Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Izadora !
Jag är 74 cm runt bröstkorgen (om man mäter runt/ över brösten) Jag ska lägga i 300 cc gelehallon och min läkare säger att jag får en full B kupa eller liten c. Jag har A kupa nu. Ska du lägga in silikon eller koksalt ? Blir rädd när du skriver att du får en full c kupa på 325. Jag vill max ha en liten c. Men det måste ju vara massor med saker som spelar in hur mycket man behöver lägga in för en viss storlek.
Man får lita på att läkaren har full koll på det
Mamma till 2:
Jag är 73 cm runtom under brösten. Blev oxå snopen att 325 skulle bli en full C. Jag som var inne på att ta 375 ett tag! Huga! Full C är max vad jag vill ha.
Du har väl testat med ristestet? Känns det bra med riset så blir ju slutresultatet iallafall inte större än det.
Algit, Loppalina; Aha, kanske bäst att ordna med skjuts då ;) Jag antar att man är lite seg efter op. Jag ska ju ta mig hem samma dag dessutom.
Hej!
Idag mår jag betydligt bättre! Orkade tom gå en väldigt liten promenad med min son, samt klippa mig hos frissan! Enorm skillnad idag mot igår. Och svullnaden har börjat gå ner, inte lika spänt längre!
Izadora, sak försöka svara på dina frågor.
Försök ha nån hos dig när du vaknar efter op, och skjuts hem. Det var en väldig trygghet att ha min sambo med. Man kan behöva hjälp att gå på toa tom, jag kunde inte dra ner byxorna själv första två dagarna. Jag hade ont direkt när jag vaknade.
Jag vaknade ca 9.00 - 9.30. 13.00 tror jag vi åkte hem. Det gick ganska bra, hade mycket smärtstillande kvar i kroppen då, från kliniken.
JAg hade liten a-kupa innan. Lade i 300 cl. Nu är de väldigt stora, men de kommer bli mindre för nu är de svullna oxå. Är 80 runt.
Jag fick en tid efter en vecka, som idag, men det blev så sent o vi har långt att åka. Du får säkert en tid efter en vecka. Jag är lindad på framsidan med nån superklister i kanterna. så jag är fri på ryggen. Men jag ser buppisarna uppifrån , o det jag ser ser bra ut!
Jag har ju gjort ett lyft oxå, är väl därför jag är lindad oxå.
Det går nog bra ska du se! Men jag ser framemot att se dom!
KRam!
Hej mamma till 2 o Izadora
Det beror ju på hur mycket bröst man har innan oxå.
Som jag ,hade hade innan 75 b eller 70 c .
Men det var ju mest" tomt skinn" Efter 350 har jag 75 d eller köpte härom dan 70 dd.Passar mej bättre med 70, 75 är lite stort runt om.Men svårt att hitta inser jag nu.Låter stort men är lagom på mej.
Jag var inne på 400 är glad att jag inte tog det.
Jag gjorde förstoring mer för mina bröst var så tomma.Läkaren sa att du måste lägga in 350 för att fylla ut brösten.
Så om ni har 70-75 a o tar 300 -325 borde det ju bli typ liten c.Eller?
Och Izadora ska du hem samma dag är det en order att skaffa skjuts .Jag kunde knappt gå på toa själv efter.
Var ska du opereras?
Skönt att höra att det finns nån ände på detta! Att sova halvsittande alltså. Det tär på ryggen o nacken kan jag säga. Men tro det ellr ej, man sover. Trots att man har ont, för man är så himla trött hela tiden. När jag tog citodon blev jag trött av dom, och jag har sovit på dagarna ända tills idag. Nu håller jag mig vaken o kan gå längre sträckor!
Citodon hjälper mot smärtan, de är inte helt värdelösa. De tar bort värsta toppen av smärtan, men jag mådde illa i stället. För mig funkade det lika bra med Ipren. Har haft väldigt ont, så jag går på piller fortfarande. IDag har jag tagit mindre, men annars var 6:e timme.
Usch, jag säger som du algit eller smilie tror jag det var: På 3:e dagen tror man att man ska ha så ont jämt, men sen vänder det! Nu är det 6 dgr sen för mig. Skönt att höra att det är väldigt mkt bättre efter bara två veckor!
Jag har även gjort ett lyft. Har snitten från under bröstet upp till vårtgården, samt runt vårtgården då denna är flyttad. Inte konstigt att man har ont kanske?? Jag slapp ärret under bröstet, skönt!
Har ni tappat känseln? Just nu känner jag bara man petar utanpå en tjock tröja! De är jättekänsliga!
KRam på er! Skönt att ni finns när man vill svamla lite!
Hej lemon
Skönt att du mår lite bättre .Nej det är inte konstigt att du har så ont om du gjort lyft med,det är väl en lite större operation att göra.
Jag har inte tappat nån känsel tvärtom skulle jag säga.
Jag hittade en bra ställning i en soffa vilade där på dagarna för att inte ligga i samma ställning hela tiden.
Ja visst är det skönt att man kan snacka här.
Fick grymt ont i ryggen av det (har en knasig rygg).
Det o att inte kunna använda armarna tyckte jag var värst , smärtan klarade jag med piller, åt hela tiden o jag hade tur att inte må illa.
Hej Lemon !
Japp jag tappade känseln, men den kom tillbaka först i bröstvårtan på vänster o sedan under bröstvårtan på höger bröst. Hade känsel på höger bröstvårta hela tiden. Men det kan ju dröja länge tills känseln kommer tillbaka. Känner fortfarande inget under vänster bröst men det kommer väl :?
Visst är det en speciell upplevelse att vara nyfriserad o nytuttad :D Kommer fortfarande ihåg känslan!
Kram
Jaha så var det min tur om en vecka..
Jag tycker den här tråden är såå bra, för man har inte någon att prata med det här om. jag har ingen aning om vad jag ska säga på jobbet, har tagit sem och har ej sagt varför. har nästan bara 40-talister på jobbet och dom är inte såå förtjusta i sånt här har man hört när man har diskuterat saken..
Ni som opererat er på Citadell !!!!
Får man ett eget rum efteråt ? Eller måste man dela med någon annan ?
Räknar med att man får in en telefon ? Eller ska man ta med sig mobilen ?
Mamma till 2
När ska du operera dig?