• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • blåsippa

Det är väldigt individuellt hur ont man har efter op. Jag sov kvar på kliniken natten efter op o det var jätte bra då var man ganska slut efter narkosen mådde dock ej illa var mest trött.

Smärtlindring fick jag i nålen i armen så det var helt ok. Morgonen efter åkte jag hem. Jag tog en värktablett av de jag fick utskrivna men fick jätte ont i magen så jag tog ingen efter den. Alltså efter 1 dygn så klarade jag mej utan smärtlindring o det gick jätte bra.

Ej ont när man var stilla , inte direkt ont vid rörelse men stelt o känndes som en rejäl träningsvärk.Så bara man var försiktig o inte gjorde häftiga rörelser gick det bra. Mest var det svårt just att röra armarna man fick ta det väldigt lungt de första dagarna.Kunde inte få ner ett te paket från en hylla då jag ej kunde få upp armarna o jag kunde inte klättra upp på en stol för att nå den heller. musklerna klarade inte det!!

Så visst är man handikappad i början men som sagt jag hade inte alls speciellt ont, behövde inte ens ta alvedon!

Så det är som sagt väldigt olika.

• blåsippa

Jag har snitten under brösten så jag tror inte man som regel har mer ont då!

• smilie

Hallå
    Nu har det gått två veckor efter operation och jag mår verkligen jätte bra! Brösten är mjuka och inte det minsta ömma. Ärren .har läkt jätte fint, kan inte låta bli att spegla mig.
    Tänk att man kan må så här bra, när jag var inne på tredje dagen efter operation så tänkte jag.
    - den här smärtan kommer aldrig att gå över.
    och sedan gick det med en jäkla fart , jag är så glad över mina nya bröst.
    Jag mådde förfärligt av citodon, rekommenderar att ta två 400 alvedon istället, det hjälper lika bra mot smärtan.
    Kram på er

• Mamma till 2

Tack för alla snälla ord. Även om det inte känns lika roligt/viktigt kommer jag självklart operera mig. Kanske blir det lite bättre innan den 26 (???).

Jag hämtade ut mina tabletter idag, citodon. Har ju inte hört så mycket positivt om dom. Det verkar också som de flesta har mått skit efter narkosen (kräkts). Smilie tyckte det var lika bra med 2 alvedon. Vad tycker ni andra ? Finns det inga dunder piller ??? Något som tar all smärta ?

• algit

Hej
    Alla har ju olika höga smärttrösklar så är det ju.
    Min läkare sa att unga tjejer som inte fått barn tycker i regel att det är värre en lite äldre som fått barn man kanske är mer härdad då ,vet inte om det ligger nåt i det.
    Smimlie: Är dina bröst riktigt mjuka som förr eller bara mjukare?
    För mina är inte alls så mjuka o det är 6 veckor sen.De är ju mycket mjukare än i början , men oxå olika dag för dag ibland känns det som det blir hårdare igen .Blir dina så med?

• algit

Hej mamma till 2
    Jag mådde inte illa av narkosen ett dugg det behöver inte vara så.
    Jag fick några tabletter små röda kommer inte ihåg namnet plus alvedon 500,som jag skulle ta tillsammans en av de röda o två alvedon, jättebra hjälpte o mådde inte illa alls.
    De fick jag med mej hem ,inte på recept o det var ju på samma klinik fast den andra läk.Eller hur?

• Izadora

Lemon;

Vad roligt att äntligen få höra något ifrån dig!!!:)

Vad skönt att du har ditt gjort! Lyllos dig!

Det lät ju inte så kul som du beskrev det! Att det gjorde så himla ont och att må så illa! Urrk! Antar att jag oxå får Citodon, undrar om man kan få nåt annat?

Hur lång tid stannade du på kliniken?

Får jag fråga vad du hade för storlek innan om 300 blev stort? Jag har tänkt ta 325 men funderar på att minska till 300...

Jag är 73 cm runt bröstkorgen och har A-kupa. Skulle få en full C med 325 men det kanske räcker med en vanlig C, har inte bestämt mig.

Vad jobbigt att tuttarna ska vara så himla inpackade i hela två veckor?! Jag skulle vilja se dom ganska så snart. Bara så man får en vink om hur vårtorna har hamnat och så...

Tänk om man tror att dom är skitsnygga under bandaget och sen när man får se dom så ser dom helt förjävliga ut?

Får du duscha då? Är brösten alltså helt inlindade?
    Jag trodde att man bara hade bandage över och under så att man ändå kunde se tuttsen därimellan?!

En fråga till alla som opererat sig;

Klarar man av att ta bussen hem själv några timmar efter op? Har man förbannat ont direkt efter eller kommer det efter ett tag?

Det kanske är en idiotisk fråga men jag undrar om det går, vore ju smidigt att slippa ordna hämtning.:)

• loppalina

Gomorron på er !

Algit: Kan det ha varit voltaren du fått?
    Mina bröst fortsatte att mjukna ca 6 månader efter operationen (låter som en gammal ost som håller på att förruttnas haha) Tyckte verkligen att jag först efter så lång tid kunde se slutresultatet på mina boobisar :D

Mamma till 2: Tiparol OD 150 mg är ett riktigt dundermedel!

Ja det där att om man fått barn så är man mer härdad vet jag inte om jag håller med om. Jag tyckte det var en helt annan smärta. Det känndes ungefär som mjölkstockning som inte ville gå över och en väldigt brännande känsla.

Jag var inte lindad utan var tillsagd att duscha precis som vanligt och torka tejpen med hårtork. Det är så himla olika på olika kliniker. Sedan hade jag självupplösande stygn, men skulle tillbaka efter 1 v för att byta tejp.

Izadora: Att ta mig hem själv hade inte jag viljat. Några timmar efter operationen var jag som mest trött så det hade inte jag orkat. Jag blev hämtad dagen efter så jag låg kvar över natten på kliniken.

Tjingeling på er!!

• algit

Nej ,inte voltaren det hade jag känt igen ska kolla min mamma fick de sista av mej för hon fick sån tandvärk.
    Ok då får man vänta på slutresultatet lite till.
    Men man vill ju alltid att allt ska gå så fort eller hur?
    Jag tror att läkaren menade att man var lite mer härdad eller kunde ta mer smärta när man är lite äldre o fått barn han sa så enligt hans erfarenhet jag vet inte.

Izadora :du kan inte ta bussen hem.Allt går men försök ordna att nån hämtar dej eller taxi (om det inte är långt) man är INTE kaxig jag lovar.

• blåsippa

När man har fått barn så har ju brösten oftast varit större de blir ju ofta det under graviditeten o sedan under amningen.Sedan blir ju brösten oftast lite hängigare o tommare efter man fått barn o amning.

Så att lägga in implantat när man fått barn gör ju ofta att man fått en del av själva uttänjningen av huden "gratis" alltså redan innan om ni förstår!

Ánnars så ska huden tänjas ut för hela implantatet!

Svar på tråden Bröstförstoring