• loppalina

Bröstförstoring

Hej!

Öppnar en ny tråd eftersom den gamla är stängd. Här kan vi ventilera lite om funderingar kring bröstoperationer. Tankar och frågor före och efter!

• Svar på tråden Bröstförstoring
  • sliQ

Har ni lagt över/under bröstmuskeln? (skulle det vara. skriver sånabbt och slarvigt..)

Pernilla 25: Viss var det väl vi som skulle opereras samtidigt? (7/6) Ska till landskrona, citadell vid 12.
    VAd ska du lägga in?

• sliQ

ISLA: visst var du hos cosmo? hur mkt la du in? skönt att höra att din kropp gillar implantaten lika mkt som dig ;)

Ville oxå göra under bröstmuskeln via armhålan m geléhallon eftersom alla oberoende parter jag pratat m (mammografimott, amningsmott bla) säger att detta ingrepp är det som inte verkar skada nervbanor, mjölkkanalerna och allt vad det nu finns där inne minst ja de hade bara gott att säga om det iallafall! =)

• ISLA

SliQ

Ja vist var det hos Cosmo, och lika nöjd som jag är med boobisarna är jag med honom !
    Jag la in 375, och har inte ångrat mig ett dugg angående strl.
    Tråkigt att så många ångrar att de inte la in större, jag tror att många missar att det faktiskt ser mindre ut när de väl är på plats.

• Jengirl

Är det bara jag som har framför bröstmuskeln här? Jag har bakom mjölk körteln, som ligger framför bröstmusklen.

• sliQ

frågan är om 300 e lite lite...vad hade du innan isla? ja har typ inget alls..

• Marran05

Hej alla med gelehallon! :)
    Är det ngn som vet hur länge impl. kan sitta utan att man behöver byta? Har ngn fått en uppfattning för till mig sa de att de inte kan svara iom att det är ett så pass nytt implantat att man inte kunnat veta hur lång livslängden är!?!
    Kram Marra05

• ISLA

SliC
    Jag hade en B-cupa innan(dock inte proppfull), nu har jag D-Cupa.

• ISLA

SliQ

När Cosmo mätte hur mycket jag hade innan så var det ca200, så nu borde jag väl sammanlagt ha ca 575 då(?).

• sliQ

oki ja får nog fundera lite då. tycker ni att de blev mindre än när ni provade under konsultationen? Har hört att muskeln trycker ner och därmed reducerar lite av storleken. Är det märkbart?

Marran 05: pratade med per hedén på akademikliniken och han hävdade att han tagit ut ettpar 20 år gamla imp. dessa hade dock inte åldras i hans mening men tjejen var trött på silicon.
    vidare har jag läst på siter att 20-30 är realistiskt.
    de som haft sina i 6 år har inte märkt nån försämring.
    Cosmo kallar tydligen in efter 10 år för kontroll men han sa att det är inge som vet hur länge de håller sig. Denna form av imp har bar funnits 6-7 år på marknaden. - men man kan faktiskt genomföra diverse tester för att räkna ut livslängden på dem. Detta borde nån ha gjort. Frågan är bar hur man får tag i testresultaten och en ev rapport???!!!
    JAg vill gärna veta om någon här på tråden har erfarenheter av dessa imp och vad de är!!!!

• Marran05

Hej sliQ,

Tack för ditt svar! Sedan är det väl så att brösten kanske antar en annan form efter ett tag och att man därför väljer att byta el göra lyft eller så!?!
    Jag hade lite B innan och jag la in 295 gelehallon och har fått en alldeles perfekt C! Kram Marran

Svar på tråden Bröstförstoring