• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Mamma till 2

Jengirl !

Jag opereras på Tisdag. Lite nervös börjar jag bli och frågorna bubblar upp hela tiden nu. Var det du som ska op den 3 maj ? på akademikliniken (heter den så?)

• algit

Hej mamma till 2
    Jag fick eget rum jättefint med tv, men vet inte om det var tur eller standard. Ingen tel, ta med mobilen.
    Haha skrattar för de jag pratade med sa att jag lät såååååå drogad när jag ringde dem, och jag tyckte att jag var fullständigt klar.Oxå mycket svårt att trycka på knapparna.
    När var det dags för dej nästa vecka eller?

• Mamma till 2

Algit !

Jag trodde man fick låna telefon där (som på BB *s*). Tur att jag frågade, då blir det till att ladda telefonen. Ha, ha lite groggy får man räkna med att vara då. Jag har en bekant som bara pratade engelska en hel halvtimme efter hon vaknat. Men DET hoppas jag är extremt

• algit

Jengirl;
    Ingen har sagt något till mej
    inte ens min svägerska som jag tränar sidan om flera ggr i veckan.
    Ingen på jobbet.
    Det är min erfarenhet ingen frågar nåt,
    om de sen pratar bakom ryggen vet jag ej.
    Men jag anser att det är INTE min skyldighet att berätta för omvärlden att jag bröstopererat mej,varför skulle jag?
    Vill de veta får de fråga så ska jag svara.
    Min svärmor satt härom dagen och berättade om nått tv program där de pratat om misslyckade plastikoperationer (har inget sagt till henne)
    o visst var det hemskt att folk bla bla....... vad skulle jag säga? Just det inget , min kropp min ensak.
    Det är man själv som märker förändringen andra ser inte det jag lovar.
    tänk inte på det.

• Jengirl

Men syns det på dig att du har faktiskt större tuttar nu än förut?

• algit

mamma till 2
    Ett tips är att lägga de sakerna du vill ha nära dej NÄRA DEJ ( man får en säng med ett bord till med lådor i)redan innan op. för sen kan du inte nå långt med armarna.
    Efter min op. så kliade det i pannan jag fick be systern att ta upp min hand så jag kunde klia typ så är det.
    Men alla där är sååååååå gulliga o hjälpsamma man blir behandlad som en prinsessa.
    Du behöver INTE vara orolig.

• Mamma till 2

Algit !
    Det låter ju jätte bra ! Ska komma ihåg att lägga sakerna NÄRA mig. Då kan man säkert skippa att ta med en tidning att läsa, då du inte kunde få upp handen att klia pannan.

• ISLA

Är det verkligen ingen här som har gjort/ska göra en bukplastik också? Det var en tjej, Lindalin (eller nått) som hade gjort den op. också, men hon försvann (?) igen. Känns som man verkligen vill prata med någon som både gjort två op. samtidigt, samt någon som gjort bukplastik. Har ju hört alla era historier som har gjort bröstförstoring + vänner som har gjort det, men den andra op. då? Känns rätt oroligt måste jag medge.

• Mamma till 2

Tyvärr ISLA, men kan du inte försöka öppna en ny tråd med bukplastik ? Kanske någon annan än de som hänger här inne har gjort eller känner någon som gjort det. Ett litet tips bara.

Lycka till !

Svar på tråden Bröstförstoring