• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • algit

Jengirl ! Det syns!!!! särskilt på träningen där jag varit i tajta träningstoppar helt platt till D cupa.
    Jag ser blickar, frågande ögon MEN INGEN säger något.
    På jobbet mindre för jag har innan haft typ gele bh.
    Och nu haft t-shirt + kofta eller munkjacka,då syns det inte så mycket.
    Och vem kommer ihåg hur jag såg ut förra sommaren?
    Men även i tajtare tröjor.Ingen har frågat.
    Man kan gå till sig själv,hade du gått fram o frågat någon: Har du förstorat brösten?
    Jag tror oxå att det har att göra med arbetsplatsen.
    Innan för 3 år sen jobbade jag på liten arbetsplats bara 7 kvinnor där hade det varit omöjligt att hemlighålla.
    Men nu är vi ett par hundra.
    Den jag arbetar närmast med vet.

Vad jag vill säga är att det är ditt beslut ,din kropp vad andra anser??!!!
    Jag har tänkt innan att skulle någon komma till mej med negativa åsikter hade jag sagt att jag vill inte lyssna har inte bett om din åsikt bryr mej inte om vad du anser.
    Men har inte behövts än så länge.(jo min mamma)
    De jag berättat för har bara tyckt att de varit spännande.
    Mitt gamla jobb träffade jag förra fredagen fick visa dem ,alla nyfikna ville känna alla sa ååhh såna vill jag oxå ha.HAHA
    Min lillasyster 23 (jag 44) har liknande erfarenheter INGEN fråga henne heller.
    Och hon har lagt in 430.

• algit

Mamma till 2:Jag tittade lite på tv men somnade mest man är rätt drogad.Skönt nog!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Jag hade med mej en bok men läste inte mycket svårt att hålla i den.
    Smsade lite läste dem sen hahahahahaha snacka om stavfel.

• Mamma till 2

Algit !
    Kan vara en fördel kanske att opereras lite senare på dagen. 14:00 ska jag vara där. Då är det nästan kväll när man är färdig och vaknat till. Vaknar man under natten med smärtor ? Så man måste få mer smärtstillande eller kunde du sova nästan hela natten ?

• ISLA

Mamma till 2: Har gjort det för längesen, men prövar igen.

• Izadora

Heej!

Uj vad nervös jag börjar bli! Imorgon är det bara två veckor kvar...hjääääälp!

Så sent som igår hade jag ju bestämt storlek 325, men tänk om det blir för stort?

Lemon;

Vad skulle du få för storlek med dina 300?
    Blir lite rädd när du säger att dina är så stora, men som du säger så är du nog väldigt svullen nu efter lyftet och allt.

Följde din sambo med till kliniken på morgonen och väntade där medan du opererades? Isåfall vill jag nog oxå ha med mig min sambo...

Ligger man i eget rum när man vaknar?

Är det nån viss tid man måste vara kvar där efteråt eller kan man åka hem så fort man vill?

Usch, jag är så himla nervös nu. Det går verkligen upp och ner...

Om jag bara vågade berätta för mamma...jag vet inte hur jag ska kläcka ur mig det. Alltså, jag tror ju inte mina föräldrar blir arga eller så, bara kanske att dom får en liten chock och inte förstår varför jag vill göra det...jag skäms lite för det är ju lite fåfängt och en aning dyrt ;)

Jaja, får ta mig i kragen snart och släppa bomben. Jag vill ju trots allt att dom ska veta.

• algit

Mamma till 2!
    Jag hade tid till kl.13 ,men sen hängde nåt upp sig där så jag operades inte förrän kl 17 vaknade vid 19 tror jag.
    Hungrig!!!!!!!!!!!!!! hade inte ätit på hela dagen.
    Sen slumrade jag till mycket , sov på natten fick massa smärtlindring in i kanyl.
    De frågar hela tiden om man vill ha mera smärtlindring.
    Lätt drogad alltså.
    Fick sömntableter om jag inte skulle kunna sova men använde aldrig dem.
    Vaknade kl 6 kunde inte sova mer.
    Och redan då var det stor skillnad på mot första smärtan.
    Och förbered dej på att när du vaknar så känns som en stor tyngd sitter på bröstet på dej.

• Sannavanna

Hejsan.
    Sitter hemma o ´kikar runt på olika sidor om bröstförstoringar.Har sedan 1 år tillbaka velat göra en förstoring. Är nu 19 (fyller 20 i september) och är inte alls nöjd med hur mina bröst ser ut i dagsläget, formen och storleken är inte jag. Men det finns ju en UPPSJÖ av kirurger samt olika inlägg. HUR i hela friden ska man lyckas bestämma sig????

• algit

Hej sannavanna
    Läs,läs ,läs och snacka med folk här tex. sen får du gå på känsla.
    Det ena är nog inte bättre än det andra.

• loppalina

Hej Sannavanna!
    ¨
    Tänk dig för många ggr och skaffa dig mycket info,allt för att du skall tycka att det är rätt för dig såklart!

Sen beror det ju på var du bor och hur många positiva intryck du får av olika människor om kirurger.

Så fråga på det du undrar om för här svarar vi på det mesta iaf ;)

Så gott vi kan.

Det finns ju så många olika ställen o kirurger så ta dig tid!

Kram o lycka till!

• loppalina

Hej svejs!

Kan ju berätta att trots att jag blev inskriven kl 9 så hade jag inga problem att sova på dagen. Kanske beror på att man har småbarn:? ? Jag hade med min mob och en bok, läste lite och sov jättemycket:)

Ringde hem på deras tele som dem hade kört in till mig så jag hade egen tele som man även kunde ringa till :)

Dem kom in me te o smörgåsar om man ville ha det o kom så fort man ringde efter dem.
    Dem kollade även att man kunde kissa och man fick hjälp så fort man ville, snacka om att bli uppassad:D

Kan bara säga positiva saker om vården medans jag låg inne ,många rosor till all personal. Som Algit sa man behandlades som en prinsessa ;)

Svar på tråden Bröstförstoring