• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • 41:an

Hejn igen!
    Mamma till 2: Precis så sa min läkare också ang. koksalt att jag var för tunn för att ta koksalt att det kunde vecka sig och att kanterna kunde synas och/eller kännas
    Hälsn. 41:an

• blåsippa

41:an !
    Vad får du betala för din op? Jag förstod på någon tidigare i tråden att det ska bli billigare om man gör det i lokalbedövning eftersom man då ej behöver ha narkosläkare o så.
    Vet du någon som gjort det i lokalbedövning?

(Själv betalade jag 30 000kr blev sövd o fick sova kvar på kliniken under natten.)

• KickanF

Hej igen. O tack för alla tips ang. hur man ska hantera sanningen på jobbet. I mitt fall så får det nog bli en vit lögn för jag har bara jobbat där lite mer än en månad o känner att jag inte känner någon där tillräckligt bra för att berätta varför jag ska vara sjukskriven. Till min högsta chef får jag ju säga det klart för det är ju hon som ska ha sjukintyget, men vi jobbar inte på samma "ställe" på kliniken.

• KickanF

Sen var det det där med koksalt eller "gelehallon". Har hela tiden varit inne på gelehallon, men nu när op-dagen börjar närma sig (9/5) så börjar jag fundera starkt på koksalt istället eftersom det borde vara mkt lättare att röntga igenom. Nån som känner till nåt om det ??? Man vet ju att det är svårare att upptäcka en tumör om man har silikon. Läkaren sa iochförsig att det är lättare att själv känna igenom brösten o upptäcka en knuta då implantatet ligger bakom bröstmuskeln. De väninnor jag känner som har koksalt har inte haft några problem med att några veck eller kanter skulle synas igenom.

• Mamma till 2

Igår efter min konsulation kom jag på vad vi hade glömt att prata om ! Om jag skulle ha runda eller anatomiska implantat + om det skulle vara låg eller hög profil.
    Jag provade bara runda och vill ha det, men jag funderar på om de anatomiska blir bättre när man har lite häng ?? Och det med låg och hög profil, är det något man "brukar" ta före det andra ? Visst har ni andra pratat om dessa sakerna ? Kanske måste ringa ?

KickanF !
    Jag frågade också om mammografi och knutor i bröstet. Han sa att koksalt var lättare att se igenom, men att dom var så vana på mammografin att dom bara gör lite saker annerlunda + att dom gör ett ultraljud. Det tyckte jag lät jätte bra. Han sa också det som han sa till dig att en kvinna med implantat har lättare att upptäcka knutor.

Han sa inget till mig om att det är svårare att hitta en tumör med silikon. Men han sa att man inte kan få cancer bakom implantatet om man sätter det bakom bröstmusklen.

Välj det som känns bäst för dig !

• algit

Mamma till 2
    När jag var på på konsultation så snackade han bara runda gele hallon jag fattade som att det var det som de använde mest .Han visade det med låg,mellam o hög profil.
    Anatomiska snackade han inte alls om.
    Jag menar jag var oxå på Citadell.
    Om man läser på deras hemsida verkar gelehallon vara deras grej.
    Allafall Cosmo som operade mej.

• Kexet

Hej!

Hur är man egentligen efter operationen? Går det att ta sig hem själv, eller behöver man någon som leder en?

• ISLA

Vet att jag har ställt frågan innan, men jag gör det ändå igen....är det någon här som har eller ska göra en bukplastik?

• Mamma till 2

Ringde och frågade om mina funderigar. Han sa att han använde sig nästan bara av dom runda (gelehallonen). De anatomiska var dessutom 15 000 kr dyrare. Frågade också om låg eller hög profil, men det sa han att han inte ens brukar nämna för patienten om man inte frågade. Han mätte sig till vilket som var bäst för en. Jag får mellanhög profil.

Lämnade också definitivt besked om att jag tog gele hallon och storlek 300 cc (fast jag berättade än en gång hur rädd jag var för att det skulle bli för stora). Han sa att han nästan vägrade lägga i mindre då han hade sett hur lycklig jag var över den jag provade igår. Han sa att det blir snarere lite mindre än den jag provade igår i slutändan. Jag tror det blir helt PERFEKT !!!! LÄÄÄÄÄÄÄNGTAR SÅÅÅÅÅÅÅ ;.)

Svar på tråden Bröstförstoring