• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • Marran05

Elektra03

Hej igen! :)
    I mitt fall var det i alla fall så att de bara klippte av ändarna, de drog inte i några trådar, det behövs inte för stygnen och tråden "försvinner" äts upp av kroppen. Så det är nog lätt att göra själv egentligen :)
    Kram lycka till!

/Marran05

• linslusen

Elektra03 :

460cc blev alleldes perfekt för lilla mig :)
    Jag fick inte heller blåmärken eller ngt annat efter op.n, vet många som har opererat sig på Victoria som inte har fått nå blåmärken!
    Aha... okej så du tar bort dom själv, det kommer o gå bra ska du se :)
    Mmm... efter 4veckor skulle ja ta bort dom, det är väl olika från person till person kanske??

Ska du använda bh nu?
    Det skulle jag göra efter en vecka utan bygel förstås :)

Ha en bra kväll du med :)

• Pernilla 25

sliQ:
    Jag ska op i Malmö på PKC.

• algit

hej
    Jag fick blåmärken svartlia runt om brösten och neråt har tom ett blekt kvar såg jag igår efter 11 v.
    Tänk så olika det är .
    Jag hade oxå tråd som de bara klippte av ändarna på.

Jengirl:Idag har det varit sommar här i skåne underbart att slippa frysa.
    Visst är det obehagligt att frysa så i brösten.Undrar varför man gör det?
    Någon som vet?
    Ska man göra det alltid?
    Jag som är så frusen av mej hatar att frysa.Jag tycker att det nästan gör ont i brösten när man fryser.

• ISLA

Hej alla!
    Här är en till som undrar om det alltid ska vara så med brösten att man ryser till i dem lite då och då. Kan det vara så att implantaten är extra känsliga för kyla, eller vad? Lustigt känns det i.a.f

Har inte haft några blåmärken alls på brösten, kan det bero på hur och varifrån de lägger in implantaten kanske? Jag gjorde ett lyft också, så jag hade förmodligen en större "öppning" och därmed lättare för läkaren att lägga in implantaten...förmodar jag.

• Marran05

Hej alla som fryser om brösten!
    Jag la in gelehallonimplantat för ett år sedan och är man kall någonstanns på kroppen så är det om brösten! Eftersom man har ett främmande ämne i kroppen som inte tar upp värmen lika bra som kroppen själv, så de är extra känsliga för kyla. Sedan har det ju med alla nervtrådar och ny bröstvävnad som ska byggas upp runt impl. att göra vilket ni känner som rysningar och ibland ryckningar. Det är helt normalt! Däremot sa min läkare att min inte bör anv. BH med bygel under första året pga att det kan skada och skava på implantatet under bröstet. Men jag vet inte alla säger ju så olika.
    Tjing pling //Marran05

• ISLA

Hej Marran05! Vad bra att du var här , hade ju en fråga till dig.
    Jag tog bort tejpen på magen för första gången själv idag. På sidorna såg man knappt att där var någo ärr , men i mitten var det lite kladdigt, vad tror du om det? Är du också lite "kladdig" i dina sår?

• sliQ

hej tjejer! rack för tips inför operationen!

Jag funderar om ni som har lite strul med känsel etc i brösten och hallonen om ni lagt snitt i arhålan eller runt/ under vårtgården? Jar ni lag över/under bröstmuskeln?

• Marran05

ISLA,

Hej svejs! Jag har inte bytt min tejp sedan jag var på min kontroll förra månaden, så jag vet inte... tejpen ska ju sitta kvar tills den nästan lossnar själv efter ca 2 veckor så jag har inte vågat dra av den än. Jag ska på min LPG i kväll (spännande!) så jag tänkte jag skulle höra lite om man kan byta tejpen ändå!? Vad tror du? Jag tror inte att du behöver oroa dig, men mitt råd är att ta en dusch utan tejpen och skölj rent i snittet med vatten och lägg dig på sängen och låt det lufttorka innan du sätter på tejpen igen. Jag brukar använda hårtorken för att torka snabbare. ;) Lycka till! Kram Marran

• ISLA

SliQ

Nix, här är det inga problem med känseln i boobisarna. Op för 23 dagar sedan och de har varken ömmat något eller haft några blåmärken. Och de har sedan första stund kännts som om de alltid har suttit där. De är mjuka som "vanliga" bröst och jag har som sagt var full känsel i både brösten och bröstvårtorna.
    Jag la in gelehallon under bröstmuskeln(kändes klart bäst att göra så eftersom det då inte ska vara några problem att upptäcka om man får någon knuta i brösten) och eftersom jag också gjorde ett lyft så har jag snitt både runt bröstvårtorna och rakt ner från bröstvårtorna.

Svar på tråden Bröstförstoring