Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej Gwenie!
Nej mina bröstvårtor är inte torra men känsliga för beröring särskilt den vänstra.
Ja visst är det jobbigt med folksamlingar man vill gå med armarna korsade över bröstet för att skydda sig.
Jag arbetar i en stor skola, jag ville smyga längs väggarna i korridorerna med armarna över brösten för att inte krocka med alla vilda barn de första 2 veckorna.
Algit:
Vad jag gör uppe på nätterna? Med två småbarn så har man fått lite sömnstörningar. Nu när de ofta sover hela nätterna så vaknar jag ändå "av gammal vana". Ja, också snarkar gubben, vilket ibland gör det omöligt att sova !
Också ligger man ju och funderar på stundande bröstförstoring, nu 20 dagar kvar bara. Koksalt eller Gelehallon eller Koksalt eller.....
Förresten ringde jag idag till Mammografin på Hbg:s lasarett för att kolla lite om huruvida det går bra att röntga igenom silikon. Enligt sekreteraren där så brukade de röntga "alla möjliga sorters implantat utan problem".
Verkar inte vara någon annan här som har funderingar på detta. Men medelåldern här är kanske inte 40 förstås. :P
Hej Kickan f
Trist för dej att du inte får sova men det är kanske lugnt o skönt på natten alldeles ensam .
Och visst snurrar de tusen tankar när det närmar sig.
Fast jag slapp att vela mellan silicon eller koksalt för jag bestämde mej för gelehallon medetsamma jag började fundera på operation.
jag gick på nån känsla där, det ena är nog inte bättre än det andra.
Men jag ville ha lite fastare bröst (efter alla år med slappa skinnpåsar)och läste att koksalt bröst kan bli lite "skvalpigare" än gelehallon.
Jo jag läste på flera ställen innan jag skulle operera mig att det gick
att röntga igenom.
Och jag är 44 år så det är ju intressant för mej.
Algit:
Det lutar åt gelehallon för mig med: Vill ju inte ha skvalpande hårda bröst med en synlig kant. Du har säkert skrivit det innan, men hur många gr har du ?
Hej!
Tycker att jag känner igen det där att skydda brösten men jag lovar att det går över ;)
Gwenie roligt att konserten var bra :b
Har oxå hört att alla implantat skall gå att röntga men jag får vänta ett tag till, jag är ju 28 år.
Min känsel i bröstvårtan var borta i tre fyra månader. Men högra var extra känslig vid beröring.
Hej Kickan F
Jag har 350.Jag hade 75 b innan nu 75 d
Algit o kickan F!!
Måste bara "försvara" koksalt lite!!
Mina bröst med koksalt är inte ett dugg skvalpiga utan känns som mina vanliga egna bröst , bara större.Känner inga kanter o brösten är mjuka o väldigt naturtrogna.vet flera med koksalt som inte heller känner av nåt skvalp eller så, så man kan undra om det inte bara är ett "elakt rykte"??!!
Eller finns någon med koksalt som har skvalpiga ,hårda bröst??
En kompis däremot med silkon känner sina kanter på implantatet o brösten är hårdare än mina...
KickanF:
Tror du att det är så hemskt med koksalt? "skvalpande hårda bröst med en synlig kant"? Plastikkirurgen jag har talat med säger att gelehallon är överskattat...men då jämför han iof med vanligt silikon. Själv överväger jag faktiskt koksalt, men jag vet inte. Finns det någon härinne, som har upplevt själv, eller varit i kontakt med någon vars bröstop. blivit misslyckad?
blåsippa: Vilken BH storlek hade du innan? Kanterna beror väl på det också va? Själv har jag en liten a. Är så rädd för kanter....