• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Jengirl

Marran05

Enligt Jonas på Ak så var det inte nödvändigt med en op efter en ytterligare graviditet. När jag var där på konsult. så var detta A och O för mig eftersom jag planerar att få fler barn. Jag sa att måste man göra om det efter en ny eventuell graviditet så kan jag lika gärna vänta med op, för då känns det bara onödigt att behöva göra det 2 ggr på så kort tid. Men han sa att det inte kommer att påverkas, samma sak med ammningen att det skulle vara helt ok. Men jag har ju lagt in framför bröstmuskeln så jag blir lite orolig för ammningen ändå.. Jag hoppas verkligen att det kommer funka sen... Jag kan ändå inte låta bli att vara lite stolt över att ha opererats där..Alla Specialutbildade kirurger finns ju där.. . Känner inte du samma sak?

• Marran05

Jengirl,

Jag känner absolut så plus att jag genom en vän känner mig kirurg och litar på honom till 110% och alla där är ledande inom plastikkirurgi, så vi är i väldigt goda händer! Jag har också hört att det inte ska vara några som helst problem vid amning, dock skulle jag vara orolig för att de förlorar sin form igen, men som sagt jag känner ingen som ammat med implantat och jag litar ju mer på deras info än min egen teori :)
    Kram Marran05

• Elektra03

Hur länge måste man vänta innan man får använda pushupbh och vanlig bygelbh??

Jag tyckte min läkare sa 3 veckor, kan det stämma??

• Jengirl

Marran05

Jo precis det är just det. Jag tror inte dom är ute efter stålar och kokar ihop något bara för att man ska göra en op.
    När jag har frågat Jonas då om saker som man undrar över "(som man har hört av andra) så lixom skakar han på huvudet och tycker att folk i allmänhet kanske inte är så pålästa när det gäller sånt här. Sen förklarar han med ett leende. Så jag litar på honom till 100%. När jag var hos honom första gången, så var man ju ganska så påläst om bröstop, /forskat i det i fem år typ innan jag bestämde mig ). Så blev han sååå glad när han förklarade saker och ting och JAG kontrade med förståelse och bra svar. Och han sa : Det finns inget BÄTTRE än en patient som har kunskap i det han/hon ska göra. Super nöjd är jag! Som sagt, den kliniken går bra, och jag ser ingen anledning i att dom skulle lura folk för att få pengar. Dom har nog så dom klarar sig

• Marran05

Jengirl,

En liten fråga till, hur kommer det sig att du valde att sätta implantatet framför bröstmuskeln? Brukar man inte rekommendera bakom för att det är lättare att se evt knölar och tumörer samt att det även är lättare att amma eftersom ens eget bröst med vävnader osv sitter framför plus att min kirurg sa att det ser mest "naturligt" ut om ens eget bröst ligger framför!?! Men jag kan ju inget om sånt här jag gör bara som jag blir tillsagd :) :)
    //Marran05

• Jengirl

Elektra03

Vad har du för inlägg? du får fråga din läkare vad som gäller för dig, för det är ju så olika

• Marran05

Jengirl,
    Jo jag vet detta var ju inget man sprang och gjorde från en dag till en annan precis
    Kram Marran05

• Jengirl

Marran05

Hihi! Jag förstår din frågan. Första gången jag var på konsultation så sa Jonas att det skulle bli BAKOM bröstmuskeln. Bra tyckte jag då. Sen på Operationsdagen när han kom in på rummet och skulle ta kort så ändrade han sig. Jag vet inte varför men han tyckte att jag hade för mycket häng än sist jag träffade honom. Jag hade nog gått ner ett par kg eller så, ja är mycket SMAL i övrigt!! Så när jag går ner i vikt så försvinner typ allt, dessutom när jag var hos honom första gången så hade jag mens och då är ju brösten mer svullna å så. Men så var inte fallet på op-dagen. Då hade typ noll i bröst och mycket nertill så att säga.. Jag är dock orolig om man nu skulle få cancer eller nåt, men han har lagt bakom mjölkkörteln, så ammningen ska funka som vanligt,

• Elektra03

Jengirl!

Jag har "gelehallon", gjorde dom för snart tre veckor sedan...

• Jengirl

Marran05

Jag fick inte välja själv helt enkelt hur det skulle ligga

Svar på tråden Bröstförstoring