med sin läkare utifrån egna önskemål och förutsättningar. Att vilja gå upp två kupstorlekar är verkligen inte med råge! När man ändå kostar på och gör ingreppet vill man ha ett par storlekar större. Många här är inga unga flickor. Vi har haft större bröst förut men fått mindre pga t.ex. barn/amning eller viktnedgång och vill i första hand inte pumpa upp oss enormt utan återställa och förbättra det vi en gång haft, plus ev. lite extra.

*Miranda*: Jag tror 375 ger dig c-kupa. Lycka till!

• lemon

Hej Mamma till 2 och Izadora!

Tack för era uppmuntrande svar! Det känns skönt att veta att fler känner som jag. Jag vet att denna op är rätt beslut, men ibland undrar man ju vad man håller på med! ÄR det idealen som gör att man vill operera sig? Nej, i mitt fall har jag velat det hela mitt liv, även innan jag fick barn, och innan alla dessa program som "Extreme makeover". Och nu har den tiden äntligen kommit...

Förstår ni att om två dygn ligger jag på oerationsbordet nersövd? På lör 7.30 ska jag vara där!

Izadora: Jag var jättenervös innan jag berättade för mamma.Hon har vetat i ett pat veckor nu då hon kommer ta hand om mina två barn. Trodde jag skulle få en utskällning. Men hon sa bara jaha, o så pratade vi om det. Hon undrar varför jag vill utsätta mig för smärtorna, men annars stöttar hon mig till 110%! Jag tror inte man ska döma sin mamma så hårt, hon är ju kvinna hon med! Och min svärmor berättade vi för i förra veckan, hon är äldre 63 år så trodde verkligen att du tycker hon jag är knäpp! Vet ni vad hon sa? Hade den möjligheten funnits när jag fick barn skulle jag oxå gjort det, sa hon! Kändes väldigt skönt att höra!

Sen är det sant om dom på jobbet. De som tycker jag gör fel, har naturligtvis stora tuttar!

KRam på er alla!

• SYL

aha.. ja att man vill snygga till efter barn o amning har jag full forstelse for!

• loppalina

Tjingeling tjejer!

Lemon lycka till på lördag! Håller tummarna för dig;)

Kickan F Jag har snitten under brösten!
    Tyckte det gjorde jätteont att ha bygelbh dem första månaderna:( Sedan förklarade han att ingreppet under bröstet var lättare än i armhålan, mer rörlighet med armarna och även för honom som kirurg.

Snitten blev ju ca 6-7 cm och ligger ju i bröstvecken så dem syns ju inte.

En fråga kickan F har du ringt o kollat upp honom eller kollat via nätet på aftonbladet? Verkar ju onekligen lite mysko att söka upp folk sådär:?

Ha en bra dag! här regnar det, fram med paraply o gummistövlar

Svar på tråden Bröstförstoring