• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Marran05

Hej Jengirl,

Kan du inte ha en bh med alterneckband? som inte är bygel el pushup? Det skulle jag ha om jag vore dig, så kan du ju ändå ha klänningen :)

Låter mysigt med Grekland ...lite avis, men å andra sidan var jag på Bali för ca 2 månader sedan :) underbart :)

Ha en bra kväll
    //Marran05

• Jengirl

Marran05

Hej! . jag vi har ju blivit opererade på samma klinik. Vad fick du för striktelser?? ang behå å så..

• Marran05

Jengirl

Till mig sa de att man inte bör använda bygel-bh för det kan skada implantatet under bröstet, så eftersom de flesta bh´s är MED bygel, så brukar jag ta bort dem. :)

Annars tror jag om jag kommer ihåg rätt att man skulle ha sport-bh dag och natt i tre veckor och sedan se till att man har ordentligt stöd dagtid i form av en skön och bra bh, som ger bra stöd för bysten.

//Marran05

• Jengirl

Marran05

jag har också fått dygnet runt i tre veckor, sen på dagarna ytterligare en tid efter det. Aha!! , jag har ju funderat på att man borde ju kunna ta bort bygeln på behån, så är det ju helt plötsligt en behå utan bygel!! eller hur?? Jag har nåra för stora bikinis hemma sen förr i tiden (innan jag fick barn) som är alterneck som man borde kunna använda för en kväll om man tar bort bygeln, eller hur??

• loppalina

Hej Jengirl!

Kan du inte ha en halterneckbh utan bygel? Så slipper du gå utan. Eftersom att du har anatomiska implantat så kanske det är extra viktigt att ha något stöd.

Ha det så skönt i Grekland 8)

• Marran05

Jengirl,

Jaaa :) fniss ungefär det jag sa till dig innan :) Det är rätt lätt att ta bort byglarna, bara att sprätta lite i hörnet och lirka ut dem :) Lycka till och ha det så kul på festen!
    Bor du i Sthlm? Hur många barn har du? Kanske har frågat tidigare men glömt svaret ;)
    //Marran05

• Jengirl

loppalina

Jo jag får pilla ut byglarna på mina gamla halternecks bikinis..
    Ja det är ju så, verkar vara viktigt det här med anatomiska.. Så dom inte vrider sig. Men min läkare har sagt att möjligheten för att det ska hända är nästan obefintlig, utan dom med risk är dom som har tagit ut sin implantat och lagt in det igen. Han menar på att första gången skapar man ju en ficka där implantatet ska ligga.. sen löds det fast i vävnaderna. Men man är ju skraj ändå.. men en fast behå utan bygel borde ju funka för en kväll.. jag är ju utan sportbehån nu tex..

• Jengirl

Marran05

Nej jag bor inte i sthlm, men känner några där så det händer ju att man tar en tripp dit ibland. Jag bor i Västerås. Nääärra dig.. . Det har hänt att man gått ut på krogen i sthlm och sen tagit sista tåget hem. Men det var förr i tiden .

Jag har en son som är 6 år, själv är jag 28. Du då? Barn? hur gammal är du?

• Jengirl

Marran05

Eller första tåget hem på morgonen kanske stämmer bättre

• Marran05

Jengirl,
    Jag är 31 och bor i Sthlm och har två barn en tjej som är 7 och en kille som är 5år.
    Planerar du att skaffa fler barn? Vad har de i så fall sagt om amning, är det möjligt och hur ser brösten ut efteråt? Kommer man behvöva fylla ut dem med ännu mer då? //Marran05

Svar på tråden Bröstförstoring