• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Swing

Gjorde nyligen en liten reflexion angående koksalt resp. anatomiska geléhallon. Träffade två väldigt tunna, smala tjejer med koksaltimplantat kring 300ml. Ingen överdriven storlek alltså. Men: det syntes verkligen att dom var opererade när dom var bh-lösa med tajt t-shirt på sig. Dom var som sagt väldigt smala och kan inte ha haft mer än knappt 70 i bh-omkrets.

Jag är längre och mer normalt byggd 169/64 med 75D & 360g anatomiska geléhallon. Mina bröst ser faktiskt väldigt naturliga ut. Är inte så runda och bollformade (ovanför bröstvårtorna) som koksalten. Ibland tycker jag t.o.m. att mina ser "för naturliga ut" ut. Knäppt, va? (Min man tycker för övrigt att mina är mycket snyggare).

• ISLA

Ni som har valt 300 -375, vad har/hade ni innan?

• Mamma till 2

Swing !
    Precis så har jag uppfattat det också. Att koksalt ger (oftast) runda bollar som bröst. Så sa faktist min läkare på konsulationen också. Undrar varför dom blir så runda ? Dom ser ibland helt påklistrade ut. MEN jag har sett på före/ efter bilderna flera tjejer med koksalt som har haft jätte fina bröst och inte alls så runda fast det har varit koksalt.

Tänk om man kunde få en liten tjuvkik innan operationen så man VET vad resultatet blir innan. Vad man kan förvänta sig liksom. Jag är rädd att jag har för höga förhoppningar. Jag vill ha skitsnygga bröst !!! Inte några halvperfekta.

HjÄLP ! Imorgon vet jag ju hur resultatet blev. Blir det mina drömbröst tro ?

• Mamma till 2

ISLA !
    Jag har en full A kupa nu. Jag ska lägga in 300 cc gelehallon. Min läkare har lovat att resultatet ska bli en full B eller liten C (vill inte ha större till min kropp) Skulle jag tagit koksalt hade det räckt med 250 cc sa han.

• ISLA

Mamma till 2 :jag menar måttet, verkar inte som om någon här pratar om vad ni har för mått innan. Är det bara min läkare som har tagit mått på hur stora man har innan?

Ca 200 har jag nu, och jag velar väldigt mycket på hur mycket jag ska välja. 375 provade jag när jag var där, men jag tror det blir för mycket. Det blir ju 575 sammanlagt(!).
    Ska dit på torsdag igen, så jag får la se om jag kan bestämma mig då.

• Nightingale

Jag hade inte ens A-kupa till mina 175cm, lade in 300 och är jättenöjd, fick C-kupa och det passar in jättebra till mina propotioner!

• Mamma till 2

ISLA !
    Nää, det måttet nämde han inte för mig. Kunde ju vara kul. Men jag har ganska hängiga bröst, helt tomma. Var ett gränsfall på att behöva göra ett lyft samtidigt, men jag avvaktar.

• Swing

Mina bröst ökade från full B till full D med 360g geléhallon. Det sägs att en kupstorlek motsvarar 180g/ml/cc (men beror ju också på hur man ser ut innan i kropp och bröst). Alltså borde mina bröst vara dubbelt så stora nu och varje tutte skulle då innehålla 720. Låter jättemycket, för dom ser verkligen inte stora ut. Men så är det, det ser inte alls så stort ut som det låter!

• *Miranda*

Operation om två dagar, jag är jätte nervös för komplikationer...

Onsdag är dagen med stort D....

Återkommer när jag är "färdig"....

*ler lycklig*

• Jengirl

Hello Alla.

Jag kanske har en konstig fråga men tror ni att det spelar någon roll om man har mens när man opereras? Tänkte på blödningsrisken. Usch vad det ploppar upp alla möjliga frågor nu när det bara är en vecka kvar..

Svar på tråden Bröstförstoring