• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • KickanF

En fråga:
    Var ju o tog bort kirurgtejpen idag 2½ v efter operationen. Stygnen behöver inte tas, är såna som löser upp sig själv. Ska inte ha någon tejp alls nu?!. Ha bygelBH i 2 v. o sen gå "BH-lös" i sommar. Har ni också varit "tejp-lösa" redan efter 2½ v. KÄnns lite oskyddat. Har tvättat lite med Klorhexidin o funderar på att sätta på kirurgtejp ändå för att skydda ärren ett tag till. Hur har ni gjort ?

• ISLA

KickanF
    Jag ska ha tejpen på i minst 1 månad har min läkare sagt, för att ärren ska bli så fina som möjligt.

• Swing

Jag tejpade ärren under mina bröst i 8 månader för att få fina ärr. Vet många som gjort likadant.

• Jengirl

KickanF

Jag ska ha tejp i minst 6 mån efter op, för att man ska få så fina ärr som möjligt. Varför ska du inte ha någon tejp?

• KickanF

Ok, tack för svaren. Då kör jag med tejp ett tag till då. Känns rätt att ta de säkra före det osäkra. Går väl bra att tvätta med klorhexidin emellan tejpbytena. ?

• ISLA

Thi hi...nu är jag uppe i två nyinköpta bikinis, undrar var det ska sluta , kunde väl aldrig tro att det kunde vara så roligt att prova och köpa bikini!
    Är ni lika tokiga?

• algit

Hej!
    Nu har jag tränat underbart FAN VAD JAG SAKNAT DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Är hög av känslan.
    Gick jättebra mesade bara på bröstmusklerna.
    Så nu är det som vanligt igen.

Köpa bikini och bh och linnen o t-shirts
    Ja ISLA :jag är lika galen kan inte sluta handla.Det är sååå kul när allt är sååå mycket snyggare.

• ISLA

algit

Vad avis jag blir...vill också kunna börja träna igen .

• algit

ISLA:Ja det tar väl längre tid innan du kan träna när du gjort "magen" med, fast å andra sidan får du ju en snygg mage.
    Jag är ju ett träningsfreak så för mej var detta lyckan.
    Men jag knäpp som jag är började jag att cykla på min träningscykel hemma efter 5 dagar.
    Började med step up o spinning efter 14 dagar.
    Och har kört med skivstång hemma .(utom bröstmuskler)
    Och idag 12 v.efter body pump (alltså styrketräning).
    Och allt detta har gått hur bra som helst.
    Det som har hindrat mej mest inför en operation var att inte kunna träna.
    Och min läkare sa att jag skulle lugna mej.(han förstod mej inte alls tyckte jag var hysterisk)
    Men jag har kört efter egen känsla och det har gått hur bra som helst,man känner medetsamma om man gör nåt som inte är bra.

• ISLA

Marran05
    Hej.
    Hur gick det på LPG behandlingen igår? Du måste förklara för mig riktigt varför du gör det, exakt vad gör den för skillnad? Det lilla jag hittat över nätet så står det bara att det rekomenderas till patienter som gjort fettsugning och att det motverkar celluiter.
    Hoppas allt är bra med dig annars .
    Själv känner jag mig nästan som vanligt nu, skönt. De är klart...om man tänker efter så....kanske inte riktigt, men det är i.a.f en enorm skillnad mot innan.
    Vet inte om du läste det innan, men nu är jag uppe i 2 nyinköpta bikini , så underbart att kunna ha vilken bikini som helst, både upptill och nertill !

Svar på tråden Bröstförstoring