Bröstförstoring
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej!
Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!
Hej alla!
Har varit en tyst läsare tills nu, men nu vill jag också vara med...:)
*Miranda*, jag ska också operera mig på onsdag, supernervös. Var ska du operera dig någonstans? Jag ska operera mig på Victoriakliniken.
Jag har inte ens bestämt storlek än, ena dagen vill jag ha 270-310 (behöver olika storlekar på implantaten), andra dagen 310-350. Idag är det de större som gäller....Men det känns lite jobbigt att inte ha bestämt sig än, vill ju att beslutet ska fattas på väl grund...
Jag är också jätteorolig för komplikationer, undrar lite om inkapsling...är det så att det är störst risk för det det första året, men det kan ske senare också?
Usch, vad mycket fjärilar jag har i magen...
Vill också säga att jag uppskattar alla som skriver här, det har verkligen hjälp mig att sitta och läsa era funderingar och råd, jag har blivit beroende av att gå in och läsa här med jämna mellanrum...
Izadora!
Jag skulle få medel-stor C med 300 cl.
Min sambo väntade när jag opererades, fick vänta ca 1,5-2 timmar, gick rätt fort. Man vaknar inte upp i eget rum, utan det är flera som ligger i samma. Det är inte så stort. Sköterskor går runt till oss hela tiden o hller koll o min sambo satt med mig när jag vaknat. Jag tyckte det kändes skönt att höra folk prata och att det inte vár helt tyst. De är jätterara o tar verkligen hand om en!
Du känner när du kan åka. Jag väntade ca 4 timmar, sov mest hela den tiden. Men sen ville jag hem. Det är skönt att va kvar o få smärtstillande i kanylen, det är bara o hojta så fyller de på! Man blir ju trött av det o sover mkt, det är skönt att slippa vara vaken första timmarna.
Kram!
Jengirl:
Jag fick ganska rejäl mens på operationsdagen. Hade plustamponger lätt åtkomliga och när jag blev hämtad till operationsrummet ursäktade jag mig att jag måste bara smita in och kissa. Bytte till ny.
Mådde rätt bra efter operationen och hade bara en liten kasse med det nödvändigaste bredvid sängen. Tog upp en tampong och gick och bytte. Ingen märkte nåt och jag tror inte det är farligt att ha mens under en sån operation.
swing: Hur menar du att det syntes på tjejerna att de var opererade?
Hej ISLA!
Min läkare tog de måtten du snackar om,men jag och siffror ,jag kommer inte ihåg.
Kändes inte viktigt då.
Det är så mycket mera man vet nu som jag skulle velat veta när jag var där.
Men hade innan 75 b eller 70 c har lagt in 350 gelehallon nu 75d eller 70 dd.
Så det stämmer nog som swing skrev.
Ser heller inte för stort ut till mej.
Men stor betydelse hur bred bröstkorg man har.
Swing.
Tack för svaret. Jag ska min nu i dagarna så jag tänkte på att om man har blödit i några dar, och sen opereras och kanske blöder då också och förlorar mycket blod så att säga just den veckan. Men blöder man mycket när man opereras??
*Hanna*: Brösten putade ut som bollar med onaturlig, rund projektion upptill på väldigt tunna, smala tjejer. Då har man ju oftast små bröst också.
Jag är mer i normalstorlek, 36/38 med något hull och på oss kan ju brösten variera mer, allt från små till större. Hoppas du förstår hur jag menar.
Jengirl: Man förlorar inte alls så mycket blod som man tror vid mens. Det bara ser ut så. Har aldrig hört nåt om att man skulle blöda särskilt mycket vid bröstoperationer. Ring kliniken om du är osäker.
jag måste bara säga att koksalt på smala tunna tjejer måste inte alls se ut som bollar!!!
jag är jätte smal o har 275 koksalt o mina bröst ser ut som de jag hade innan bara större. Implantatet sitter ju bakom bröstmuskeln så det första man ser är ju ens eget bröst!Mina har helt naturlig form.
Man kan ju undra om tjejerna swing talar om har implantatet utanpå sitt eget bröst? Då kan det se mkt konstigt ut ibland(inte alltid) med både koksalt o silikon.
Men min dr sa att tog jag större fanns risken att man kanske kunde känna implantatet från sidan eftersonm botten i implantatet då blev större. Så det gäller att ha en bra dr o lita på det de säger!
En kompis har runda silikon o hennes ser däremot ut som två bollar!Nu har hon större implantat än mej så inte vet jag om det beror på det.
Heej! Tror ni att det är risk för "bollar" med runda geléhallon? Jag är ganska tunn och funderar på 325 el 300.
Är rädd att det ska se onaturligt ut. Vad tror ni?
Hej !! Man kan ju undra varför det blir "bollar"på en del.
Dålig kirurg? Jag vet inte.
När jag var på konsultation så pratade vi en del om det för jag ville inte ha det så.
Då tog han Victoria Beckham som exempel som dåligt utförd plastikop.Han menade att hur kan en kvinna med så mycket pengar operera sig så fult att kanterna
syns ,lyser operation.
Säkert för stora oxå till hennes tunna kropp.
Han sa oxå till mej att jag kan lägga in max 400 på dej o garantera ett snyggt resultat .Man ska nog lyssna på expertisen.
Izadora: jag är ganska tunn uptill har xs ,s ,72cm under brösten 350 gelehallon blev inga bollar på mej ser helt naturligt ut.
Möjligtvis som nån annan skrev för snyggt.